Gå til innhold

Xbox live pris

Rune S

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-18 08:47, skrev eivin-sa:

Viss du ikke vil betale en fast pris kan du jo bruke Xbox connect, men da må du chippe boxen først.

Nope :wink:

XBConnect virker selv om du ikke "chipper" xbox'n. Prøvde i helga....med HALO. Virket glimrende det. Bortsett fra at jeg ikke gidder å spille FPS-spill med Joypad da....Kan jeg bruke mus ? Hvordan ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet kommer det ikke til å bli lansert noe keyboard eller mus til Xbox.

Hvis man spiller med tunneling software som XBConnect så må man jo ha en megabit eller noe i upload per deltaker? Er du så heldig at du abbonerer på Bredbåndsfabrikken eller noe sånt?

Who messed with my anti-paranoia shot!?!?

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-11-18 12:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 09:23, skrev zimen:

Gå alle på barneskolen enda, eller kan dere ikke bedre? Da burde dere kanskje vurdere å følge med på skolen.. Lurer litt på om "innemellom"'en din er helt riktig også men men :smile:

Litt off-topic igjen: Går - ikke "gå".

Ennå - ikke "enda". "Enda" brukes i mengdebestemmelse, mens "ennå" brukes i tidsangivelse. Setningen hadde vært bedre hvis du hadde skrevet: Går alle her på barneskolen fremdeles, eller kan dere virkelig ikke bedre?

Innimellom - ikke "innemellom"

Yes, det er bare jeg som er en pirkete perfeksjonist.

Ang. XBconnect, så trenger du ca. 128 kb upload per deltaker, på din Xbox. Dvs. 512 kb upload hvis du bruker alle fire spillportene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 12:38, skrev Ratatosk:

Så vidt jeg vet kommer det ikke til å bli lansert noe keyboard eller mus til Xbox.

Hvis man spiller med tunneling software som XBConnect så må man jo ha en megabit eller noe i upload
per
deltaker? Er du så heldig at du abbonerer på Bredbåndsfabrikken eller noe sånt?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-11-18 12:43 ]</font>

Jeg har 1Mbit Download og 1Mbit Upload (SHDSL)så det gikk bra det. Pingen lå på 40-70 så jeg...

Ellers så har jeg veldig lyst på en slik en.

Men jeg kunne godt ha tenkt meg å moddet inn en vanlig USB-kontakt. Noen som har oversikt over hva som må gjøres da ?

[Edit]

Fikset link

[/Edit]

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-11-18 15:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 12:38, skrev Ratatosk:

Utviklerne bak The Claw skulle lage et oppsett med tastatur og Claw til Xbox. Mener jeg skrev en artikkel om det for mange måneder siden. Har ikke hørt noe mer fra dem siden det, men det så jo bra ut. Støtte for USB-tilkobling av mus var det også.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 15:22, skrev TST:

Utviklerne bak The Claw skulle lage et oppsett med tastatur og Claw til Xbox. Mener jeg skrev en artikkel om det for mange måneder siden. Har ikke hørt noe mer fra dem siden det, men det så jo bra ut. Støtte for USB-tilkobling av mus var det også.

Det høres jo bra ut! Bare håper at det skjer. Jeg har hørt flere uoffisielle kommentarer i retning av: "Xbox is for videogames, hence we won't support mouse or keyboard for it".

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 15:43, skrev Ratatosk:

Det høres jo bra ut! Bare håper at det skjer. Jeg har hørt flere uoffisielle kommentarer i retning av: "Xbox is for videogames, hence we won't support mouse or keyboard for it".

Merkelig holdning da i tilfelle. Videspill har forandret seg, og tilhørende utstyr forandres deretter. Hvem klagde på at man bare hadde opp, ned, venstre, høyre + A og B-knapp på den firkantede grå kontrolleren Nintendo 8-bit? Ikke mange, fordi man ikke trengte mer. Den gang var det ikke FPS-titler på konsoll. Nå er spill mye, mye mer avanserte. Hvem hadde ratt til Outrun? Nå kreves det omtrent ratt for å spille Colin McRae Rally 3 skikkelig, på Xbox. Med andre ord: Med en slik holdning kommer man ikke langt i spillindustrien.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 09:23, skrev zimen:

Quote:

Jeg vet at dette er
helt
off-topic og at det er flere på forumet med lese/skrivevansker (og dette er jo noe man ikke kan noe for), men det må da være mulig å skrive "bredbånd" riktig! Dette er ikke en uheldig skriveleif en gang som de fleste har innemellom..

Ja jeg blir nesten sint når jeg leser i dette forumet.. Kun en brøkdel av innleggene har god skriftlig norsk. Gå alle på barneskolen enda, eller kan dere ikke bedre? Da burde dere kanskje vurdere å følge med på skolen.. Lurer litt på om "innemellom"'en din er helt riktig også men men :smile:

Quote:

Viss du ikke vil betale en fast pris kan du jo bruke Xbox connect, men da må du chippe boxen først.

Hvis.

Viss er godkjent :smile:

Lenke til kommentar

TST skrev:

Quote:

Merkelig holdning da i tilfelle. Videspill har forandret seg, og tilhørende utstyr forandres deretter. Hvem klagde på at man bare hadde opp, ned, venstre, høyre + A og B-knapp på den firkantede grå kontrolleren Nintendo 8-bit? Ikke mange, fordi man ikke trengte mer. Den gang var det ikke FPS-titler på konsoll. Nå er spill mye, mye mer avanserte. Hvem hadde ratt til Outrun? Nå kreves det omtrent ratt for å spille Colin McRae Rally 3 skikkelig, på Xbox. Med andre ord: Med en slik holdning kommer man ikke langt i spillindustrien.

Hadde litt problemer med å finne tilbake til uttalelsene jeg refererte til, men fant iallefall en gammel artikkel som omhandler holdningen til Microsoft.

http://www.goodspell.com/viewarticlegames.asp?ID=164

Det er nok chipping og modding av boxen som skremmer MS mest. Xbox er jo glimrende å (mis)bruke i så måte, men uten mus og tastatur blir det jo unektelig vanskeligere å gjøre Xbox om til en PC.

Microsofts holdning synes å bli reflektert i valget om å utelukkende bruke headset som kommunikasjonsmiddel på Live-tjenesten.

Sony har jo snudd på dette og selger Linux-kit, tastatur og mus til sine brukere. Hvem vet, kanskje MS snur kappa etter vinden etterhvert, men så er de jo kjent for å være staere enn en Israelsk nybygger da...

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-11-18 16:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...