Gå til innhold

Svindel på Bruktmarkedet igjen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må kaste meg på denne tråden.

Haha, det er så lættis å lese om sånne historier. Først av alt, hvor dum er man egentlig. Neste, hvor dum er man egentlig?

Fikk en tlf engang, faktisk, da jeg solgte laptopen min. Han skulle møte meg på Oslo S hvor jeg skulle få penger av han. Sikkert fint og flott det. Men han insisterte på å betale meg i utenlandsk valuta og en langt høyere sum enn jeg i utgangspunktet skulle ha for maskinen. Merkelig.

Han møtte jeg aldri, bare for å understreke det.

Men trådstarter: Du må ha det moro med sånne, det er alt som teller. Skulle nesten tatt en bakover-svindel på han. Bedt om hans telefonnr, adresse, visakortnr osv.. Hehe :p

Lenke til kommentar

Finnes sikkert ett skript som sender ut eposter til alle på ett bruktmarked... men har hørt om enkelte fra usa som faktisk virka seriøse :dontgetit:

Hu skulle kjøpe en maskin til sønnen sin, og ville gjærne kjøpe min. Hu skulle gi meg x antall euro og betale shipping (frakten)

Er datamaskiner dyre i USA? Altså Laptoper i forhold til norge?

Vet at Norge er en av de biligste landene når man kjøper splitter nytt teknisk utstyr

Lenke til kommentar

kan godt hende at hun var reel men når man har det i tankene at sånne svindlerforsøk som vi blir fortalt her faktisk lusker rundt hver en annonse så ødelegger det jo stort sett for alle..generaliserer fort de utenlandske, alle blir under den ene og samme kammen..

Jeg er selv skeptisk når jeg selger her på bruktmarkedet, spesielt når det er snakk om folk med utenlands opprinnelse,men de bor i norge. Det mest forunderlige er vel også at jeg har av erfaring de som de mest seriøse og ærlige :hmm:

Lenke til kommentar
kan godt hende at hun var reel men når man har det i tankene at sånne svindlerforsøk som vi blir fortalt her faktisk lusker rundt hver en annonse så ødelegger det jo stort sett for alle..generaliserer fort de utenlandske, alle blir under den ene og samme kammen..

Jeg er selv skeptisk når jeg selger her på bruktmarkedet, spesielt når det er snakk om folk med utenlands opprinnelse,men de bor i norge. Det mest forunderlige er vel også at jeg har av erfaring de som de mest seriøse og ærlige :hmm:

7390567[/snapback]

De er det faktisk mange av. Men utenlandske navn... men har faktisk vært heldig og de har betalt forskud og jeg har sendt pakka :thumbup:

Lenke til kommentar

Får samme mailene uansett hva jeg skal selge på HW. Så lenge det er nigeria i mailen noen plass, styr unna. Nigeriasvindel er kjennt over hele verden.

Lisete over maileadresser som har forsøkt og svindle meg:

linda alfred [[email protected]] (prøvde og svindle til seg PS2)

larry cole [[email protected]] (prøvde og svindle til seg Nokia n73)

terry james [[email protected]] (prøvde og svindle til seg Nokia n73)

Dam Røland [[email protected]] (prøvde og svindle til seg Nokia n73)

vickky dukky [[email protected]] (Prøvde og svindle til seg Qtek9100)

Steve James [[email protected]] (Prøvde og svindle til seg Qtek9100)

Mike Brown [[email protected]] (Prøvde og svindle til seg Qtek9100)

alfred adeyemi [[email protected]] (Prøvde og svinlde til seg nokia 6280 & w800i)

Kelvin Marthins [[email protected]] (Prøvde og svindle til seg Qtek9100)

[email protected] (Prøvde og svindle til seg Qtek9100)

UNICEF ORGANISATION [[email protected]] (Prøvde og svindle til seg Qtek9100)

Og slik fortsetter det en stund. De har gjedd seg ut for og være ansatt i unicef, prest i tyskland osv osv osv.

Så om mailen står på engelsk, prøv først og si at du selger den til de for en sinnsyk pris. En nokia n73 til 20 000NOK elns. Går de med på dette styr unna. De sier de skal forskuddsbetale hele tiden. Så snakker dere mye fram og tilbake, så får du beskjed om at pengene er sotte til overføring nå, men banken vil ha sendingsnr før de sender pengene.

Jeg pakka en eske full av stein og sente nedover, ga "banken" sendingsnr, så aldri noe til penger. Jeg viste dette kom til og skje, men det var definitft vert 100 lappen jeg ga i frakt. Sover ekstra godt om nettene nå som jeg vet at de har pakket opp en eske stener.

Moderatorer får ta meg på de måtene de vil, men jeg mener andre har rett til og vite om hvordan mailadresser det kommer fra, og hvordan det fåregår. Slik at ingen trenger og gå i fella.

Lyst og vite mer?

Google etter nigeria svindel. Finner masse om det da..

--

Marius

Endret av MariusAndreNilsen
Lenke til kommentar

7390567[/snapback]

Ingen fra utlandet vil kjøpe hardware i norge. Vi er alt for dyre til at det kan lønne seg, og dermed er det helt utenkelig at noen ved sine fulle fem og med rent mel i posen vil gjøre en slik handel.

Det finnes ingen potensielle utenlandske kjøpere av de gjenstandene som legges ut på bruktmarkedet.

Her tror jeg vi kan skjære alle over en kam uten at det gjør noe :)

Lenke til kommentar
Har nigerianske svindlere klart å lure noen egentlig? virker ikke sånn. Jeg fikk ikke engang svar fra han som prøvde å svindle meg

7391722[/snapback]

Det noen som har gått på dette jo. Tidligere var det at man fikk tilbud om del av en stor formue mot å "hjelpe til" økonomisk med administrasjonsgebyr. Har t.o.m vært folk som har reist ned dit for å få pengene sine men har da bare forsvunnet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...