Gå til innhold

Problemer med programmer som må lukkes

g0mpen

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Firefox i over et år og har så langt ikke hatt noen problemed med det, men for noen dager siden begynte det å komme feilmeldinger nesten umiddelbart etter at jeg åpnet programmet. Feilmeldingen som kommer er at Shockwave Flash har utført en ulovlig operasjon. Det kan jeg forøvrig velge å ignorere.

Hovedproblemet er at Firefox krasjer og nekter å starte igjen, noe som er ganske irriterende, særlig siden jeg hater Internet Explorer.

Jeg har prøvd å innstallere Shockwave, Flash og Firefox på nytt. Jeg har også prøvd å scanne PC'en for spyware med SuperAntiSpyware samt AdAware.

Hva kan problemet være?

Edit: Andre programmer krasjer også nå, bl.a. Winamp

Virusscan med Avast! AntiVirus viser ingenting.

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøvd å starte i safe mode?

vet ikke om det hjelper, men prøv det...

7376421[/snapback]

På Windows? Det løser vel ingenting :ermm:

7377802[/snapback]

nei ikke windows sin safe mode, firefox sin! (start->alle programmer->mozilla firefox->firefox safe mode. )

7378331[/snapback]

Og så da? Må jeg gjøre det hver gang for at det skal fungere normalt eller hva? :dontgetit:

Lenke til kommentar
prøvd å starte i safe mode?

vet ikke om det hjelper, men prøv det...

7376421[/snapback]

På Windows? Det løser vel ingenting :ermm:

7377802[/snapback]

nei ikke windows sin safe mode, firefox sin! (start->alle programmer->mozilla firefox->firefox safe mode. )

7378331[/snapback]

Og så da? Må jeg gjøre det hver gang for at det skal fungere normalt eller hva? :dontgetit:

7379069[/snapback]

funker det sånn? etter det vet jeg ærlig talt ikke hva du skal gjøre :blush:

i værste fall kan du bruke safe mode fast, lage snarvei til det etc.

hvis ingen andre på forumet vet noe, (noe jeg egentlig tviler sterkt på) kan du jo prøve å spørre her, her eller se om du finner noe her

Lykke til!

Lenke til kommentar

vil anbefale clean install. Nå aner jeg ikke om avinstallasjons-greia til FF spør om du ønsker å slette alle instillinger og slikt, hvis ikke må du slette profil-mappen din selv. Tipper den ligger i mappen %appdata%\mozilla\firefox\

Eventuelt kan du bruke andre nettlesere, men siden du ikke spør etter råd og vink til slikt, gidder jeg ikke å nevne at Opera er en fortreffelig nettleser... Selv mener jeg det er utrolig irriterende at folk bare slenger ut om andre nettlesere, når trådstarter ikke spør om det! Er jammen godt jeg ikke gjør samme feilen.. jaja..

Uansett, de første linjene i posten min bør du prøve (med mindre du allerede har gjort det).

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
vil anbefale clean install. Nå aner jeg ikke om avinstallasjons-greia til FF spør om du ønsker å slette alle instillinger og slikt, hvis ikke må du slette profil-mappen din selv. Tipper den ligger i mappen %appdata%\mozilla\firefox\

Eventuelt kan du bruke andre nettlesere, men siden du ikke spør etter råd og vink til slikt, gidder jeg ikke å nevne at Opera er en fortreffelig nettleser... Selv mener jeg det er utrolig irriterende at folk bare slenger ut om andre nettlesere, når trådstarter ikke spør om det! Er jammen godt jeg ikke gjør samme feilen.. jaja..

Uansett, de første linjene i posten min bør du prøve (med mindre du allerede har gjort det).

7380318[/snapback]

Den Firefox versjonen jeg hadde da problemet startet var en eldre enn, jeg prøvde da å innstallere den aller nyeste, uten hell. Shockwave og Flash har jeg også slettet og innstallert igjen.

Nå har problemet spredd seg til andre programmer, bl.a. Winamp som måtte lukkes nettopp helt uten grunn :ermm:

Lenke til kommentar

7380318[/snapback]

Den Firefox versjonen jeg hadde da problemet startet var en eldre enn, jeg prøvde da å innstallere den aller nyeste, uten hell. Shockwave og Flash har jeg også slettet og innstallert igjen.

Nå har problemet spredd seg til andre programmer, bl.a. Winamp som måtte lukkes nettopp helt uten grunn :ermm:

7385586[/snapback]

Muligens et virus eller spyware eller noe slikt, prøv å scanne med et bra antivirus og spyware program (helst nod32 og spyware doctor) og så tar du en hijackthis log :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...