Morten K Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Takket være doble 10" basser så kan GX-10 MKII flytte mye luft. Som diskant brukes samme element som i GX-6 MKII og GX-8 MKII. Høyttaleren er temmelig kompakt så den er enkel å få plass til. 10" elementene er ikke større enn at de kan klare seg uten en mellomtone, vi har derfor valgt å dele diskanten litt lavere og å på dette viset spart utgiften til et eget mellomtoneelement. Denne har jo to 10" bass elementer og 1 diskant. Behøver jeg mellomtone/bass til denne høyttaleren? Som du ser,nei du trenger ikke mellomtone. Om du skal ta 10 eller 12 tommer kommer mye ann på forsterkeren. En 12 tommer krever selvfølgelig mer enn 10 tommeren. Lenke til kommentar
Icodden. Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Får vel holde med en 10" tommer til en Tandberg Sølvsuper 12? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har du tenkt på å selge den Tandbergen? Mange entusiaster betaler godt for den hvis den er i god stand. Da har du penger til å kjøpe deg en effektforsterker som du kan koble til Yamahaen. Lenke til kommentar
Icodden. Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Gidder ikke selge forsterkeren, skal ikke koble noe opp til yamahaen. Men vil den 10" passe på tandbergen, det står bak at den tar impedans på 4-8ohm. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hei. Jeg har http://www.canton.de/en-produktdetail-movie-movie100mx.htm slike høytalere. Lurer på om det går ann å koble disse på en Pioneer VSX-505 RDS forsterker, 8-16 ohm står det på den... Går det? Kan jeg koble mitt sennheiser hd555 på den også til pcen for bedre lyd? Ville bare ikke lag en ny tråd for å spørre om nesten det samme. Håper det er greit... Endret 6. desember 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå