Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bass kasse prosjekt

Zaniac

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Er ny her og bare lurer på en ting..

Er det noen som vet åssen materiale som er best å lage en bass-kasse av??

Jeg har 2x12" peerless XLS.

Har litt peiling på å bygge kasser.. har en som de står i nå men trenger å bygge en ny en..

post-109171-1164657072_thumb.jpg

Står i en mercedes 230E(men har snudd høytalerene med magneten ut :) Blir en DEL bedre lyd da ja ;) )

Endret av Zaniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyngde har i prinsippet ingenting å si for basskasser, det er STIVHETEN som gjelder. Snarere tvert imot egentlig, høyere masse vil flytte resonansene NED i frekvens, hvor man helst ikke vil ha dem ettersom det er nettopp der det er masse energi i en basskasse ;)

To 12-tommers XLS flytter endel luft, så jeg ville nok enten gått for 22mm gulvspon eller 19mm MDF eller kryssfinèr med endel avstivninger. Husk å beregne litt ekstra kassevolum ettersom avstivningene tar opp litt plass.

Lenke til kommentar

takk for svar.. men lurte på en ting til.. noen idè om hvordan jeg kan dempe ristinga fra lokket?? det rister som FAEN for å si det mildt..hehe.. ikke noe gøy :hrm: vet det er mange som anbefaler "Brown Bread" men hvor kan jeg få tak i det da?? har let overalt men finner det ikke :S

Lenke til kommentar
Tyngde har i prinsippet ingenting å si for basskasser, det er STIVHETEN som gjelder.

Det jeg tenkte på var jo det at bilen blir mer baktung. :)

Er tross alt en Mercedes, kanskje greit med litt vekt i rævva når det blir glatt i bakkan? ;)

Hehe...

7377990[/snapback]

kassa jeg har nå veier bort imot ca 50-60 kg.. så det hjelper litt på glatta ja..;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...