Gå til innhold

ATI 3D rage LT PRO 8mb, max oppløsing og LCD?

Ivan Drago

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en LCD skjerm som skal brukes til en eldre Compaq PC på ca 500mhz, 512mb og ATI 3D rage LT Pro 8mb skjermkort (integrert på HK)

Har mest lyst på 20-22" og 1680 x 1050 oppløsning, men spørsmålet er om skjermkortet støtter denne oppløsninga?

Bør jeg heller kjøpe et nytt skjermkort? I så fall bør det være meget billig..

NB! Jeg har ikke mulighet til å sjekke akkurat hvilket skjermkort det dreier seg om nå, men skal finne det ut når jeg får mulighet.

Endret av Ivan Drago
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe en LCD skjerm som skal brukes til en eldre PC på ca 500mhz, 8mb skjermkort, 512 mb ram osv.

Har mest lyst på 20-22" og 1680 x 1050 oppløsning, men spørsmålet er om skjermkortet støtter denne oppløsninga?

Bør jeg heller kjøpe et nytt skjermkort? I så fall bør det være meget billig..

NB! Jeg har ikke mulighet til å sjekke akkurat hvilket skjermkort det dreier seg om nå, men skal finne det ut når jeg får mulighet.

7372419[/snapback]

Uten at jeg VET hvilket skjermkort du har, kan jeg bare ta en kvalifisert gjetning, og si at 8Mb skjermkortet antagelig ikke støtter 1680x1050. Sjekke det samtidig. Men det er jo bare å kjøpe et billig pci skjermkort med dvi-utgang, så burde det gå helt fint.

Lenke til kommentar
Har nå funnet ut hvilket skjermkort det var.

Sjekket også at det var mulig å velge 1600x1200 som max oppløsning, men er usikker på om det er skjermen eller skjermkortet som er begrensinga.. Hvordan er det med widescreen?

7433373[/snapback]

Vet ikke om det med widescreen. Jeg har ingen slik skjerm så jeg kan teste. At max oppløsning er på 1600x1200 er greit nok, men har du 16 bits fargedybde eller bedre? Bare så du ikke blir sittende med 16 farger mener jeg, det ville være for dumt :!:

Lenke til kommentar

Man får jo PCI/AGP-skjermkort til 250 - 300,- som overgår 3D Rage Pro på alle måter da, og i tillegg har DVI-utgang.

AGP: Sapphire Radeon 7000 64MB DDR, AGP8X,ATI7000,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail til 269,-

PCI: Sapphire Radeon 7000 64MB DDR, PCI,ATI7000,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail til 295,-

Blir mer som nødvendig, men billig, tilbehør til skjermen :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Et alternativ er selvsagt PCI skjemkort (HK mangler AGP, spørs om den er "integrert" og benyttes av eksisterende skjermkort?)

Har nå bestilt 20" skjerm med 1600x1200, se egen tråd her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=676581&hl=

Får se hvordan det funker, blir det for dårlig på 1600x1200 får jeg kjøpe nytt skjermkort.

Fikk kjørt 1600x1200 32 bits med Rage LT Pro

Lenke til kommentar
Et alternativ er selvsagt PCI skjemkort (HK mangler AGP, spørs om den er "integrert" og benyttes av eksisterende skjermkort?)

Har nå bestilt 20" skjerm med 1600x1200, se egen tråd her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=676581&hl=

Får se hvordan det funker, blir det for dårlig på 1600x1200 får jeg kjøpe nytt skjermkort.

Fikk kjørt 1600x1200 32 bits med Rage LT Pro

7436209[/snapback]

Ettersom skjermkortet er godt nok foreløpig, er det jo ikke behov for å bytte. Da kommer det helt an på hva du skal bruke PC'n til. Hvis nettsider ol. begynner å hakke på så høy oppløsning, så er det jo bare å kjøpe et nytt billigkort. Radeon 7000 kort er foreslått. Jeg har ikke førstehåndserfaring med de kortene på så høy oppløsning. (Da jeg hadde slike kort var ikke 1600x1200 en aktuell problemstilling, for å si det sånn :D ). Ellers kan du vurdere FX5200 eller Radeon 9250. De koster en liten 100 lapp mer enn R7000 og yter vesentlig bedre. Et annet billigalternativ er å se på diverse bruktmarkeder etter f.eks Matrox PCI kort med 32MB+ minne. De fåes fra ca 100 lappen og oppover....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...