Gå til innhold

Lære enkel html kjapt.

Anbefalte innlegg

Finst det nettsider der eg kan lære dei grunnleggande delane av html kjapt? På sånn ca 2-3 dager helst. Må kunne lære diverse koder og litt css.

Visst du lurer, ja eg har ei bok der eg kan lære dette og. Men liker ikkje heilt denne boka og dersom det finst ein guide på nettet hadde det vore fint å testa ut den.

Ja, eg kunne sikkert ha googla meg til dette, men tipper at dersom det finst sånne sider er det sikkert folk innpå her som veit om det.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTMLDog er en mye bedre side enn 2tp.no. Jeg har aldri hørt om 2tp.no før en gang, og det bør egentlig si sitt... Les på HTMLDog du, tror du lærer mer der. De har også CSS tutorials som er ganske lette å komme inn i, pluss at de er skrevet i samsvar med HTML-tutorialene, noe som gjør det enn del lettere enn å lese to forskjellige tutorials fra to forskjellige sider :)

Lenke til kommentar

Takker for svar. Siden nettet er latterlig dårlig for tida, tar eg og undersøkerer sidene litt betre seinare. Men ein ting eg lurer litt på.

Eg lærer best når eg jobber med koden samtidig som eg leser om det. Er det sånn at man liksom "skal" skrive inn koder etter kvert, slik at du jobber deg gjennom del for del og ikkje berre leser? Visst dåke forstår kva eg meiner.

Lenke til kommentar

Jeg lærte meg det hele på rundt en uke. Brukte http://htmldog.com

Nileste ikke, tok det med ro. Testet ut ting ettersom jeg leste. Leste først det aktuelle emnet, så prøvde jeg på det. Å lese alt uten å prøve noe underveis gjør at jeg sitter igjen med for mange spørsmål når jeg er ferdig med å lese.

Jeg mener nå at htmldog legger opp til at folk skal prøve underveis da de ikke har annet enn kode i tutorialen sin. De viser ikke hvordan ting ser ut, de bare forklarer det.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...