Gå til innhold

DS eller GBAa

Ghaundan

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har spilt FFX, kan ikke akkurat si det falt mye i smak. Det var dog ikke pga CG-filmene, men... Tror vi lar den ligge i denne tråden.

Nå spiller jeg den japanske versjonen, så kan ikke helt uttale meg om hvordan den engelske oversettelsen er av FF III, men tror nok en 11-åring burde kunne klare seg greit igjennom. Og man får nok fort en 40-50 timer ut av det, så det varer ganske lenge ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Matsini, en student, to deltids jobb på lageret til glamox er hverken glamorøst, morsomt eller særlig innbringende, dog jeg burde ha nok.

Beklager var ikke sånt ment. Men hvis du første skal punge ut for en håndholdt konsoll, mener jeg at valget er enkelt. Greit at DS koster litt mer, men GBA er på vei "ut" hvis du sjønner. Det produseres stadig færre titler, og interessen rundt konsollen er synkende. Vil tro at vedkommende som er så heldig å ha deg som storebror :) , blir gladest for en Nintendo DS.

Edit: Liker han RPG, er Age of Empires et godt alternativ :)

Edit2: sorry, skrev litt raskt, mente å skrive LostMagic, MEGET bra RPG spill.

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Greit, og hva med en 20 åring? xD

Men joda, hmm, er det noen gode Zelda spill å anbefale da? =) GBA har sikkert noe? Og pokemon, håpe han ikke har vokst fra det enda, husker det enda som nødløsning før i tiden. Hmm, er det noen star wars spill til DS?

7373845[/snapback]

Er 20 selv, og jeg elsker det så :p

Som det ble nevnt tidligere her, så har man jo Zelda: The Minish Cap. Synes ikke akkurat det er det beste Zelda spillet som er lagd, men kan absolutt anbefales hvis man har lyst på et Zelda-spill.

Edit: Mener bl.a. Lego Star Wars har kommet ut til DS nå. Kan ikke si at SW-spill på håndholdte er det som interesserer meg mest, men mener det har kommet i hvert fall et par andre SW-spill også.

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
Matsini, en student, to deltids jobb på lageret til glamox er hverken glamorøst, morsomt eller særlig innbringende, dog jeg burde ha nok.

Beklager var ikke sånt ment. Men hvis du første skal punge ut for en håndholdt konsoll, mener jeg at valget er enkelt. Greit at DS koster litt mer, men GBA er på vei "ut" hvis du sjønner. Det produseres stadig færre titler, og interessen rundt konsollen er synkende. Vil tro at vedkommende som er så heldig å ha deg som storebror :) , blir gladest for en Nintendo DS.

Edit: Liker han RPG, er Age of Empires et godt alternativ :)

7373847[/snapback]

Age of Empires RPG? o.o skjedde med RTS da?

Og joda, heldig er jeg nok, så lenge han ikke banner igjen. Ifjor kom det "Å fy faen!" ut av munnen hass, fattern ga meg ett stygt blikk og etter jeg prøvde å bevise min uskyld ved å si det ikke var meg så kom "Å joda, hørte du sa det når du spilte igår!" ut ^^'''

Men, da blir det DS da. Og kanskje ett spill eller to. Takker for hjelpen, og det er bare å komme med tips til spill, hvordan den skal behandles osv osv.

Lenke til kommentar
Age of Empires RPG? o.o skjedde med RTS da?

Beklager, skrev litt raskt :blush:

Men, da blir det DS da. Og kanskje ett spill eller to. Takker for hjelpen, og det er bare å komme med tips til spill, hvordan den skal behandles osv osv.

Skal du ha deg DS selv, MÅ du få deg Metroid Hunters, en glimrende online tittel jeg har kost meg med i uttalige timer. Har du litt ekstra gryn i lommeboka, kan du også slå til med en DS Lite, merkbart bedre skjerm.

Lenke til kommentar

Selv har jeg vurdert å kjøpe en slik miniGBA(Hva enn de nå heter) fordi de ser veldig lekre ut, og man får plass til de i klokkelommen på jeans. Men hadde jeg ikke allerede hatt en DS hadde jeg garantert kjøpt DS først. DS er definitivt ett av de aller beste spillkjøpene du kan gjøre i disse dager. Og hvis man vil trikse og mikse litt, så har den også svært gode muligheter for å spille emulatorer og backups(Selvom man må ut med litt ekstra penger).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Ja, jeg har spilt FFX, kan ikke akkurat si det falt mye i smak. Det var dog ikke pga CG-filmene, men... Tror vi lar den ligge i denne tråden.

Nå spiller jeg den japanske versjonen, så kan ikke helt uttale meg om hvordan den engelske oversettelsen er av FF III, men tror nok en 11-åring burde kunne klare seg greit igjennom. Og man får nok fort en 40-50 timer ut av det, så det varer ganske lenge ja :)

7373832[/snapback]

Jeg spiller den amerikanske vesjonen av FF III. Nå vet jeg ikke hvor mye en 11-åring kan av engelsk. Men språket er ikke så komplekst, så jeg tror det skulle gå greit. En 20-åring med normale engelskkunnskaper bør ihvertfall skjønne det.

Skal du spare penger, så foreslår jeg at du kjøper spill fra utenlandske nettbutikker. FF III kostet meg 320 kr inkl alt. Så i tråden at en fikk det for 200 kr, så du kan gjøre enda bedre kjøp enn meg.

Ellers vil jeg anbefale Mario Kart og New Super Mario Bros i tillegg til FF III.

Lenke til kommentar
Joda, er storebror, og da av den typen som alltid har de kule harde pakkene. Og i år tenkte jeg at jeg skulle slå til med en håndholdt konsoll. Men siden jeg ikke helt har fulgt med i det siste så er jeg litt uttafor akkurat nå.

DS virker jo veldig grei, men den er kanskje litt dyr? Mener å ha sett at den koster rundt 1000?

GBA koster vel litt mindre, men vil han gå glipp av mye om jeg ikke kjøper en DS?

Fikk vite i en annen post at DS støtter GBA spill og det er jo bra, men hva koster en GBA? Og spill til begge to? Vet noen om noen butikker med godt utvalg og/eller pris? Og er det noe lurt å kjøpe brukt eller...?

7371534[/snapback]

Spill til DS koster rundt 400kr, mange koster mindre. DSen støtter kun GBA-spill som har DS-merket bak på bakken, men det ser man lett. Jeg hadde en DS tidligere i år, men solgte den. Ikke fordi jeg ikke likte den, for all del. Jeg angrer SYKT på at jeg gjorde det, og kommer til å kjøpe en ny, så fort jeg får råd :)

Lenke til kommentar

Hater å bumbe, men må nesten ha litt svar...

For det første har jeg opplevd hvor morsomt det er å spørre ut min lillebror samtidig som han ikke skal fatte mistanke om hva jeg har tenkt å kjøpe til han. Tror jeg skal prøve noe lettere neste uke, som rubiks kube med øynene lukket.

Uansett! Jeg fant ut at endel av vennene hans hadde GBA og en hadde NDS, pokemon er fortsatt kult nok og da tenkte jeg at det kunne være greit å slå til med noe der. Men, er det mulig å koble GBA og NDS sammen så de kan bytte pokemon? Hadde vært kjekt :)

Lenke til kommentar

Usikker på om de kan kobles sammen, men alt lagres vel på selve spillet. Og DS kan lese GBA-spill, så din bror kan ihvertfall spille med de andre sine saves tror jeg. Og hvis vennene hans har både DS og GBA, vil en DS gjøre at han kan låne spill av alle sammen.

Tror jeg ville satset på DS hvis du har råd. Den vil jo kunne spille ALLE GBA spill som er ute, samt alle DS spill. Og det er vel stort sett DS-spill som utvikles for tiden og i tiden fremover, så DS er nok mer fremtidsrettet.

Jeg tror også DS vil kunne samarbeide med Wii på diverse måter, men dette er bare noe rykter jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...