Gå til innhold

PS3 - Must med HDTV?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en PS3 når den kommer ut.

Greia er at jeg har ikke HDTV. Jeg har en ganske fin Sony CRT-Widescreen 36".

Er det virkelig store forskjeller på HDTV og non-HDTV?

Jeg er ganske opptatt av grafikk, særlig når maskinen koster så mye og når den visst skal ha så bra grafikk, jeg vil at alt skal se perfekt ut iforhold til hva jeg kan klare. Så spørsmålet er da om jeg virkelig behøver HDTV eller ikke..

 

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ett must, har hd prosjektor hjemme ("kun" 720p men med utgangspunkt som student er jeg fornøyd), men spiller ofte hos en kompis som har to vanlige tv'er. Det er forskjell ja, men ett spill som ser bra ut til å begynne med ser likevel bra ut på en vanlig tv.

 

Om du har lyst på en PS3 bør ikke mangel på HD tv stoppe deg, dog, om du venter synker kanskje prisene på begge til et litt mer lommebok vennlig tall?

Lenke til kommentar
Huffda.

Finnes det noen billige hdtv'er der ute ?

 

Til under 10.000,-

7370207[/snapback]

 

nei sorry mac... billigste ser ut til å være rett over 15 000...

 

se her

7370228[/snapback]

 

Du trenger ikke nødvendigvis 1080p heller da, de fleste spillene vil kjøre i native 720p uansett. Sats på en Samsung LE-32R72 eller LE-32M71, dette er gode hd-tv'er som bør kunne skaffes for rundt 10000,- :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja... kjøp det du. man ser ikke forskjell fra 720p til 1080p... det er bare et salgsargument fra sony.. siden vi automatisk tror et høyere tall er nedre enn et lavere.

bare pass på at tv har HDMI port.

 

du må også kjøpe en HDMI kabel da dette ikke følger med PS3. sony hadde ikke råd, siden maskinen var så dyr..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med Sony, men Microsoft har i alle fall gitt utviklere streng beskjed i å drite i SDTV. Dette betyr at det kommer en del spill som har f.eks tekst som er komplett uleselig på SDTV. Dette er ekstremt synd, ikke bare på grunn av at noen folk kun har SDTV, men også fordi en del av teksten vil være vanskelig å lese selv på HDTV for de av oss som ikke har perfekt syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...