Gå til innhold

Alternativ for GRUB

maxM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg skyldig i crack verson av Windows XP Pro. Maskinen bestilte jeg uten OS. Orka ikke betale penger for Windows 1 år før Vista skulle komme. Men har hvertfall fått svar på spørsmålet mitt. Men du har kanskje mer å informere om kyrsjo siden du spør om OEM? :)

Lenke til kommentar

Mulig det kan forklare det. Lån en ekte, butikkjøpt/"profesjonell" windows-cd så får du det til.

Og uansett - hva er egentlig det store med vista? Er ikke det bare mer DRM og 3d-vinduer? Og ja, DX10... Personlig pleier jeg å holde unna nye os en stund etter slipp - en viss "prosentandel" av "levetiden" til os'et.

Lenke til kommentar

Lilo vil vel fungere selv om du sletter ubuntu da den legger "alt" i bootsector, i forhold til Grub som vil begynne å syte om du fjerner /boot partisjonen (som mange ikke har egen partisjon for). Et ok alternativ kan derfor være å lage /boot på en egen partisjon. Dermed kan du slette ubuntu for alt du orker men fortsatt få til å boote windows via grub. De fleste distroene i dag finner windows og legger de til i Grub under installasjon.

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...