Gå til innhold

Wii vs PS3


Frigg33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg synes det er litt dumt og sammen likne ps3 og wii fordi de er så forskjellige wii f.eks har ikke så mye fokus på grafikk og power som ps3 har men istedet på spillingen (wiimoten og nunchucken f.eks høres veldig spennede ut og prøve)

 

 

i,mens ps3 er kraftpluggen så og sammenlikne dem er ikke noe serlig(synes jeg)

 

 

 

lurer på og kjøpe en wii etterhvert faktisk men ps3'en er proiritrert nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Går for PS3. Den er dyrere, men det er det også en grunn til. I enkelte spill (f.eks. bil- og fotballspill) er det også mye bedre med en tradisjonell kontroll, enn å sitte og fekte med en fjernkontroll.

7371213[/snapback]

Morsomt det du sier der, for Shacknews hadde nettopp en test av bilspill til både Wii og Ps3, og selvom de fant noen problemer her og der så syntest de at bilspill definitivt fungerte bedre med motionkontroll. Slik som både Ps3 og Wii har. ;)

 

Fotballspill aner jeg ikke hvordan vil bli på Wii, men det er definitivt noen unike muligheter med f.eks passningsspill og Wii sin pointerfunksjonalitet. Får se når\hvis PES kommer.

 

Men uansett.... unødvendig tråd siden det det er utallige av de, og de alltid ender med krangel.

 

Selv gleder jeg meg absolutt mest til Wii, men er svært spent på en del titler på Ps3 også, og ikke minst hva utviklerne kommer til å greie å gjøre med hardwaret når de får begynt å utnytte det ordentlig(Om 5 år? Høres resonnabelt ut i forhold til Sony sin 10 års plan).

Lenke til kommentar
jeg synes det er litt dumt og sammen likne ps3 og wii fordi de er så forskjellige wii f.eks har ikke så mye fokus på grafikk og power som ps3 har men istedet på spillingen (wiimoten og nunchucken f.eks høres veldig spennede ut og prøve)

i,mens ps3 er kraftpluggen  så og sammenlikne dem er ikke noe serlig(synes jeg) 

lurer på og kjøpe en wii etterhvert faktisk  men ps3'en er proiritrert nå  :thumbup:

7371262[/snapback]

Ja, det er helt hårreisende dumt å skulle sammenligne to konkurrerende spillkonsoller.

Lenke til kommentar
jeg synes det er litt dumt og sammen likne ps3 og wii fordi de er så forskjellige wii f.eks har ikke så mye fokus på grafikk og power som ps3 har men istedet på spillingen (wiimoten og nunchucken f.eks høres veldig spennede ut og prøve)

i,mens ps3 er kraftpluggen   så og sammenlikne dem er ikke noe serlig(synes jeg) 

lurer på og kjøpe en wii etterhvert faktisk   men ps3'en er proiritrert nå  :thumbup:

7371262[/snapback]

Ja, det er helt hårreisende dumt å skulle sammenligne to konkurrerende spillkonsoller.

7371293[/snapback]

 

 

ja de er jo konkurrenter det er sant... men du tok poenget ikke sant

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Går for PS3. Den er dyrere, men det er det også en grunn til. I enkelte spill (f.eks. bil- og fotballspill) er det også mye bedre med en tradisjonell kontroll, enn å sitte og fekte med en fjernkontroll.

7371213[/snapback]

 

nei for du kan jo ikke velge hva du vil bruke med Wii.. for all del, du blir regelrett tvunget til å bruke Wiiremoten :nei:

Lenke til kommentar
Går for PS3. Den er dyrere, men det er det også en grunn til. I enkelte spill (f.eks. bil- og fotballspill) er det også mye bedre med en tradisjonell kontroll, enn å sitte og fekte med en fjernkontroll.

7371213[/snapback]

 

nei for du kan jo ikke velge hva du vil bruke med Wii.. for all del, du blir regelrett tvunget til å bruke Wiiremoten :nei:

7371628[/snapback]

 

Classic-kontrollen følger ikke med. Ser heller ikke vitsen med Wii om man ikke skal bruke bevegelsessensorene.

Lenke til kommentar
Ja takk, begge deler, eller mer korrekt alle tre.

 

I denne rekkefølgen:

 

360

Wii

PS3

 

Halo 3, Super Mario Galaxies og MGS4 - ja takk.

7371524[/snapback]

Mario Galaxies FØR mgs4? jaja hver sin smak =)

7371586[/snapback]

 

 

Kanskje det skyldes at Super Mario Galaxies lanseres FØR MGS4?

 

:!:

 

Og uansett vil jeg aldri være tulling nok til å betale kr 5500,- for en PS3. Prisen skal ned med minst kr 2000,- før en PS3 er aktuell for meg.

Lenke til kommentar
Wii kommer om noen dager, men PS3 må vi nok vente litt lengre på. Jeg kommer GARANTERT til å gå for Nintendo sitt vidunderbarn. Er det flere som kommer til å kjøpe Wii eller går dere for PS3 ?

 

Eventuelt hvorfor?

7371187[/snapback]

 

Wii er noe eget. Blir vanskelig og sammenligne med X360 eller PS3

Sammenlign PS3 mot X360 og la Wii være Wii :)

Lenke til kommentar
Wii er noe eget. Blir vanskelig og sammenligne med X360 eller PS3

Sammenlign PS3 mot X360 og la Wii være Wii :)

7371914[/snapback]

 

Blir som å sammenligne fly og helikopter.

 

Noen spill passer best på gamle kontrollen andre på Wiien.

 

Spiller folk guitar hero eller danse spill med vanlig håndkontroll? Nei, trodde ikke det nei.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...