Gå til innhold

19" widescreen skjerm å wow

Anbefalte innlegg

Selv har jeg Nec 20WG2, 20,1" widescreen og kan anbefale widescreen i World of Warcraft. Den tegneserieaktige stilen i spillet og fargene kommer bedre frem og får grafikken til å se mye penere ut, det blir på en måte litt som å se på en HD-film i forhold til en film på YouTube.

7384846[/snapback]

Du mener WS gir bedre farger? Og Forbedrer grafikken? Hvordan mener du det skjer?

Ellers på generelt grunnlag, om man ikke strekker, så må man miste noe enten i FS eller WS, enten kuttes det oppe og nede på WS eller på kantene i FS (eller litt av begge deler, kombinert med strekking). Et spill som er "bra" for WS er "dårlig" for FS og motsatt.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LOL.. Har du ikke fjerna dragene i UI'en din en gang? Uansett, de fleste som har spilt litt WoW utover det å grinde en karakter til lvl 60, pleier gjerne ha en 2-3 rader med knapper i bunnen + anned dilldall som har med Raid å gjøre. Om dette skaleres og blir for smått, så er det både uleselig og ubrukelig. Mange pleier også bruke info-barer som Titan/FuBar på toppen/bunnen i tillegg. En trend nå i det siste har vært at man legger alt av knapper, barer og annen GUI helt på bunnen av bildet og da sier det seg jo selv at det synlige området mellom topp og bunn blir enda mindere, derfor er høyest mulig oppløsning & utsnitt i høyden en positiv ting spør du meg. Har du både 20" WS og masse toolbars i topp og bunn av bildet er det ikke smale stripa du har til rådighet i høyderetningen.

jada jada hehe. Jeg har ikke hatt behov for å bruke andre actionbars enn det blizzard stiller med:) Jeg er selv raider og har spilt siden release:) Jeg har også titanpanel, men kun oppe og da som 100% gjennomsiktig slik at jeg bare ser ikonene der oppe:)

Lenke til kommentar
Men spill er laget forskjellig. Noen støtter ikke 16:9 i det hele tatt, noen kutter, og noen utvider.

Nøyaktig, og WoW UTVIDER!

Det er det som er hele cluet med og ha støtte for 16:9...

Hadde de på noen som helst måte "kuttet" bildet så ville du ha mistet toolbarn nede og kartet oppe etc...

Du må gjerne si at du "mister" en del av bildet men det blir feil...

Da kan du si at du mister en del av bildet når du kjører 4:3 og, for du ser jo ikke like bredt som med Wide.

@ Kazaa

Du mister ingenting av bildet når du strekker det... :roll:

Endret av DieselOtern
Lenke til kommentar
Men spill er laget forskjellig. Noen støtter ikke 16:9 i det hele tatt, noen kutter, og noen utvider.

Hadde de på noen som helst måte "kuttet" bildet så ville du ha mistet toolbarn nede og kartet oppe etc...

Da kan du si at du mister en del av bildet når du kjører 4:3 og, for du ser jo ikke like bredt som med Wide.

@ Kazaa

7386020[/snapback]

Er klar over det. Men hvis du sammenlikner bildene, ser du at det øverste bildet er kuttet litt i topp og bunn, i forhold til det under. Det nederste (som er 1024*768, non-widescreen oppløsning) er strukket pga. jeg har kjørt i full screen mode da SS ble tatt.

Ble litt rart formulert kanskje.

edit:

Poster et resiza bilde av den på 1024*768..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
10242.jpg<- 1024*768

1360.jpg

Screenshottene er tatt i nøyaktig samme posisjon etc.. men på det bildet med 1024*768 i oppløsning ser man mer av landskapet, enn på det i Widescreen format.

Endret av kazaa
Lenke til kommentar

@ Kazaa

7386020[/snapback]

Er det virkelig så vannskelig å forstå?

Bredere skjermbildet gir IKKE bredere synsvinkel!

Som du ser på bildene, så kutter WOW oppe og nede. Hva som skjer med interface, GUI, addons er TOTALT irrelevant, da dette rendres på helt andre måter.

