AlecTBM Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Noen som vet hvordan man lager dinitrogenoksid(N2O) også kjent som lattergass?? Takker for alle positive svar. EDIT: Endring av topic. Endret 28. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Her er hva Wikipedia har å si; http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 DAEM. Sett på den norske men glemte den engelske. DOH. har googla siden kvart på ni Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hehe... Er lett å glemme den engelske varianten, men den er ofte mer utfyllende. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) ja. Men det var litt tynt egentlig selv om det hjalp veldig. Har ikke fått lest alt enda da. Men hvis noen har noe annet å gi så kom med det EDIT: Jeg er litt usikker på den oppskriften men det er vel det beste jeg kan få til. Det jeg lurer på er tempen man trenge rnår man koker. BTW. jeg har ikke tenkt å lage dette i en vanlig kasserolle siden gassen som komemr er giftig. Etter det jeg har forstått så må gassen renses igjennom vann før den kan brukes. Endret 27. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 hmm, dette virker som et innteresangt prosjekt som jeg vil høre mer fra.. Men hvordan har du tenkt og rense lattergassen ? isåfall få en slik varme ifra som trengs ? 250 grader trengs det ca. Er ikke noe som kommer av seg selv ute. Tenkte du ville lage det ute pga den er så giftig som du sier.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Er usikker på hvor giftig den er, men det er neppe lurt å inhalere noe som er giftig. Om jeg skal gjøre det ute er litt usikkert ettersom at jeg ikke gidder å vente til våren vis dette blir noe av da. Blir nok heller under godt ventilerte miljøer. Og rense den blir neppe et problem, få bare raide igjennom alle butikkene i bodø etter riktig utstyr. Det eneste jeg lurer på er hvor jeg skal få varmen fra. og igjen, hvis det er noen som vet hvor høy varme som trengs så sier jeg ikke nei takk til å vite det. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 hmm, kan jo være en fordel med vinter når du holder på med så stor varme som jeg tror det trengs.. Hehe, håper butikkene har det du trenger da, hvist ikke er det sikkert noen nettbutikker som har det Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 ja. Finnes sikkert en hobbybutikk eller to som har det jeg trenger til en billig penge. er ikke så altfor rik. Men noen som vet hvor jeg kan kjøpe Ammonium nitrate (NH4NO3)?? Lenke til kommentar
esa Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 ja.Finnes sikkert en hobbybutikk eller to som har det jeg trenger til en billig penge. er ikke så altfor rik. Men noen som vet hvor jeg kan kjøpe Ammonium nitrate (NH4NO3)?? 7373432[/snapback] Du kan kjøpe AN på Felleskjøp (gjødsel), som er også brukt i raketter som drivstoff og høy eksplosiver som i bil-bomber Hvis du er ikke sikker på om du lager N2O eller ikke, bare vent til du begynner å le hysterisk, da har du sikker lagd det esa Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Får håpe det bare er gass fra ETTER rensinga hvis ikke så får jeg ta en tur innom sjukhuset. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Jækels vansklig å finne fram på fk sin nettsie. Søkefunksjonen funker. Noen som vet ka navnet på varen heter hos fk?? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Sikker på at du kan bruke ammoniak fra gjødsel etc? O_o Tror du får problemer med å få kjøpt ammoniak i ren form, om du må ha tak i det. Må vel ha tillatelse fra politiet for å få kjøpe det? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) det er ammoniumsulfat(norsk) jeg skal ha ikke ammoniakk som er i vaske midler. ammoniakk er vell noe annet og mye sterkere. Trur ikke at jeg trenger polititillatelse for å kjøpe det. Men noen andre plasser man kan kjøpe det. Helst i vanlige butikker, ikke nettbutikker altså. Endret 28. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 hehe, som sagt. Ville bekymra meg mindre for tingene, og mer for varmen Og hvordan rensinga skal foregå.. Dem varene får du sikkert kjøpt på snær jalla shappe i glasshuset, dem vet sikkert en plass du kan få kjøpt det, dem har alt som er lovlig og ikke lovlig dem folkan dær Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Rensinga er egentlig veldig enkel. Tenker på å sette opp noen rør ca. 1m til 1,5m i en litt skrå stilling det gassen blir pumpet inn rett fra kokinga og øverst så kommer det da ren lattergass. Varmen lurer jeg også på. noen som har noen forslag?? Lenke til kommentar
esa Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 du kan også finne ammoniumnitrat i instant ispakker esa Lenke til kommentar
varmit Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jepp, vann og ammoniumnitrat skaper kulde Dinitrogenoksid høres ut som et spennende prosjekt. Bare ver litt nøye med oppskriften og bruk de rette kjemikaliene så du slipper et dårlig produkt. Har du ikke oppskriften kan jeg sende via pm. Endret 28. november 2006 av varmit Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg fant en på wikipedia. Men den mangla litt da. så send gjerne. og jeg vil være nøye. Gassen som kommer rett fra blandingen er ikke helt god BTW: Det er som sagt før ammoniumsulfat(NH4NO3) ikke ammoniumnitrat. Endret 28. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
esa Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 NH4NO3 er ammoniumnitrat! ammoniumsulfat er (NH4)2SO4 esa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå