Gå til innhold

skjermkort til en 3500+ AMD (wow, Vista)

Rizzo

Anbefalte innlegg

Har et A8N-sli Deluxe og en 3500+ AMD, så jeg sliter ikke med samme styret, sånn rent teknisk.

Men,

jeg har en anelse fetish for WoW, og nylig byttet jeg skjerm til en herlig samsung 204b som gir meg nativt 1600x1200 - hvilket er gudommelig generelt.

Dessverre henger denne oppløsningen seg veldig, spesielt i grafisk krevende situasjoner i WoW, og andre applikasjoner som 3d-modellering osv.

Jeg har behov for større FPS enn 1-3, og da trenger jeg tydeligvis et nytt skjermkort.

Men jeg har hørt et sted at 1600x1200 bør ha et 512mb kort. Stemmer dette?

Og hvilket kort bør jeg uansett gå for til syvende og sist?

Flott om dere hjelper meg litt, og gjerne hold prisene på studentnivå. Ikke lavmål, men heller ikke Røkke.

Takk på forhånd!

mvh

Mats

Ps: Bør jeg ta hensyn til Vistas snarlige inntog?

Vurderer å bare la den båten fare, da jeg ikke kommer til å oppgradere til Vista dagen etter norgeslanseringen uansett. Det blir sikkert over sommeren, og da kan et nytt kort være aktuelt for å bistå den situasjonen jeg eventuelt sitter med da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et A8N-sli Deluxe og en 3500+ AMD, så jeg sliter ikke med samme styret, sånn rent teknisk.

Men,

jeg har en anelse fetish for WoW, og nylig byttet jeg skjerm til en herlig samsung 204b som gir meg nativt 1600x1200 - hvilket er gudommelig generelt.

Dessverre henger denne oppløsningen seg veldig, spesielt i grafisk krevende situasjoner i WoW, og andre applikasjoner som 3d-modellering osv.

Jeg har behov for større FPS enn 1-3, og da trenger jeg tydeligvis et nytt skjermkort.

Men jeg har hørt et sted at 1600x1200 bør ha et 512mb kort. Stemmer dette?

Og hvilket kort bør jeg uansett gå for til syvende og sist?

Flott om dere hjelper meg litt, og gjerne hold prisene på studentnivå. Ikke lavmål, men heller ikke Røkke.

Takk på forhånd!

mvh

Mats

Ps: Bør jeg ta hensyn til Vistas snarlige inntog?

Vurderer å bare la den båten fare, da jeg ikke kommer til å oppgradere til Vista dagen etter norgeslanseringen uansett. Det blir sikkert over sommeren, og da kan et nytt kort være aktuelt for å bistå den situasjonen jeg eventuelt sitter med da

7370477[/snapback]

1) Ja 512mb er å foretrekke når du skal spille i stor oppløsning.

2)Fleste nyere dato skjermkort er kompitable med vista.

3)PowerColor Radeon X1950PRO 512MB(Min X1950 pro fetish fortsetter!) Dette er et veldig kurant kort til den prisen skal dra Wow på maks med god FPS. Hvis ikke dette er "bra" nok må du opp i Gainward GeForce 8800GTS 640MB som er det nest beste korte på markede(men det er også prisen) Hvis X1950 pro er for dyrt blir det kansje noe sånt Sapphire Radeon X1650PRO 512MB eller XFX GeForce 7600GS 512MB De to siste her stiller ganske likt vil jeg tro.

Til slutt

Sammenlign forskjellige kort(her kan du sammenligne akkurat de kortene du vil)

GF 7600GT vs. X1650 pro

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du ikke skal spille noe mer krevende enn WOW den nærmeste tiden holder vel et 7600GS-kort i massevis. Ville valgt et med heatpipes. Dette får du vel for en tusenlapp. Eventuelt kan du vente på billigere directx 10-kort dersom 8800GTS er uaktuelt (4000kr).

X1950Pro kan også være verdt en titt, men 7600GS burde holde i massevis for WOW.

Det med 512mb minne på skjermkortet for 1600x1200-oppløsning i wow er forresten bare tull. Selv kjørte jeg 1680x1050 uten problemer i wow med Geforce 6600GT med 128mb minne.

Lenke til kommentar
Det med 512mb minne på skjermkortet for 1600x1200-oppløsning i wow er forresten bare tull. Selv kjørte jeg 1680x1050 uten problemer i wow med Geforce 6600GT med 128mb minne.

7370613[/snapback]

Er ikke tull, men det er å foretrekke 512mb, ikke et must.

Han har også egentlig litt rett, du må ikke legge ut ekstra for 512mb, 256mb er også bra nok for Wow.

Lenke til kommentar

Dette stemmer faktisk ikke. Ikke for min del.

Jeg kjørte WoW knirkefritt på min gamle 1024 oppløsning, med nevnte GT6600.

Etter at jeg skiftet skjerm, og dermed oppløsning så går det mer i sirup.

Vil gjerne ha en nærmere forklaring.

For sikkerhets skyld kan jeg oppklare at jeg har oppgradert BIOS til HK, og drivere til skjermkortet.

Hva kan min kvalte FPS da skyldes?

Har også satt ned WoW til 1200x?? for å kompensere fps'en, men den er fremdeles merkbart dårligere.

Håper dere kan følge opp med flere gode råd :w00t:

Lenke til kommentar

Litt OT, men jeg har planer om å kjøpe nytt skjermkort. Jeg har sett en del på Sapphire X1950 Pro 256Mb, men burde jeg heller kjøpe en X1950 Pro utgave med 512Mb? Jeg har planer om å spille Half-Life 2 på nytt igjen med FakeFactory sine teksturer med høye oppløsninger (2000x2000 pixels). Vil jeg tjene mye FPS på å kjøpe kortet med 512Mb eller vil det bli minimale forskjeller sammenlignet med 256Mb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...