Åsmund Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 jeg har en 12 db prosessorvifte men det hjelper lite når chipsettvifta bråker. ja ja... Den bråker ikke veldig mye men den bråker mer en cpu vifta. HK: msi kt3 ultra aru deluxe. går det ann å bytte ut vifta med en litt stor kjøleribbe? Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 det er selvfølgelig mulig å skifte til stor ribbe, men ikke glem at viften faktisk flytter luften vekk fra ribben, så du bør ha relativt god luftflyt i kabinettet ditt hvis du kjører uten vifte! Har tenkt samme tanken selv, men har ikke fundert ut en løsning jeg er 100% komfortabel med ennå... Lenke til kommentar
Mio Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 11:31, skrev sascha66:det er selvfølgelig mulig å skifte til stor ribbe, men ikke glem at viften faktisk flytter luften vekk fra ribben, så du bør ha relativt god luftflyt i kabinettet ditt hvis du kjører uten vifte!Har tenkt samme tanken selv, men har ikke fundert ut en løsning jeg er 100% komfortabel med ennå... Vannkjølning :smile: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Du har merket slikt du oxo... Jeg har brukt mye penger på dette. Minus med vankjøling er jo det at pumpa bråker... Hvis du ser på løsningen til zalman burde det holde til ditt g2 kort, men hvis du mener til hk så er vel kanskje en sjvær ribbe ok. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Hei. Etter hva jeg husker er det folk her på forumet som faktisk bare har skrudd av den vifta på samme hk. Litt skummelt synes jeg da men. Det du kan gjøre, hvis du liker å kludre litt, er å koble vifta til 7 volt. Som jeg har gjort. Den ble så og si lydløs i forhold til sånn den var. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Det er nok trygt å ta av den vifta så lenge du ikke overklokker for mye, og selv da er alt som skjer litt lavere oppnådd FSB. Det finnes nemlig en annen versjon av kortet (uten RAID mener jeg er eneste forskjellen?) som ikke har vifte der. Bare ribbe Anbefales ikke uten kab vifter. husk for all del å skru viften helt av da denne hindrer luftflyt Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Takk for mange gode svar. det hørtes mer lovende ut en jeg trodde. jeg får vel prøve å sette den på 7 volt først kanskje. da må jeg vel sette inn en motstand. det blir så plundrete hvis jeg skal lage jalla kontakter og slikt. for det har jeg mange av. En anen ting: stømforsyninga bråker en del den også. kan jeg sette inn en motstand på den vifta og? eller bytte den ut med 12 db papst vifte? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 det er foresten den strømforsyninga som følger med det billigaste midi kabinettet på komplett.no husker ikke helt hva det heter. Ashima eller lignende. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 sendte den siste meldinga på feil spørsmål. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 nei ****, det var ikke på feil spørsmå alikevell. var oppe til 04:10 i går/dag tidlig. får skylde på det. hehe Lenke til kommentar
Azton Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Jeg har et MSI KT333 Ultra ARU, som hadde en chipsett vifte som bråkte.. den bytta jeg ut med Zalman ZMNB32J(mer infoher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå