Gå til innhold

MS: Zune spørsmål

zicoz

Anbefalte innlegg

De selger Zune på it24.no til 2095,- og har alle fargene inne for øyeblikket. Skal bestille derfra så fort jeg får mitt nye visa. Men de selger bare spilleren, finnes ikke noe tilbehør der. Noen som vet om noen norske butikker som selger dette? Stress å bestille fra amazon med mailforwarding, med tanke på garanti. Hvem betaler for frakt da? Må man betale avgifter og toll igjen? Noen som har noen erfaringer med amazon og dette eventuelle problemet?

Mener: Selv om det er noe som heter forbrukergaranti, er det ikke alltid dette går knirkefritt, jævlig kjipt å sitte der med pikken i handa eller skjegget i postkassa or whatyouwannacallit.

Må nok sjanse å handle på amazon.com jeg også, for tilbehør må en jo ha. Akkurat som man spiser chillinøtter til pilsen.

:cry:

Har tenkt litt på å kjøpe Creative HQ-2300D (699,- for de på shg.no). Som også kan brukes til highend DVD spiller, er dolby digital og dts dekoder på den. Billig alternativ, mye for pengene, ser grei ut (sjekk bildene på linken), myke pads på klokkene, dessuten ser den solid bygd ut, noe som er viktig da jeg skal bruke de blandt annet når jeg står på snowblades. Har også titta litt på IceMat Siberia, som finnes i svart og hvit, der jeg synes de hvite faktisk er kulest (407,- for de på shg.no). Men de skal visst ikke være så solide som Creative, men ser bedre ut. Driver ikke reklame, tok prisguide på hardware.no, tenkte jeg skulle legge ut pris i tilfelle disse faller i smak hos noen andre.

Hvordan er det med Impedans eller ohm. Er det hvor mye strøm phonsa trekker, og hvis man har for mye ohm klarer ikke Zune å gi phonsa høy lyd? Eller hvordan er dette, noen som vet? Også hypp på forslag til hvilke høreklokker som vil være best for Zune.

Så den videoen, har sett en annen før, men den var ikke like bra. Det grafiske grensesnittet på Zune ser forresten så mad stylish og rått ut, liksom space shit. Og jævlig kul funksjon, at man kan sende bilder og tunes wireless. Hvis man kjenner/ser noen som har Zune da. Kommer nok etterhvert firmware update som gjør at man slipper å miste sangene etter 3 plays, garantert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Har nettopp bestillt Zune, Home AV-pack + case for ca 2024 kr. + 25 % moms da.

Hvordan er it24.no? Aldri hørt om stedet :blush: Fikk lyst til å bestille der nå, bare for å få spilleren før :D

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt har it24.no få produkter, de har de populære produktene til lav pris. Selv har jeg ingen erfaring med de, men legger du ut en tråd et sted finner du sikkert noen som har positive erfaringer med de. Eller ikke, hvem vet? De der ute et sted på det store internett.

Martsiger, får du det tilsendt via jetcarrier.no?

Jeg skal ha meg hvit Zune og Zune Home A/V Pack også. Og tror jeg skal gå for Acrylic Case for Zune™, hvem case kjøpte du?

Kjøp prisen for dollar nå er faen meg 6.2470, konge med lav dollar. Faen jeg elsker the Bush push. For min del må jeg betale $323.46 x 6.2470 + 165kr (jetcarrier fee) x 1.25 (mva) + eventuell tollgebyr jeg ikke er helt sikker på om det er og helt hvor mye, er vel kanskje rundt hundrelappen. Som da blir ~2832.06NOK , innregnet potensiell tollgebyr på 100.

Bestiller på pappas visa, orker ikke vente til jeg får mitt nye :D

Lenke til kommentar

Kjøpte Active Sport Armband for Zune™ også, siden jeg er litt wannebe sporty, og eh, amazon rundtlurte meg til å tro at jeg fikk en pheed deal på den. Da er det bare å vente til alt shittet kommer over dammen da.

