Gå til innhold

Verdi på stasjonær 5 år gammel amd-boks?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor mye kan jeg ta for denne maskinen om jeg selger den brukt på f.eks Finn eller bruktmarkedet her?

Kabinett: Chieftec Dragon Medium Tower (sort, mangler dør)

Diskettstasjon: Sony

Dvd-brenner: Asus

Minne: 512 mb ddr-dimm pc2100

HDD: 2X Western Digital Caviar 80 GB IDE 7200 rpm

Hovedkort: MSI KT4AV-L Hovedkort Socket A KT400A,ATA/133, ATX,USB,AGP 8X,LAN

Skjermkort: Hercules 3D Prohpet FDX8500 LE 128mb (har vga, dvi og S-video)

Professor: AMD Athlon XP2100+ 1,733 ghz 266 mhz.

Hele maskinen ser hel og grei ut, men døren foran de optiske drevene er som nevnt knekt av. Tenker å selge den med harddiskene formattert, jeg har ingen windows-lisens til overs :-) Maskinen er nesten 5 år gammel og jeg har kvittering på alle delene.

Endret av rend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Tidene har forandret seg. Laptoppen er gått konken og jeg må bruke pcen nevnt øverst som hoved-pc en stund fremover.

Jeg har en ny, stor harddisk som jeg skal sette inn i stedet for de som er der nå. Hvilke andre tiltak (begrenset oppad til ca. 1000 kroner i utlegg) kan gjøres for at denne maskinen kan takle dagens krav bedre? Noe håp om å kjøre Vista på den? Det er jo et ganske bra skjermkort på den så vidt jeg har forstått..?

Lenke til kommentar

Du kan kjøre vista på den der som den er, men mer ram gjør det nok til en mer behagelig opplevelse.

Jeg har selv Vista på en betydelig dårligere bærbar PC: Pentium3 1GHz, 512MB ram, 30GB 4200rpm harddisk, integrert grafikk som stjeler 32MB fra systemminnet. Det går, selv om det ikke er det raskeste jeg har kjørt på den maskina. Ubuntu går derimot som en drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...