Nedal Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kjøpte en modelltilpasset bakpotte til vr6. Jeg har en 1,8 gl. Jeg lurer på om det er noen som vet om en slags overgang jeg kan bruke? I og med at røret fra bakpotta er 13 mm(diameter) større enn røret fra katalysatoren. Ellers sitter potta bra, trenger bare en innsats for å tette mellom der. Noen tips? Skal kjøpe senkesett, men lurer på hvor lavt jeg kan senke før det begynner å subbe med flere folk i bilen? Ville tro at 40mm er det meste jeg burde ha? Skal også sote lyktene, men lurer på hva som blir best, grønn eller mørkt. Legger ved et par bilder, så kan dere komme med eventuelle forslag til hva som hadde blitt fett! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Angående eksos, får du slike røroverganger hos f.eks Mekonomen, Torshov, BilXtra, osv. Brukte et slikt for å lage overgang fra innsugsflens til KN-filteret på min G3.. Angående senkesett, så kommer subbing mye an på hva slags dekkdim, felger (spes innpress), dempere, fjærer, osv. Du får 40mm senkefjærer du kan montere uten å bytte dempere, men senkefjærer på originaldempere er ingen vinner. Det blir mykt, og vil "danse" en del. Jeg kjørte lenge med 30mm senk på originaldempere, det sank en del sammen til slutt, og subba mye med 205/40R17ET35. Dessuten vil lik senk fremme og bak gi "feriesenk"-look, dvs den blir lavere bak enn fremme. 60/40 er normalt for å få likt. Skal jeg komme med anbefaling, vil jeg si kjøp justerbart. Får det billig (4000+, enda billigere om man importerer selv), og da får man fjærer og dempere som passer hverandre, som er stive, og ikke minst, man kan justere selv høyden slik at man får den optimale høyden på sin egen bil. Angrer vertfall ikke på at jeg gikk for justerbart på min. Endret 27. november 2006 av Marvil Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvis den bakpotta di har større ut rør enn 2,5", så burde du bare drite i det, det ser bare helt teit ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå