Gå til innhold

Skal snart søke videregående skole. Hjelp!

Erelend

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er snart ferdig med .10 klasse og har ingen anelse hva jeg skal gjøre videre... Jeg har ca 5 i snitt. mine interesser er: Spille gitar, redigere musikk (Cubase) bilderedigering (Photoshop) Mest det første og siste, Cubase hare jeg nettopp begynt å lære i... :hmm: Men jeg lurer på om det er noen yrker hvor jeg kan bruke noen av disse tingene, eller om jeg bare skal velge noe helt annet... Jeg skal ta meg en tur til rådgiveren på skolen, men er det noen forslag herifra? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har 5 i snitt burde du greie deg bra på allmenn, om du orker det..

Både musikklinje og media er jo greit siden du får generell studiekompetanse, noe du ikke får på yrkesfag. Alle jeg kjenner som går på musikk har det veldig gøy, det gjenstår bare å se om de får brukt det i videregående utdanning :)

Hvis du tar media eller musikk får du ikke spesiell studiekompetanse, noe som gjør at du ikke kan bli ingeniør, lege etc. uten å ta fag etter videregående, tenk på det ;)

Lenke til kommentar
Medier og Kommunikasjon er vel ikke til å anbefale, siden det er en ekstremt metta linje uten mye jobb muligheter.

Dans og drama, hva slags utdanning og fremtid har du innen det ? Ja jeg er kritisk, men i det minste ærlig.

7375213[/snapback]

Det blir nok til at de tingene bare blir hobbyer, men det er jo viktig å drive med noe man liker å holde på med.... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...