Slang med noen brukte "nye" xbox faceplates på kjøpet også, bare pga tanken på at noen amerikanere må gå å poste noe for meg, er litt phett og fuckedup in a way. Liksom, med litt nerding og tasting, starter jeg en hel syklus av bevegelser worldwide :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

jeg bruker jetcarrier ja. Det er kun moms, ikke toll. Bestillte brun Zune, AV-pack og Belkin Folio Kickstand case. . jeg betaler ca 2600 kr inklusiv moms. Det er jo grei pris det :)

Regner med at vi mottar vår ca likt da :)

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Jaja. Jeg fikk ingen Zune i dag :( Så nå har jeg gitt opp å få den av han fyren, så jeg har bestillt den på Amazon.com. Nå har jeg den hvertfall innen tre uker :) I mens kan jeg kose meg med å organisere musikken min på pcen ;)

7583606[/snapback]

blir ikke det dyrt da?!

spilleren koster 1 403.955 + frakt og toll..

edit: leste ikke postene over meg.. så ikke bry dere om denne posten.. har selv stor trua på å bestille meg en zune... :( men blir ikke før feb for meg.. har brukt alt for mye peng i jule tiden.. og "spart" alle regningene mine til jan:(

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Martstiger, ser du er en litt mer executive accessorizer i stilen enn meg ;) . Seriøst, gleder meg til jeg får Zune spilleren trygt plassert i mine klør. Da kan jeg se på den på _ordentlig_, siden alle vet at man ser med fingrene. :)

Da kan vi svare på spørsmål om Zune, som denne posten egentlig er til for, lol, vi/jeg har blowa denna posten for lengst.

Menneh, vi må vel også kjøpe sånn strøm converter dings, siden i USA har de jo 110volt. For å kunne bruke "Zune AC Adapter 'Charge your Zune without a PC'" that is, men en sånn liten sak koster ikke mye anyways.. Tror også vi har god tid på oss, tar en stund før varene kommer i papirfly over dammen.

MysticoN, ja, hehe, er tilbehøret som juicer oss. Spesielt Zune Home A/V Pack til $74.99. Selve spilleren alene er ikke så dyr egentlig.

Hadde vært morsomt å vite Europa launch date, men det er vel nettopp det at det ikke har kommet noe offisielt. Hvis den kommer da. Har Europa en så dårlig forbrukerbase? Er så lei "(..) og så Europa" mentaliteten..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

OptiRock: Hva mener du med "executive accessorizer"? Gleder meg fryktelig til jeg får den :) A/V-pakken hadde vel kostet rundt 1000-lappen i Norge vil jeg tro, ser hvertfall ipod sin koster det. Sånn amerikansk-norsk adapter har jeg på jobben, så det skal gå bra. Men mindre jeg må ha en omformer da, hvis ikke laderen støtter 110/240 volt. vet du noe om det?

Forresten, jeg regner med at jeg mottar min om ca 18 dager. tror ikke den rekker sendingen fra jetcarrier på mandag så :( må vente en uke ekstra.

Lenke til kommentar

Martstiger, executive som i sjef eller leder.. det andre er ordet accessories, som er tilbehør, og accessorize "to fit or equip with accessories", siden du gjør eller har gjort, blir du accessorizer. Synes den Belkin Folio Kickstand case greia di var litt bosy :D bare det jeg mente, litt sånn executive over seg, leather liksom..

Kanskje den hadde kostet litt mindre enn 1000,-, siden alle vet jo at iPod produkter er overpriset, hehe.

Hvis man ser bildene her da ser man jo at støpselet ser helt annerledes ut, naturlig nok. Vet ikke nok om det, men kan hende for alt jeg veit at det er universal strømforsyning på Zune™ Home A/V Pack som takler alt mellom 110 og 230V, som det er på bærbare PCer, men uansett må vi bruke overgang på kontakta. Koster vel rundt 30-100 kroner på Class Olsson. Minimalt med informasjon på zune.net. Kan jo google det, men orker ikke nå. Noe annet positivt, som også kanskje er en normal funksjon, finnes vel på mobiltelefoner og sikkert også iPod, uten at jeg kan bekrefte dette. "With the AC Adapter, you can charge your device to 90% in about 2 hours. Your Zune will be fully charged in about 3 hours." -Zune.net

Dell_9200, du får smøre deg litt med tålmodighet da, tar som du ser litt tid før vi får den ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Fikk min hvite Zune idag faktisk. Bestilte den fra Ebay for 200 USD + frakt.

Førsteinntrykket er at man får mye for pengene her. Skjermen er skarp og lysesterk. Funker fett å se video og bilder på den...etter at man har konvertert til WMV seff.

Lyden er god, og hele spilleren virker solid laget.

Eneste minus vil jeg si er Zune software..som kan være lite samarbeidsvillig til tider. Installerte HD-hacken så nå dukker den opp i utforsker o.l.

