Gå til innhold

Trygt å stoppe viften i forsyningen?

2die4

Anbefalte innlegg

Jeg vil sjekke støynivået på de andre komponentene i pc'en min. Jeg vet at det ikke skal skade å stoppe kabinettviftene med hånda mens de står på, gjelder det samme for viften i strømforsyningen? Jeg tenker da på å hindre viften i forsyningen å starte opp (med en gjenstand) når jeg skrur på pc'en, bare for å sjekke støynivå. Er det trygt? Viften blir ikke skadet? Har en Mist 500W.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det alle verste som kan sje, er at du knekker eller lager et hakk i et av bladene hvist du stikker en skrutrekker inn mellom bladene når den er på.

7379789[/snapback]

Ja, det ville vært uklokt. Det er derfor det er best å hindre viften i å starte opp når pc'en skrus på.

Lenke til kommentar

Bruk papir eller noe annet mykt, og stikk det forsiktig inn i viften. Denne viften i MIST går ikke særlig fort uansett, så du skader den ikke. Det er også såpass mye masse i kjøleribbene, at du kan holde den igjen ganske lenge (ikke i flere minutter verd å merke) uten at det gjør noe skade. Jeg går ut ifra at denne strømforsyneren uansett har overtemperaturbeskyttelse som slår den av før det er til skade for noe.

Lenke til kommentar
Ting blir overaskende for varm overraskende for når vifter stopper, skal ikke mange sekunder før ting blir farlig varme

7391835[/snapback]

Jeg har stoppet viften i min mange ganger. Blir ikke varm i det hele tatt. Jeg har derfor moddet min til å gå på 5V. Ble mye roligere men ikke noe varmere. Den har nå stått på i et døgn og det kommer fremdeles god kald luft ut av den.

Min pc har totalt 4 stk 120mm vifter som alle nå går på 5V. Det som bråker mest er hardisken! :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...