VTW Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Lurte på om noen viste hvordan man endrer språket i windows. Er det i det hele tatt mulig? Noen venner av familien har en sønn som alltid kommer med spørsmål om data. Men når jeg først er på besøk og kan hjelpe er alle menyene og all skriften på tysk ettersom familien er halvt tysk og snakker dette like godt som norsk. Noen som vet om det går an å endre den til enten engelsk eller norsk? Det var de selv som spurte om det var mulig. Tror de begynner å bli lei å ha det på tysk ettersom de brukes norsk hele resten av dagen! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Dette gjøres sånn i kontroll panel (XP): Klassisk visningg: Innstillinger for region og språk> Så velger du språk Kategirivisning: Dato, klokkeslett, språk og regionale innstillinger> Innstillinger for region og språk> Velg ønsket språk Endret 27. november 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Da skiftes ikke språket i GUIen seg. GUI = Windows =) Nei det er ikke mulig =) Lenke til kommentar
qxvrea Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er Windows kompilert med språket innebygget i Vista også? Om språkfila ligger utafor eller innafor selve "systemet". Trenden i dag er vel å ha egen fil for språk? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jagu dæven... Var sikker på at det fungerte jeg Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 XP har egen språkfil. Sånn jeg har skjønt det, så er det samme DVD som blir sendt ut i hele verden, sånn at man kan velge hvilket språk man vil bruke i Vista når man installerer, og at man kan skifte det ved behov senere. Ikke 100% sikker though, spør i Vista-tråden Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 XP har egen språkfil. 7371744[/snapback] Og hva skal det bety?At han kan skifte filen og bytte språk på XP? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 XP's språkstruktur er annerledes bygget opp. I Vista vil det være mulig å laste ned språkpakker for over 100 språk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg trodde XP var kompliert med det gjeldende språket, men så kommer Zappza og sier at XP har en egen språkfil. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 XP har egne språkfiler. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Og det betyr at? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 At det er vanskelig, om ikke umulig å bytte språk på en installasjon. Oversettelsen er bygget inn i operativsystemet og er ikke et lag du kan fjerne for så å legge et annet lag på. Slik som det er med Vista, Linux og Mac OSX den dag idag. Lenke til kommentar
spazeman Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det går fint an å endre språket i GUI på WindowsXP. det går også an i Win2k. Men for å få til det må man kjøpe Multilanguage User Interface pakke fra Microsoft (MUI). Jeg har den selv, så jeg vet det går an. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det går fint an å endre språket i GUI på WindowsXP. det går også an i Win2k. Men for å få til det må man kjøpe Multilanguage User Interface pakke fra Microsoft (MUI). Jeg har den selv, så jeg vet det går an. 7374055[/snapback] Det går dog bare an å installere det på engelsk Win XP/2000/2003.http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/...q.mspx#MUIques5 At det er vanskelig, om ikke umulig å bytte språk på en installasjon. Oversettelsen er bygget inn i operativsystemet og er ikke et lag du kan fjerne for så å legge et annet lag på. Slik som det er med Vista, Linux og Mac OSX den dag idag. 7373636[/snapback] Det var det jeg også mente. Men når jeg hører ordet språkfiler tenker jeg at det er enkle filer som lett kan lastes ned og legges inn. Hvorfor kaller dere det språkfiler når språket er kompliert inn den ferdige pakken? Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 hva gjør jeg hvis jeg ha kjøpt en oppgraderings versjon av XP på norsk og den gamle windows 98 er på engelsk? den nekter meg å oppgradere siden det ikke er samme språk.. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 det må da gå ann å lure windows så den tror den er ett annet språk kun for å få installert neste OS? ... alle språkfiler blir jo byttet da uansett,det går jo kun på at M$ vil passe på at jeg ikke kjøpte upgrade versjonen uten å ha en original windows først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå