Gå til innhold

Forskjellen mellom Lpool og ManU, velg spillere


Bautastein

Anbefalte innlegg

Jeg som Liverpoolsupporter sitter og tenker over hvorfor forskjellen mellom ManU og Liverpool er så stor denne sesongen, om det bare er det mentale som gjør at vi vinner alt på hjemmebane, og taper alt på bortebane.

 

Uansett, så tenkte jeg å sammenlikne spillerne på hver av plassene:

 

Mål

Reina

VanDerSar

 

Høyrebekk

Finnan

Neville

Midtforsvar

Agger Carragher Hypia

Ferdinand Vidic Brown

Venstrebekk

Riise

Heinze

 

Høyre midt

Pennant Garcia

Ronaldo

 

Sentral midtbane

Gerrard Sissoko Alonso

Scholes Carrick Fletcher

 

Venstre midt

Gonzales Kewell

Giggs

 

Angrep

Crouch Kuyt Bellamy Fowler

Saha Rooney Solskjar Smith

 

Jeg kom fram til dette laget:

 

Reina

 

Neville

Carragher

Ferdinand

Riise

 

Ronaldo

Gerrard

Scholes

Giggs

 

Kuyt

Rooney

 

Og jeg måtte trist konstatere at flankene til ManU er milevis foran Liverpool sine (Ronaldo/Giggs), men ellers stiller vi ganske likt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom fram til dette laget:

 

Mål

VanDerSar

 

Høyrebekk

Neville

 

Midtforsvar

Ferdinand Vidic

 

Venstrebekk

Evra (Heinze)

 

Høyre midt

Ronaldo

 

Sentral midtbane

Scholes Carrick (Gerrard)

 

Venstre midt

Giggs

 

Angrep

Saha Rooney

 

Du kan godt si det er fordi jeg er united-supporter, men slik jeg ser det er det ingen på liverpool som fortjener plassene mer enn de jeg har satt opp.

Lenke til kommentar
Virker som om United-tilhengerne trenger å bli jekket ned litt.

 

Å sette Carrick før Gerrard på midten sier jo det meste.

 

Vennligst tenk med hjernen, ikke hjertet folkens.

7371761[/snapback]

Ja for Gerrard har prestert bra i høst, NOT. Kikk litt mer på Carrick kkthnx BAIII!

 

Van Der Sar er nok en bedre keeper generelt, men på igangsetting så gruser Reina alle synes jeg..

7371845[/snapback]

Jeg har hørt at Reina ikke er kompetent bak og gjør tabber. Kampen mot Everton i høst er jo et bra eksempel! goodie!

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Virker som om United-tilhengerne trenger å bli jekket ned litt.

 

Å sette Carrick før Gerrard på midten sier jo det meste.

 

Vennligst tenk med hjernen, ikke hjertet folkens.

7371761[/snapback]

Ja for Gerrard har prestert bra i høst, NOT. Kikk litt mer på Carrick kkthnx BAIII!

 

Van Der Sar er nok en bedre keeper generelt, men på igangsetting så gruser Reina alle synes jeg..

7371845[/snapback]

Jeg har hørt at Reina ikke er kompetent bak og gjør tabber. Kampen mot Everton i høst er jo et bra eksempel! goodie!

7371849[/snapback]

Du har hørt?! Kanskje du skulle SE noen kamper før du uttaler deg? Everton var en tabbekamp deluxe, men å si at Reina ikke er en god keeper er bare bullshit! Samma faen om du er ManU, Liverpoll eller hva som helst supporter..

 

Edit: Også kan det vel være verdt å nevne at VDS er 12 år eldre enn Reina da.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Min begrunnelse for valgene jeg har gjort:

 

Reina - Etter min mening Spanias beste keeper (Casillas er mer kjent og rutinert). Reina er ung, en av grunnene til at jeg valgte han. Har rekorden for flest antall cleen sheets på rad i PL. En komplett keeper, god på strek (ekstreme reflekser), meget gode utspill (har bidratt til mang en kontring), blitt etterhvert meget god i feltet etter at han begynte å bokse (var eneste tema som kunne diskuteres før).

 

Neville - Tett fulgt av også stabile Finnan, en av Liverpools beste spillere forrige sesong. Finnan har dessverre ikke spilt så bra i år, og vært mer ustabil. Neville er kanskje ikke like god offensivt som Finnan, men er mer stabil og solid bakover, noe som tross alt veier tyngst.

 

Carragher - ustoppelig, villig til å dø for å vinne duellene, meget solid og taktisk flink. Er alltid der han skal være. I mine øyne bare slått av Canavarro i sin posisjon.

 

Ferdinand - (tett fulgt av Agger) god posisjoneringsevne og god teknisk. Går foran Agger på fysikken Edit: Har hørt mange nevne Vidic som en klassestopper, men for meg har han til gode å imponere meg over tid.

 

Riise - Veldig solid defensivt, del av forsvarsrekka som satte rekord i flest antall cleen sheets forrige sesong. Blør for drakta, gir seg aldri. Sterk fysikk. Samtidig er han rask og skyter veldig hardt.

 

Ronaldo - Er vel egentlig udiskutabel. PLs beste ving

 

Gerrard - Også udiskutabelt. Er involvert i alt, og god i alt, kunne spilt nærmest hvor som helst på banen. Hadde et par kamper hvor han virket uinspirert, men har vært Man of the Match i nesten halvparten av Liverpools kamper denne sesongen. Og da har jeg ikke tatt med hans beste sesong: fjorårets.

Scholes - Her stod valget mellom et av PLs best kjøp forrige sesong; Sissoko (monsteret som stopper alle) og den mer offensivt orienterte Scholes. Scholes er imidlertid mye sterkere offensivt enn Sissoko er bedre defensivt, og har geniale pasninger, god forståelse og bra skudd. Alonso er dessverre litt for variabel, fra de beste pasningene i verden til totalt fraværende.

 

Giggs - Rask, god teknisk, god fotballforståelse, meget rutinert. Har svak konkurranse fra Liverpool. Kan matches av Kewell dersom han hadde vært skadefri og i form (et ikke-tema).

 

Rooney - Er ustoppelig når han er i form

 

Kuyt - Kanskje Liverpools beste spiller denne sesongen, jobber som en hest og er en typisk 20/20 spiller (scorer 20, 20 assist hver sesong). God teknisk, sterk fysikk, god på hodet. Leser spillet bra.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Jeg så kampen, men alder hva har det med saken gjøre? Forutenom at VDS har mye mer erfaring, som er en fordel.

7371918[/snapback]

Nei alder har ingenting med saken å gjøre.. :ermm: VDS har rutinen og erfaringen, men har nok ikke sånn veldig mange år igjen.. Reina mangler kanskje litt foreløpig, men han har mange mange år igjen og kommer til å bli bare bedre og bedre.. Foreløpig er VDS best, men å si at Reina ikke er kompetent bak er vel litt.. ja..

Lenke til kommentar

Ja det var visst klubbrekord.

 

Uansett, Reina hadde flest clean sheets forrige sesong:

 

In May 2006 Reina was awarded the Premier League's golden Gloves award for keeping 20 clean sheets in the 2005-06 season. His performances put him ahead of Manchester United's Dutch keeper Edwin van der Sar (18) and the previous year's winner Petr Cech of Chelsea (17).

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...