Gå til innhold

Svindel på Bruktmarkedet igjen.

Anbefalte innlegg

Hei la ut min bærbare pc på nettet fro ca 2 timer siden og allrede etter 30 min får jeg en interresert ( tror jeg) men ser med en gang at dette er svindel vil nå vise samtalen jeg hadde fyren.

her er fra fyren: > > Hi seller

> > i saw the advert of your item (HP Pavilion

> > zd8185) i hope the

> > condition is still good i want to know the cost

> > price and the shipping price

> > i will want your quick response thanks

jeg svarer ( hi hi hi)

sorry but i will not ship this item to you.

>

>the cost for shipping is 100.000 nok.

>

da får jeg til svar:

hello, i am ok with the price how much is the total amount of the

laptop and

the shipiing price so that i can pay you and also i need you to give

me

your full name,address,city,country,zipcode and phone no.so that i can

make

the paymnet via moneygram international you will recieve your money

within

2-3days money and it is very easy to recieve .i will wait for your

quick

response thanks

HA HA HA han går med på 100.000 nok i frakt!! dette er svindel på lavt nivå, har veldig lyst til å legge ut epost addressa til fyren, men får høre hva dere moderatorer dier til det.

Unnskyld hvis jeg legger denne topicen til feil sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe..

verden er full av dem... :)

edit: Jeg sjekket mailen min, og hva ligger der når jeg selger MIN laptop:

Spørsmål: Dear, I am Hellmann Stella from United States of America and i work with an Insurance company based in New York. I came across your item when searching for a nice Xmas gift to buy for my son who is on diplomatic transfer,but im very sorry that i cant place a bid because of the limited time i have to present him the gift.Therefore i offer you 4500NOK including the shipping cost to him in Nigeria. Please do reply me to [email protected]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :roll:

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Synes at kun registrerte brukere av dette forumet burde få tillgang til bruktmarkedet.. :) det vil spare oss for endel slike tullmailer..

7384020[/snapback]

øøøh... har du i hele tatt prøvd bruktmarkedet med brukernavne og passordet du har til forumet? :whistle:

Alle som har tilgang til bruktmarkedet har tilgang til forumet og omvendt... det funker andre veien i vertfall :roll:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
jeg foreslår at vi spammer dem ned i dass :p  :tease:

7383993[/snapback]

Og hva tror du skjer da? Jo, du får undelivered message, unable to send osv.

7384022[/snapback]

ja, omfg... det er den mest iritable besjedene av alle ting her i verden :p

Vertfall når man skal ha tak i ett firma :thumbdown:

Lenke til kommentar

Haha. Hadde vært utrolig vittig om en av dere som har fått tilbud later som om dere skal sende pcen. Ser om de kommer opp med mer løgn. Og om de gir dere en adresse å sende den til så er jeg mer enn villig til å chippe inn et par 100 kroner for å få sendt 1 stk murstein og et stykke grandis til nigeria.

Lenke til kommentar

En av folkene sendte meg faktisk en fake paypal "kvittering". Den var såpass dårlig laget at til og med spam-filteret i Gmail plukket den opp. Jeg har aldri tidligere opplevd at paypal har skrevet at de holder igjen pengene til jeg har sendt dem tracking-nummer

på pakken. Dersom noen vil ha en addresse til en fyr, så har jeg en her.

For the record, så vil jeg påpeke at jeg ikke har blitt svindlet, men jeg var lysten på å se hvor langt det gikk. Og dersom jeg vikelig hadde fått penger inn på paypal kontoen, så hadde de vært ganske kjapt inne på min egen konto :thumbup:

Lenke til kommentar

Det enkleste er vel å gjøre bruktmarkedet lukket, slik at man må være registrert for å se kontaktinformasjon? Evt. at man ikke lar mailadresse være synlig, og at man kun kan sende melding via bruktmarkedet, type Privat Melding. Og da et greit rapporteringssystem dersom noen forsøker seg på bøff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...