LucarioX Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei! Som dere sikkert vet har dagens spillkonsoller fått veldig mange andre muligheter enn bare å spille spill. Så jeg har noen ganger lurt litt på om PS3, Xbox 360 eller Wii vil ha best ”multimedia muligheter” Under har jeg skrevet om noen av mulighetene til konsollene. Nintendo Wii: Nintendo Wii vil jo få muligheten til å lese av SD kort. Noe som vil gjøre at maskinen kan redigere egne filmer/bilder i ”Photo Channel” en av maskinens beryktede kanaler. Wii vil jo som sikkert mange vet ha flere ”kanaler” som gir deg muligheten til å gjøre mye forskjellig. Som for eksempel å surfe på internett med en egen opera nettleser som støtter de fleste ting. Men ikke nok med det. Du får jo en egen ”Shop Channel” der du kan laste ned gamle Nintendo klassikere fra nett for en som oftest billig pris. Ellers kan du laste ned nye kanaler til Wiien din. For eksempel Opera browsern som vil kunne lastes ned gratis fram til juni en gang. Xbox 360: Xbox 360 er vel den konsollen som så langt har best online muligheter som Xbox Live. Denne delen lar deg jo spille de fleste spill over nett om du har en gull medlemskap. Denne konsollen har også en egen nettbutikk med navn ”Xbox Live Marcked Place” der du kan laste ned masse forskjellig. Alt fra HD-Filmer til spill demoer. For å ikke snakke om Live delen lar 360 deg spille av CDer og musikk du har lagret på harddisken. Det 360 etter min mening kanskje mangler er vel en browser, men det er jo min mening da. PS3: PS3 er vel den konsollen som kanskje kan by på mest, men likevel koster mest. Den lar deg surfe på nett med en egen browser og bruke PSPen til hjelp. Du vil vel også kunne spille av Blue-Ray filmer, CDer og DVDer. Om jeg har forstått det riktig har PS3 også muligheten for å lagre filmer og musikk. Menyen på PS3 ser etter min mening veldig skarp og pen ut. Liker egentlig at den er designet på samme måte som PSP menyen. En start meny jeg liker godt. Men på en annen side er den kanskje ikke like fargerik og hyggelig som 360 menyen. Sier ikke at alt dette stemmer, men jeg vil vel tro at det meste stemmer sånn ca…. Vel dette var mitt inntrykk av mulighetene til våre nye konsoller. Så da lurer jeg på hva dere mener Her kan multi media muligheter for de nye konsollene diskuteres Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Dumt emne Diskutere hva? dette kommer til å utvikle seg til en fanboy-diskusjon... Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 For å oppsummere mitt syn ganske så kort. Xbox360: Online! Er, i mine øyne, best av de 3 når det kommer til online spilling. Om man ikke liker den slags derimot går man glipp av mye på denne konsollen. PS3: Mediasenter, ser ut til å fungere utmerket til det. Lite minus at den inneholder ett format med uviss framtid. Alt for dyr om man ikke er ute etter media senter. Mangler litt til online biten. Wii: Morsom ny kontroll, familie konsoll om du spør meg. Dog utmerket til vors og det som er. Kunne trengt litt mer på online biten, er ikke alle som har plass til nok folk i stua. Eller kjenner nok som vil for den del. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) "For å ikke snakke om Live delen lar 360 deg spille av CDer og musikk du har lagret på harddisken." og videofiler. Endret 27. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Lyn skrev: Nintendo Wii: Nintendo Wii vil jo få muligheten til å lese av SD kort. Noe som vil gjøre at maskinen kan redigere egne filmer/bilder i ”Photo Channel” en av maskinens beryktede kanaler. Wii vil jo som sikkert mange vet ha flere ”kanaler” som gir deg muligheten til å gjøre mye forskjellig. Som for eksempel å surfe på internett med en egen opera nettleser som støtter de fleste ting. Men ikke nok med det. Du får jo en egen ”Shop Channel” der du kan laste ned gamle Nintendo klassikere fra nett for en som oftest billig pris. Ellers kan du laste ned nye kanaler til Wiien din. For eksempel Opera browsern som vil kunne lastes ned gratis fram til juni en gang. 7370566[/snapback] Tenkte bare å kommentere på Wii, siden det er den jeg vet mest om. I tillegg til å vise bilder på SDkort, så kan man spille Mp3 og Mpeg formater(Musikk og film) og musikken kan spilles ingame i den del spill akkurat som på Xbox360. I tillegg til de kan man bruke Action Replay og andre triks fra GCen til å spille homebrew og emulatorer. Så er det en del andre fete småting som f.eks WeatherChannel som kommer til å brukes blandt annet til å gi riktig vær til diverse spill etter der du er/eller der spillet skal foregå(Lignende dag\natt\årstid systemet i Animal Crossing). Onlinedelen, som mange klager på at mangler, mangler fordi den ikke er annonsert, ikke fordi den ikke kommer til å komme. Siden konsollen skal være på internett 24 timer i døgnet så tviler jeg på at de kommer til å tillate seg å slurve med onlinedelen, selvom den sannsynligvis ikke kommer til å bli like fancy som onlinetjenester man betaler for(XboxLive). Og ikke minst kan man kaste kontrollen på TVskjermer og knuse dem. Eneste som jeg vet som du glemte om Ps3 er at den også har en fotovisningmulighet, som ser meget lekker ut, og at tidlige eksperimenter med å kjøre Linux har vært vellykkede. Xbox360 burde det være mer enn nok eksperter på her som kan utdype mye bedre enn meg. Endret 27. november 2006 av Niskivara Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå