Wooho Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Ser en del tråder ang innlevering av defekt X-Box 360 her på forumet. Tenkte derfor å lage en lite oppsumerings guide som omhandler innlevering av X-Box 360. Har du oplevd at konsollen låser seg i et eller flere spill flere ganger, da er det på tide å levere den inn. Dette skal ikke skje, en konsoll skal ikke fryse flere ganger i spill. Da er det påtide å kontakte kundesupport. Kundesupport kan kontaktes på e-post eller via telefon. Telefon nummeret finnes du her Det går selvfølgelig raskere via telefon, men vel og merke om at dette ikke er norsk kundespupport, det kan oppstå kommunikasjons svikt da de fleste snakker svensk og de som snakker engelsk kan den ikke så bra. Blir det problemer med å forstå hverandre kan du faktsik be personen du snakker med om å få sendt en e-post til han/hun med de nødvendige opplysningene mens linjen er oppe. Dette bør du ha klart når du kontakter support: -Konsollens serienummer (befinner seg bak på konsollen), navn, adresse og land (Norge seff) Etter å ha snakket med kundesupport og blitt enige om at konsollen skal sendes inn til reperasjon vil du få en standard e-mail som en bekreftelse på at saken din er under behandling. Det kommer an på hvilken dag du ringer supporten og hvor i landet du befinner deg men regn med at hvis du kontakter supporten midt i uken kan du regne med at du vil få besøk av DHL (les mere om DHL) på mandag neste uke. Dette varierer selvfølgelig men ikke regn med umiddelbar mottakelse av esken. Fordi det er nettop det du får en eske som blir levert på døren av DHL. Esken inneholder: -Klistremerker (2 stk 1 av disse skal brukes): disse er forhåndsprintet og inneholder destinasjonsadressen og sporingsnummeret. -En gjennomsiktig pose for å pakke X-Box 360 inn i -Noen papirer med bekreftelse om at konsollen skal sendes inn til reperasjon -Bruksanvisning som tar for seg hva du må gjøre -Og selveste esken, på esken ligger det allerede påklistra en klistrelapp, denne skal du ikke fjerne men bruke den ene klistrelappen du har fått med i esken til å klistre over denne Pakk inn konsollen din inn i esken, klistre på den ene klistrelappen, og ring DHL på denne telefonnummeret: 81001345 DHL kommer og henter konsollen din og da er det bare å vente på å få den igjen. Kom med innspill om jeg har glemt noe viktig. Endret 27. november 2006 av Wooho Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Skal man skrive på en lapp til service folkene hva som er problemet? Sånn for sikkerehets skyld? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Det kan du godt gjøre men, det er unødvendig da dette problemet tar du opp med supporten når du ringer dem for første gang. Når DHL kommer med ekse til deg så følger det en del kopier av beskrivelsen av konsolen din og på disse papirene står årskaen til reperasjon av konsollen osv. Dette er info som du gav til supporten da du ringte. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) ok.. Nei han DHL fyren var her nettopp, eller i stad kl 1200. Hygggelig fyr, jeg forventet meg og få esken og ringe dem tilbake. Men han sa, "ja jeg er her for og hente xboxen" Så han pakka den ned for meg og gikk.. På pairet jeg fikk står det kun serienr til konsollen og slikt. Dato når jeg ringte men ikke noe mer... edit: Vel det står Reason For Export: Så står det en 6talls kode bare.. Endret 4. desember 2006 av BanAnus Lenke til kommentar
Toggy190 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Må harddisken i såfall bli med? Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Harddisken må vanligvis ikke leveres inn nei. En annen ting. Jeg har en kompis som kjøpte sin maskin på Elkjøp. Han fikk de røde lysene, og bare spaserte inn der han kjøpte den og fikk ta med seg ny maskin hjem. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Etter at den nye forskriften har blitt innført kan du faktisk bare spasere inn i butikken du kjøpte konsollen din fra og få en ny, eventuelt en lånemaskin mens din nåværende er på reperasjon. Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Må harddisken i såfall bli med? 9153662[/snapback] Du får spesifikk beskjed om at du ikke skal sende inn harddisken, den skal du alltid beholde (med mindre det er en du har problemer med ). Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har problemer med at x-boxen riper opp spillene mine (den har ødelagt 3 til nå) dette er verdig grunnlag til å sende den inn ikke sant? Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Etter at den nye forskriften har blitt innført kan du faktisk bare spasere inn i butikken du kjøpte konsollen din fra og få en ny, eventuelt en lånemaskin mens din nåværende er på reperasjon. 9159109[/snapback] hvor står den forskriften ? bra at man kan gjøre det da Edit: fant den Endret 28. juli 2007 av akakulings Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Edit: fant den 9163580[/snapback] Hvor fant du den? Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Edit: fant den 9163580[/snapback] Hvor fant du den? 9163913[/snapback] på xbox.com sin norske side stod det om den utvida garrantien . men fant ikke akkuratt noe om at man kan gå til butikken og få ny xbox Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 This one? 9163988[/snapback] der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå