Zungam Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei.. Jeg har funnet ut at på noen modeller er det billiger å kjøpe lcd tv over nettet fra f.eks tyskland. Da slipper man å betale tysk mva og man må da betale frakt....Men hvor mye vil da et tv som koster ca. 7500 i utlandet ekslusiv deres moms, få i avgifter iform av mva og toll når jeg får den til Norge? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hva tollavgiften ligger på vet jeg ikke, men du må regne rundt 25% av prisen på produkt+frakt som MVA. I ditt tilfelle betyr dette at du punger ut med 9875kr(Jeg valgte å bruke 500kr som kostnader på frakt, da jeg var usikker på hvor mye det koster). Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Har du bestillt lcd tv fra utlandet?Isåfall hvilken nettbutikk? Hvordan foregår fortollingen?Blir det gjort automatisk så må jeg betale når det kommer til Norge eller hva? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det blir gjort automatisk vil jeg tro, men jeg aner ikke avgiftene på dette da jeg tror det varierer. Kanskje det har en fast-avgift på 200kr(Har jeg hørt) men jeg har også hørt at det varier etter hvor stort produktet er/hvor lang tid det tar. Jeg aner ikke, desverre. Nei, jeg har aldri bestilt en tv fra utlandet. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 tviler på at du tjener inn noe på å bestille TV fra utlandet. du må ut med 25% MVA + frakt på rundt 1000.- + at det er mye mer stress f.ex. hvis varen er DOA, eller har en haug med døde pixler. da vil jeg heller satse på å kjøpe tv-en i norge. mye enklere mtp garanti osv. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Du betaler 25% av totalpris(pris+frakt) og noen ganger må du regne med et gebyr på 200kr. Men bestiller du varen til feks svinesund, på post restante så skal det mye til for at du blir stoppet, og da er 25% mva spart=) http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...4/1095878485.92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå