Heales Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Da nærmer det seg den store priskrigen i 2007, og det er logisk nok Microsoft som skal sette ned prisen på 360 neste år. I et intervju med Robbie Bach sier han blant annet: "In an interview with San Joe Mercury News, he said that the company is seeking to bring down Xbox 360’s costs in preparation for a price initiative that he believes Sony will be unable to follow." Videre sier han: "He added, “Because we were out there first, we have a bigger installed base of consoles. We can drive down the manufacturing curve sooner and faster. And because we designed a box that was fundamentally easier to manage on costs, we’re going to have that advantage.” Det er også verdt å merke seg: "Asked about engineering work going into a new Xbox, he said, “Right now we are thinking about how to cost reduce the Xbox 360. That seems to be the first order of business.” Kilde: Next Generation - www.next-gen.biz/ Endret 27. november 2006 av Heales Lenke til kommentar
Licht Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Gode nyheter for treginger som meg. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det har jo gått ett år siden lanseringen nå og det er meget sjelden en konsoll ikke opplever et priskutt i sitt første leveår. Jeg tror de kutter prisen gradvis. Jeg tipper de vil kutte med $50/500 kr. på begge versjonene like etter nyttår og ytterligere 500 kr. til sommeren/høsten. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Blir artig å se hvordan dette påvirker salget av Nintendo Wii i og med at de da kommer til å koste nesten det samme. Kanskje blir 360'n til og med litt billigere. Lenke til kommentar
Zarato Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Dette er jo bra for oss kjøpere. "Let the (price) battle begin" sier jeg Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kommer nok til å friste med en Xbox360 når Too Human kommer. Har lyst til å spille det spillet enn om de lykkes med sine overambisiøse mål eller ikke. Og når det kommer, håper jeg inderlig den er billig, for som en ny PCeier så må det ærlig innrømmes at Xbox360 har langt færre fristende titler enn den hadde før jeg kjøpte meg PC. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Blir artig å se hvordan dette påvirker salget av Nintendo Wii i og med at de da kommer til å koste nesten det samme. Kanskje blir 360'n til og med litt billigere. Er ikke 360en allerede billigere enn wii?. Synes jeg så wii annonsert til 2500, 360 core er vel ca 2000. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Eller 600 spenn, om en var grisekjapp med refresh-tasten på amazon.com Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Blir artig å se hvordan dette påvirker salget av Nintendo Wii i og med at de da kommer til å koste nesten det samme. Kanskje blir 360'n til og med litt billigere. Er ikke 360en allerede billigere enn wii?. Synes jeg så wii annonsert til 2500, 360 core er vel ca 2000. 7371135[/snapback] Wii sin anbefalte pris er lavere enn Xbox360 sin anbefalte pris. Butikkene styrer tilbud selv. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Et julesalg i 2007 hvor Wii kanskje er nede i en anbefalt utsalgspris på kr 1990,-, Xbox 360 (full pakke) er nede i kr 1990,- og PS3 knapt har rukket å gå ned i pris, og i beste fall kanskje har gått ned fra ca. kr 5500,- til 4500,-. Et slik julesalg kan bli meget interessant. Wii med blant annet giganten Mario Galaxies og 360 med Halo 3. Med litt godvilje kan man kanskje kjøpe en Wii med Mario og en 360 med Halo 3 julen 2007 for samme prisen som en PS3 uten spill inkludert. Det blir hvertfall veldig interessant å følge utviklingen de neste 13 månedene frem til årsskiftet 2007/2008. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå