Gå til innhold

chipset vifte bråker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er selvfølgelig mulig å skifte til stor ribbe, men ikke glem at viften faktisk flytter luften vekk fra ribben, så du bør ha relativt god luftflyt i kabinettet ditt hvis du kjører uten vifte!

Har tenkt samme tanken selv, men har ikke fundert ut en løsning jeg er 100% komfortabel med ennå...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 11:31, skrev sascha66:

det er selvfølgelig mulig å skifte til stor ribbe, men ikke glem at viften faktisk flytter luften vekk fra ribben, så du bør ha relativt god luftflyt i kabinettet ditt hvis du kjører uten vifte!

Har tenkt samme tanken selv, men har ikke fundert ut en løsning jeg er 100% komfortabel med ennå...

Vannkjølning :smile:

Lenke til kommentar

Hei.

Etter hva jeg husker er det folk her på forumet som faktisk bare har skrudd av den vifta på samme hk. Litt skummelt synes jeg da men.

Det du kan gjøre, hvis du liker å kludre litt, er å koble vifta til 7 volt. Som jeg har gjort. Den ble så og si lydløs i forhold til sånn den var.

Lenke til kommentar

Det er nok trygt å ta av den vifta så lenge du ikke overklokker for mye, og selv da er alt som skjer litt lavere oppnådd FSB.

Det finnes nemlig en annen versjon av kortet (uten RAID mener jeg er eneste forskjellen?) som ikke har vifte der. Bare ribbe

Anbefales ikke uten kab vifter.

husk for all del å skru viften helt av da denne hindrer luftflyt

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar.

det hørtes mer lovende ut en jeg trodde. jeg får vel prøve å sette den på 7 volt først kanskje.

da må jeg vel sette inn en motstand. det blir så plundrete hvis jeg skal lage jalla kontakter og slikt. for det har jeg mange av.

En anen ting: stømforsyninga bråker en del den også. kan jeg sette inn en motstand på den vifta og? eller bytte den ut med 12 db papst vifte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...