Marsan Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Og med ubuntu 6.10 kan du endelig bestemme på hvilken partisjon/disk GRUB skal ligge på...wohooo! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 OEM, mener du ekte Windows XP? 7372193[/snapback] Nei, OEM som "original equipment manufacturer", dvs. levert med en maskin, ikke kjøpt separat. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Jeg må si meg skyldig i crack verson av Windows XP Pro. Maskinen bestilte jeg uten OS. Orka ikke betale penger for Windows 1 år før Vista skulle komme. Men har hvertfall fått svar på spørsmålet mitt. Men du har kanskje mer å informere om kyrsjo siden du spør om OEM? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kva er det du syter over når du ikkje ein gong bruker ein gyldig kopi av windows? Du kan ikkje rekne med a tallt fungerer som det skall, da.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Mulig det kan forklare det. Lån en ekte, butikkjøpt/"profesjonell" windows-cd så får du det til. Og uansett - hva er egentlig det store med vista? Er ikke det bare mer DRM og 3d-vinduer? Og ja, DX10... Personlig pleier jeg å holde unna nye os en stund etter slipp - en viss "prosentandel" av "levetiden" til os'et. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Tull. Det med at du har Pirat-kopiert XP har INGENTING å si. Hva tror dere Pirat-kopiert Windows er da? En nykomponert Windows? , nånei gutter. Det er nok en Orginal XP cd det som er brent og lagt ved annen serial. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Lilo vil vel fungere selv om du sletter ubuntu da den legger "alt" i bootsector, i forhold til Grub som vil begynne å syte om du fjerner /boot partisjonen (som mange ikke har egen partisjon for). Et ok alternativ kan derfor være å lage /boot på en egen partisjon. Dermed kan du slette ubuntu for alt du orker men fortsatt få til å boote windows via grub. De fleste distroene i dag finner windows og legger de til i Grub under installasjon. -C- Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Lilo legger ikke "alt" i bootsektor. Bare mer en grub. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 men menyen til lilo ligger vel i bootsektor? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hvis du har installert lilo med bakgrunnsbilde og stasj fungerer ihvertfall ikke lilo etter at den originale partisjonen er slettet. Hvis den er installert i tekst-modus vet jeg ikke. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Grub fungerer faktisk uten boot-partisjon. Du må bare klare å taste inn kommandoene manuelt Lenke til kommentar
glad Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det gjør men ikke ikke, grub får error 17. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå