Gå til innhold

Nytt headset til min nye mp3-spiller


Kakofoni

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ja, okey. Greit, da skal jeg teste ut disse to modellene på Hificenter-kjeden.

 

Tusen takk for all hjelp, folkens.

 

Ja hvilke endte du opp med? Lurer selv på noen lignende hodetelefoner. Er litt usikker på Koss PortaPro og AKG K24/26P

7592538[/snapback]

Har ikke rukket å dra og teste enda. Skal gjøre det da jeg kan.

Lenke til kommentar
Ja, okey. Greit, da skal jeg teste ut disse to modellene på Hificenter-kjeden.

 

Tusen takk for all hjelp, folkens.

 

Ja hvilke endte du opp med? Lurer selv på noen lignende hodetelefoner. Er litt usikker på Koss PortaPro og AKG K24/26P

7592538[/snapback]

 

Porta Pro kan ikke måle seg med K26, K24 er litt mer likt, men selv der må Porta Pro se seg slått..

 

Porta Pro overlever bare på det gode ryktet som fortsatt henger igjen. På lydkvalitet så har det nok desverre skjedd endel de siste 25 åra.

 

K26 er uten tvil det beste sammenleggbare og portable headsettet jeg har testet i prisklassen.

Lenke til kommentar

Eg har begge nevnte sett og er også enig i at lydkvaliteten er best på AKG-settet, har ikkje blitt vane med formen på dei, synest PortaPro heng betre på hovudet, men det er vel ein vanesak.

 

Du spør om pluggar kan måle seg med settene og det meiner eg så absolutt, kva lydkvalitet angår er eg ikkje den beste til å vurdere, men er iallefall strålande nøgd med mine Sony-pluggar så langt.

Lenke til kommentar

AKG K24 P og K26 P har veldig lik lyd, derfor ble spørsmålet om K26 passer for ørene. De er jo lukket, og mindre støy blir mer musikk. Jeg prøvde da K26 og de passet ørene mine som en drøm, til tross for at disse øretelefonene var mindre enn øret mitt. For de som lurer på hva de skal kjøpe av disse to anbefales det å prøve ut og se hvilke som passer best til ørene. Husk på at K26 bruker en tid på å tilpasse seg øret ditt. Om valget står mellom K24 og K26 har man noe som så fint kalles et luksusproblem :)

Lenke til kommentar

Prøvde K26 i dag og synes faktisk de var bedre enn K24 både å ha på og lyden. Karen på butikken sa at de kunne være stramme for noen, men det var bare å bøye litt på bøylen sånn at de ble større. Det hadde han gjort med prøvetelefonene, og de passet iallefall utrolig godt :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med Sennheiser PX100?

294-3_px100_400px.jpg

 

Jeg har to slike sett og er kjempefornøyd. De koster bare 348,- på Hifiklubben og har kommet bedre ut enn PortaPro i diverse tester og de får god omtale i HW`s prisguide. Best Buy i What HIFI. Må ikke sammenliknes med PX200 som mangler bass. PX100 leverer bass og god lyd - og de er åpne så du hører trikken før den tar deg... :ermm:

 

Har ikke hørt på AKG - men de virker jo bra de også. Spesielt utseende er ganske lik PX100. Hvem gidder å se teit ut med PortaPro når man får kjøpt slike godsaker som til og med ser bra ut?

Lenke til kommentar
PortaPro er gode høretelefoner, god ny og god bass. Behagelige å ha på, men av og til kan de sette seg fast i håret.. Men det er en ting som er viktig, utrolig stor lydlekkasje... kan ikke ha dem på fullt i timen :thumbdown:

7701363[/snapback]

Eit godt poeng, I bring you...earplugs:

 

shure-e2c-black.jpg

 

Kostar å være kar, finnes sjølvsagt rimelegare alternativer, men fy så praktisk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har du sammenlignet dem mot portapro?

Og hvor kan jeg gå og prøve dem? Har bare sett dem på nettet så langt.

7656709[/snapback]

 

Har hatt både PortaPro og AKG K26. Brukte først PortaProene i to-tre år, og har nå brukt AKGene i ca to år. Har liksom ikke blitt helt fornøyd med AKGene, men har valgt å bruke dem pga de er lukka. Har følt at jeg har måtte spille HØYT med AKG for å få best lyd av dem, noe som ikke alltid er så praktisk. Men nå for ti minutter siden skulle jeg ta dem av meg, og plutselig falt den ene klokka (høytalertingen) av. Så nå er jeg på utkikk etter noe annet. Disse har jo ikke livstidgaranti. (De ble forresten kjøpt i forbindelse med reparasjon av PortaProene)

 

Nå blir det nok kjøpt headset i klassen 1000 spenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...