Gå til innhold

Bærbar til skule og Speling. 15k

Efreet

Anbefalte innlegg

Når du konfigurerer den fra multicom med core 2 duo 5600 cpu, 2 gb minne og 120 gb hdd så koster den såvidt over 11000,- da ;)  Samt at skjermkortet i averpcen er endel dårligere da det bare har 64-bits minne mot 128-bit på compalen.

7378147[/snapback]

Er den bedre enn denne:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=301802

?

7378191[/snapback]

Nei, elendig batteri og 3D-ytelsen er ikke å hoppe i været for grunnet det jeg skrev over.

7378200[/snapback]

Så compalen oppgradert med det du seier vil ikkje slå Aceren.

Heller litt mot Aceren, da eg har ein kompis som har lik, og den funker toppers.

edit: leste nett den hadde dårlig batteritid. Kor går eg for å oppgradere på Compalen da? finner ingen slik funksjon på den sida.

Endret av Efreet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du konfigurerer den fra multicom med core 2 duo 5600 cpu, 2 gb minne og 120 gb hdd så koster den såvidt over 11000,- da ;)  Samt at skjermkortet i averpcen er endel dårligere da det bare har 64-bits minne mot 128-bit på compalen.

7378147[/snapback]

Er den bedre enn denne:

?

7378191[/snapback]

Nei, elendig batteri og 3D-ytelsen er ikke å hoppe i været for grunnet det jeg skrev over.

7378200[/snapback]

Heller litt mot Aceren, da eg har ein kompis som har lik, og den funker toppers.

Eller var det at du meinte aceren hadde dårleg batteritid?

7378232[/snapback]

Compalen er raskere i spill, har dobbelt så bra batteri og er billigere, du får f.eks firewire og innebygd blåtann i compalen. Skal jeg være helt ærlig ville jeg styrt unna den aceren, den gir ikke så mye for pengen spør du meg, den er jo ikke drålig, men til den prisen finnes det andre gode alternativer. Om du vil ha 15" bærbar så er nok compalen et av de beste alternativene mener nå jeg. Se test av den her på hardware: http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/m...pal_hel80/28162

Mot noen hundre ekstra kan du få innebygget TV-tuner om det er interessant?

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

7378147[/snapback]

Er den bedre enn denne:

?

7378191[/snapback]

7378200[/snapback]

Eller var det at du meinte aceren hadde dårleg batteritid?

7378232[/snapback]

Compalen er raskere i spill, har dobbelt så bra batteri og er billigere, du får f.eks firewire og innebygd blåtann i compalen. Skal jeg være helt ærlig ville jeg styrt unna den aceren, den gir ikke så mye for pengen spør du meg, den er jo ikke drålig, men til den prisen finnes det andre gode alternativer. Om du vil ha 15" bærbar så er nok compalen et av de beste alternativene mener nå jeg. Se test av den her på hardware: http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/m...pal_hel80/28162

Mot noen hundre ekstra kan du få innebygget TV-tuner om det er interessant?

7378270[/snapback]

Ja, eg såg det. leste om den på dinside.no

Batteriet som stikker ut, er det veldig upraktisk? vil den fortsatt passe i standard 15" llaptop vesker?

Men du sa at den kunne oppgraderes til 2gb og bedre cpu og slikt?

TV-tuner tar eg nok.

Kor går eg for å oppgradere den PCen slik som du sa (om eg ikkje missforstod)?

Heller mot compalen nå, den ser bra ut i tillegg.

Ellers er eg veldig glad for at du tar deg tida til å hjelpe meg :p

Endret av Efreet
Lenke til kommentar

Noko slikt da:

Grunnmodell HEL80 med 15,4" WXGA 1280x800 glare skjerm

INTEL CORE 2 DUO T5600 1.83GHZ

2048MB 533MHZ DDR2 SODIMM RAM (2 x 1024MB)

120GB SATA 5400RPM 2.5"

Analog/digital TV-tuner og radio med s-video inngang og fjernkontroll

Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

Noko eg bør endra på? Eller er det der bra. Blir rett oppunder 12000kroner.

edit: Om eg ikkje bestiller med noko form for windows greier. Vil eg da få den fullstendig tom og bare medfølgende CD-er med drivere på? Og så må eg skaffa meg windows XP sjølv? eller vil eg få ein standard windows versjon (ev. linux?)

Har egen winXP om det skulle være noko problem.

edit 2:

Compal-maskinene blir levert med brenneprogramvare og DVD-avspillingsprogramvare som standard, og Multicom leverer maskinen med enten Windows XP eller uten operativsystem.
Endret av Efreet
Lenke til kommentar
Den blir levert tom uten noe operativsystem om du ikke legger på windows ja. Hvis jeg skulle kjøpt den hadde jeg nok tatt samme specs som deg :)

7378610[/snapback]

ok, tusen takk skal du ha. Er mange småting som hardware nemner som er negative.

-skjermen bak

-høyre side + koblinger

-bråkete tastatur

Men det burde ikkje gjera so veldigt for meg (sitter bak i klasserommet uansett)

Men kva er det eg kopler til PCen ved usb-portene, Mus. Av og til minnepenn, printer, kameraer etc. Så det er ikkje eit problem

Trur eg bestiller den datamaskinen eg. Skal bare finne meg ein bra filmprosjektor i samme slengen, har ikkje eit kjapt tips der også?

Lenke til kommentar
Nei, er desverre helt blank på prosjektorer ;)  Tror du alltid vil finne noe negativt med alle pcer, men jeg synes alt i alt denne er en av de beste 15" du får nå.

7378702[/snapback]

hehe, ja det er greit det. Går nok for den om ingenting spes. dukker opp til imorgon. Får leita fram ein prosjektor i mellomtida. Takk for all hjelpa di, du overtalte meg ;)

Lenke til kommentar

Har ikke lest alt her så jeg er ikke helt oppdatert på om det er bestemt noe størrelse, men kan du leve med en 17" vil jeg på det varmeste anbefale en Dell Inspiron 9400

Det som trekker ned på den er batterilevetid. Men jeg ser ikke på det som det største problemet. Bruker denne på skolen hver dag, og kjøpte da med en veske fra dell som er jævla bra. Skikkelig godt polstra.

For å klare meg med en batteritid på oppmot 3 timer (9 cell batteri såklart) så er jeg flink å plugge i støm der jeg kan.

Vil også på det sterkeste anbefale oppgradering av skjerm til 1900*1200 oppløsning.

Vil bare legge til en liten sak... Jeg vil ikke uten videre anbefale å kjøpe noe som ser ut som har meget bra ytelse, men er forbausende billig. De har altfor ofte dårlig chassis. De mer etablerte merkene som acer dell osv har gode og stødige chassis som er viktig om du skal bruke den på skolen. Har brent oss på å kjøpe en billig type pc engang her hjemme, og det gjør jeg ikke igjen.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Daså... da kan du se bort fra alt jeg skrev om den, men uansett så tenk på at du skal ha en pc med et skikkelig chassis om du skal bruke den på skolen. Alle pc'er tåler å stå på bordet stille, men det sliter mye å hive den inn og ut av veska 2-6 ganger daglig.

Lenke til kommentar
Vil bare legge til en liten sak... Jeg vil ikke uten videre anbefale å kjøpe noe som ser ut som har meget bra ytelse, men er forbausende billig. De har altfor ofte dårlig chassis. De mer etablerte merkene som acer dell osv har gode og stødige chassis som er viktig om du skal bruke den på skolen. Har brent oss på å kjøpe en billig type pc engang her hjemme, og det gjør jeg ikke igjen.

7378839[/snapback]

Husk at dell får mange av sine pcer fra compal så om compal er dårlige så måtte dell ha vært like så ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...