Gå til innhold

Elite 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette vekker minner...

Elite på BBC-B var det første spillet jeg ble skikkelig hekta på. Ikke mye bumpmapping og hva det nå kalles, bare lekker wireframe grafikk :smile:

Kjøpte første PC-versjon, men fikk den aldri til å funke.

Har egentlig ikke fått med meg at de finnes versjon 2 og 3, men prøver gjerne Elite 4 om den blir bra.

bsa

Lenke til kommentar

Ahh Elite...

Min første Elite var Frontier: Elite II som jeg spilte på brodern's Amiga 1200.

Lekker Wireframe grafik... :smile:

Jeg husker jeg var så imponert over den enorme galaksen du kunne reise rundt i. Etterhvert skjønte jeg at de hadde kun designet de sentrale systemene og laget ett random-system for å generere nye systemer on-the-fly...

Ahh... spillet tok under 1 MB plass... det var tider det :razz:

Husker det var kult å framprovosere ett "miss-jump" for så å havne 20 ganger lenger unna en du kunne med tradisjonelle, kontrollerte jumps... For så å karre seg tilbake til hjemplanetene, forhåpentligvis med masse fett stash... :grin:

Lenke til kommentar

Husker at musikken på Elite var Blue Danube Waltz av J. Strauss. Samme musikken som ble brukt i 2001: A Space Oddyssey, når romskipet docker med romstasjonen. Scenen ligner forresten veldig på hvordan det var å docke med romstasjoner i Elite - en fullstendig pain in the ass, helt til man fikk seg dockingcomputer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...