Alt i alt virker denne spilleren lovende..og om de utvider WiFi funksjonaliteten blir det toppers. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Martstiger, executive som i sjef eller leder.. det andre er ordet accessories, som er tilbehør, og accessorize "to fit or equip with accessories", siden du gjør eller har gjort, blir du accessorizer. Synes den Belkin Folio Kickstand case greia di var litt bosy  :D bare det jeg mente, litt sånn executive over seg, leather liksom..

Kanskje den hadde kostet litt mindre enn 1000,-, siden alle vet jo at iPod produkter er overpriset, hehe.

Hvis man ser bildene her da ser man jo at støpselet ser helt annerledes ut, naturlig nok. Vet ikke nok om det, men kan hende for alt jeg veit at det er universal strømforsyning på Zune™ Home A/V Pack som takler alt mellom 110 og 230V, som det er på bærbare PCer, men uansett må vi bruke overgang på kontakta. Koster vel rundt 30-100 kroner på Class Olsson. Minimalt med informasjon på zune.net. Kan jo google det, men orker ikke nå. Noe annet positivt, som også kanskje er en normal funksjon, finnes vel på mobiltelefoner og sikkert også iPod, uten at jeg kan bekrefte dette. "With the AC Adapter, you can charge your device to 90% in about 2 hours. Your Zune will be fully charged in about 3 hours." -Zune.net

Dell_9200, du får smøre deg litt med tålmodighet da, tar som du ser litt tid før vi får den  ;)

7599213[/snapback]

Såpass ja ;) hehe. Har sett den "case'n" på "ekte" og den var tøff så jeg bestillte den. Min Zune rakk ikke første sending fra jetcarrier :( Men case'n og minnekortet jeg har bestillt blir sendt på mandag, men må vente en ekstra uke på spilleren. hehe.

Jeg bestillte forresten brun Zune ;)

Får du tatt noen bilder og lagt ut, Dell_9200? :)

Bestillt headphones, OptiRock?

Lenke til kommentar
Hei!

Fikk min hvite Zune idag faktisk. Bestilte den fra Ebay for 200 USD + frakt.

Førsteinntrykket er at man får mye for pengene her. Skjermen er skarp og lysesterk. Funker fett å se video og bilder på den...etter at man har konvertert til WMV seff.

Lyden er god, og hele spilleren virker solid laget.

Eneste minus vil jeg si er Zune software..som kan være lite samarbeidsvillig til tider. Installerte HD-hacken så nå dukker den opp i utforsker o.l.

Alt i alt virker denne spilleren lovende..og om de utvider WiFi funksjonaliteten blir det toppers. :)

7600740[/snapback]

vi vil ha bilder.. hvordan var størelsen i forhold til hva du så får deg?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd Zune, men jeg antar at de greier å lage noe skikkelig selv om det er første gang.

Husker jeg kjøpte en Olympus mp3 spiller for lenge siden. Fikk heldigvis byttet den i en iPod når displayet knuste.. Merket svært godt at dette var første (og siste) spilleren Olympus kom med.

Men Microsoft som har vært innen databransjen i så mange år vil nok kunne levere et relativt greit resultat.

Selv liker jeg ikke utseende på spilleren, og foretrekker helst iPod. Men når jeg sier det i en slik tråd fyrer jeg vell bare opp stemningen.

Husk at dette bare er min egen mening. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, det har vært lite liv her i det siste. Jeg for min del sitter bare å venter på og motta min Zune :) Earth657 har jo skrevet en anmeldelse som var meget kjekk, virket som han likte sin Zune :)

Lenke til kommentar

Martstiger, nei. Har ikke gjort det enda, tror jeg setter det litt på vent :) . Selv om jeg var og titta i butikker idag, men utvalget blandt headphones var null.

Alle pakkene mine er i mailbox på jetcarrier.no. Jeg booket ikke pakkene mine før jeg fikk de, så tok litt lenger tid or whatnot, men flyet går vel ikke før mandag anyways så spiller ingen rolle. Hva faen er all den informasjonen man må fylle ut, har du gjort det Martstiger? Synes det er litt rotete..

E-maile en kopi av elektronisk faktura, er vel ikke så mye stress, men bare at man må gjøre det. Men skulle tro at "følger sending" som gjelder for meg. Så trenger jeg å fylle ut noe som helst? Og hva hvis "følger sending" ikke gjelder, og man oppgir lavere pris i dollar enn faktum, vil man da få lavere moms? YounaImsayin? :hmm:

Noen som vet noe om dette? :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...