Lenke til kommentar
WS er noe drit. Med mindere du har 24" eller mer  :thumbup:  ... 20" ws er noe av det dummeste jeg ser, lav oppløsning i forhold til f.eks. en normal 20". Men det er vel de som kjøper en 20" WS for å forlenge sin "e-penis" (tror de) og i etterkant skryter så mye at det til slutt ikke er troverdig...

7383619[/snapback]

Høres ut som noen er misunnelig på widescreen?E-penisen din ikke bra nok ?

Lenke til kommentar
Selv har jeg Nec 20WG2, 20,1" widescreen og kan anbefale widescreen i World of Warcraft. Den tegneserieaktige stilen i spillet og fargene kommer bedre frem og får grafikken til å se mye penere ut, det blir på en måte litt som å se på en HD-film i forhold til en film på YouTube.

7384846[/snapback]

Du mener WS gir bedre farger? Og Forbedrer grafikken? Hvordan mener du det skjer?

Ellers på generelt grunnlag, om man ikke strekker, så må man miste noe enten i FS eller WS, enten kuttes det oppe og nede på WS eller på kantene i FS (eller litt av begge deler, kombinert med strekking). Et spill som er "bra" for WS er "dårlig" for FS og motsatt.

AtW

7385068[/snapback]

I forhold til min gamle 21" Eizo, ja. Ikke på grunn av formatet, det er flatskjerm jeg mener gir bedre farger :)

Lenke til kommentar

7384846[/snapback]

AtW

7385068[/snapback]

I forhold til min gamle 21" Eizo, ja. Ikke på grunn av formatet, det er flatskjerm jeg mener gir bedre farger :)

7387264[/snapback]

Ja,akkurat,da gir det jo lite mening å si "kan anbefale widescreen i World of Warcraft", og liste opp fordeler som kommer av helt andre ting enn formatet. At din NEC har bedre farger enn din gamle eizo har vel strengt tatt ikke så mye med topic å gjøre?

AtW

Lenke til kommentar

for øvrig har jeg en kamerat med 20 tommer widescreen, og det ser helt sykt deilig ut i forhold til min 17 tommer CRT.

Alt er relativt, selv om noen er vant til 24 tommer lcd til pcen, så er det ikke alle som har råd til så mye. For min del virket 20 tommer mer enn stor nok, så skjønte ikke helt dissingen av de som velger dette.

Lenke til kommentar
Hei

Har planer om å kjøpe meg en 19" widescreen skjerm.

Eg lurer da på om det er noen her som har det, og vet om det er bra samanheng med wow eller om det ikke er noen bra samenheng.

Derre kan gjærne poste noen bilde fra wow med 19" widescreen så eg kan få se hvordan det ser ut.

Takker for alle svar :)

7371664[/snapback]

Jeg skjønner rett og slett ikke poenget med widescreen. Det eneste argumentet jeg ser er at man har en skjerm som egner seg for film. Spill, programmering, browsing, etc. er MYE bedre på en 4:3.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner rett og slett ikke poenget med widescreen. Det eneste argumentet jeg ser er at man har en skjerm som egner seg for film. Spill, programmering, browsing, etc. er MYE bedre på en 4:3.

Siterer dette og skal se tilbake på det om 5 år. :tease: Uansett er det 100% individuelt hva som er best av 16:10, 16:9 og 4:3.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er mer behagelig å se på en widescreen. Virker mer naturlig og mindre anstrengende for øynene.

7389873[/snapback]

Kan forklare hemmeligheten bak dette med at widescreen anstrenger øynene mindre? Har selv hatt problemer med øyenene i 10 år, pga. for mye pc-bruk, men jeg har aldri merket noe forskjell mellom 4:3 og 16:9.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Synsfeltet er irelevant (Om ikke det er det man mener påvirker det), jeg spurte om en forklaring til at anstrengte øynene mindre. (Og jeg er forøvrig ute etter litt mer enn et "sånn er det bare"-svar, vis til kilder, gjerne en link)

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...