Gå til innhold

PS3 - Must med HDTV?


Anbefalte innlegg

HDTV vil vel også komme de med eksisterende skjermer til gode? Det blir jo et veldig detaljert bilde, så når det nedskaleres blir det "perfekt". Jeg tror du vil få ekstremt bra bilde på den CRT skjermen din ihvertfall.

 

Har en Panasonic 32" WS med quintrix selv, og har forsøkt et par hdtv klipp. Man ser at bildet blir veldig bra. Blir omtrent det samme som om man kobler en digital dekoder til et gammelt fjernsyn - selv om det ikke utnytter alle fordelene, blir inngangssignalet så perfekt at man ser en bedring.

 

Sørg for å bruke en RGB SCART kabel, det gir faktisk veldig bra kvalitet. Merker det ekstremt godt på XBMC når jeg bruker RGB kabel kontra composite og selv s-video. Spesielt på leseligheten til tekst, mye skarpere bilde.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I hvilke spill er det problemer å lese teksten i HD-oppløsning?

7375710[/snapback]

Lost Planet og Dead Rising har fått kritikk for det. Følger ikke så mye med på Xbox360, så vet ikke om noe mer. Men jeg har sett en del screenshots jeg vet at jeg ikke kommer til å kunne få med meg all informasjonen på skjermen, fordi jeg er nærsynt og jobber med tegning, noe man sitter veldig nærmt når man jobber med, så både brillene og kontaktlinsene mine er litt svakere enn de ellers burde være, slik at jeg ikke ødelegger øynene mine mer enn nødvendig i jobben.

 

Grunnen til at jeg vet om ordren fra Microsoft var at EA fortalte om den i et intervju om det nye Lord of the Rings RTSet, og at det kunne bli et problem for folk med SDTV.

 

(PS! Dette er ikke ett problem på PC, siden man sitter så nærmt skjermen).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
I hvilke spill er det problemer å lese teksten i HD-oppløsning?

7375710[/snapback]

Lost Planet og Dead Rising har fått kritikk for det. Følger ikke så mye med på Xbox360, så vet ikke om noe mer. Men jeg har sett en del screenshots jeg vet at jeg ikke kommer til å kunne få med meg all informasjonen på skjermen, fordi jeg er nærsynt og jobber med tegning, noe man sitter veldig nærmt når man jobber med, så både brillene og kontaktlinsene mine er litt svakere enn de ellers burde være, slik at jeg ikke ødelegger øynene mine mer enn nødvendig i jobben.

 

Grunnen til at jeg vet om ordren fra Microsoft var at EA fortalte om den i et intervju om det nye Lord of the Rings RTSet, og at det kunne bli et problem for folk med SDTV.

 

(PS! Dette er ikke ett problem på PC, siden man sitter så nærmt skjermen).

7375751[/snapback]

 

Dead Rising er et problem på SDTV. Det GÅR an å lese teksten, men det er vanskeligere enn det burde være.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter litt med å kjøpe.

Har verken forhåndsbestilt eller tenkt noe spesielt på hvordan jeg skal få taki den, har hørt folk som har forhåndsbestilt i mai som faktisk ikke er sikre på om de får den eller ikke.

 

Kjøper meg en ny PC isteden, og koser meg med den litt først.

Om jeg blir en konsoll-gutt eller ei gjenstår å se, en ting er sikkert, det blir ps3 !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...