teke Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har en hp nc8430, jeg har lagt inn notebook hardware control, med acpi-fil beregnet for denne maskina. Det jeg lurer litt på er temperatur. Jeg får varsel om temperaturen på cpu kommer over 80 grader, spiller lite men om jeg f.eks. leker litt med bridge constrution så kommer den temmelig fort opp i over 80 grader. Er det noe jeg har gjort feil eller hur? jeg kjører maskina på dynamic switching, powerplay ati-greier enabled etc....innspill motaes med takk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hvordan oppfører vifta seg og hvordan har du satt den til å fungere? dersom rpm øker gjennom intervallene og det fungerer, skal det ikke være noe problem. Det høres ut som om du har enten satt alt til f.eks. 20% viftehastighet eller at innstillingene for intervallene ikke fungerer i acpi fila. Hadde selv samme problem (og muligens har jeg det ennå, har ikke sjekket). Inntil nylig kjørte jeg vifta på 20% på alle trinn og temp kom fort oppi 80% ved spill, det som er litt merkelig at dette er etter biosoppdatering, med forrige bios kunne jeg kjøre Prime95 i en time uten at temp gikk over 53C ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628377&hl= ), forøvrig: nå har jeg 54C med kun nettleser og musikkavspiller oppe, men tildekket vifteåpning. Mulig at det har kommet store mengder støv inn på kort tid, eller at det er noe annet som har forandret seg. (har ikke byttet config bortsett fra ny harddisk) Endret 27. november 2006 av mandela Lenke til kommentar
teke Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Hvordan oppfører vifta seg og hvordan har du satt den til å fungere? dersom rpm øker gjennom intervallene og det fungerer, skal det ikke være noe problem. Det høres ut som om du har enten satt alt til f.eks. 20% viftehastighet eller at innstillingene for intervallene ikke fungerer i acpi fila. Hadde selv samme problem (og muligens har jeg det ennå, har ikke sjekket). Inntil nylig kjørte jeg vifta på 20% på alle trinn og temp kom fort oppi 80% ved spill, det som er litt merkelig at dette er etter biosoppdatering, med forrige bios kunne jeg kjøre Prime95 i en time uten at temp gikk over 53C ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628377&hl= ), forøvrig: nå har jeg 54C med kun nettleser og musikkavspiller oppe, men tildekket vifteåpning. Mulig at det har kommet store mengder støv inn på kort tid, eller at det er noe annet som har forandret seg. (har ikke byttet config bortsett fra ny harddisk) 7373220[/snapback] hvilke versjon av bios har du? har sett at om man oppgraderer til f0e så må man også ha en ny acpi-fil. Jeg har f0c-bios på maskina nå. Slik den var når jeg fikk den ny forrige uke. Jeg lastet nettopp ned patch for intel duo-prosessor som lå på sida der man lasted ned notebook hardware controll, da switcher prosessoren ned på 1 ghz når det ikke er noen belastning, men temperaturen på cpu ligger jevnt på 55 grader.... jeg fant den nye acpi-filen for f0-e så tenkte og oppgradere bios nå og legge inn den og se hva som skjer. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) beklager at jeg redigerte bort en viktig detalj i forrige innlegg jeg har ikke den maskinen, men en nx6310. biosene til flere av de nye maskinene i nx og nc serien har blitt anklaget for å være buggete. mer om din maskin her: http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/...hreadId=1041766 Endret 27. november 2006 av mandela Lenke til kommentar
teke Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 beklager at jeg redigerte bort en viktig detalj i forrige innlegg jeg har ikke den maskinen, men en nx6310. biosene til flere av de nye maskinene i nx og nc serien har blitt anklaget for å være buggete. mer om din maskin her: http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/...hreadId=1041766 7373543[/snapback] bruker nå disse innstillingene: bios f0-e, acpi-filer for denne biosen, innstillinger for vifter: 50-60-70-80 fan leve control 30-50-70-100 fan speed control ligger nå ganske jevnt på 50 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå