RNH Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Er det noen som vet om dette spillet kommer i det hele tatt? Har sett på en fanside at prosjektet kansje blir nedlagt... Men det var en gammel oppdatering.. Var dødshekta på de andre elite spillene.:smile: Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Så vidt jeg vet sitter Braben i tenkeboksen. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Dette blir stort! Lenke til kommentar
bsa Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Dette vekker minner... Elite på BBC-B var det første spillet jeg ble skikkelig hekta på. Ikke mye bumpmapping og hva det nå kalles, bare lekker wireframe grafikk :smile: Kjøpte første PC-versjon, men fikk den aldri til å funke. Har egentlig ikke fått med meg at de finnes versjon 2 og 3, men prøver gjerne Elite 4 om den blir bra. bsa Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Ahh Elite... Min første Elite var Frontier: Elite II som jeg spilte på brodern's Amiga 1200. Lekker Wireframe grafik... :smile: Jeg husker jeg var så imponert over den enorme galaksen du kunne reise rundt i. Etterhvert skjønte jeg at de hadde kun designet de sentrale systemene og laget ett random-system for å generere nye systemer on-the-fly... Ahh... spillet tok under 1 MB plass... det var tider det :razz: Husker det var kult å framprovosere ett "miss-jump" for så å havne 20 ganger lenger unna en du kunne med tradisjonelle, kontrollerte jumps... For så å karre seg tilbake til hjemplanetene, forhåpentligvis med masse fett stash... Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Har spilt alle Elite spillene jeg, og jeg må si meg mest imponert over musikken (som var veldig mye de bare hadde tatt fra real life), og den følelsen man hadde av å være et medlem av et enormt univers. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Husker at musikken på Elite var Blue Danube Waltz av J. Strauss. Samme musikken som ble brukt i 2001: A Space Oddyssey, når romskipet docker med romstasjonen. Scenen ligner forresten veldig på hvordan det var å docke med romstasjoner i Elite - en fullstendig pain in the ass, helt til man fikk seg dockingcomputer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå