Gå til innhold

PC'n fryser - XP 2000+/Geforce2-64


Andreaz69

Anbefalte innlegg

HEI!

Jeg har endelig fått min XP2000+ på et Abit KG7-raid opp å gå. Jeg har også 256 MB Crucial PC2100 minne. Et MSI Gforce2 kort som har fungert klokkerent før, på mitt gamle oppsett.

 

Problemet nå er at maskinen fryser, helt uten noe logisk forklaring. Det kan være når den står stille, eller midt inne i spill. Liten eller mye load, virker ikke som det spiller noen rolle.

 

Jeg har klokket _ned_ GPU for å se om det er kortet som jukser, men uten at jeg har merket noen forbedring på det. Satt AGP til 1X.

 

Jeg har siste oppdateringer av W2K, Nvidia og Bios.

 

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg forsket en del videre på problemet mitt, og har kommet frem til følgende:

 

Alt som det er mulig å oppdatere, har blitt gjordt.

w2k-sp3

chipset-drivere fra via (Fant de til slutt)

bios

drivere til integrerte ting på HK (PCI header etc)

Alle kort jeg må ha i pc'n.

 

Det som skjer, og som er problemet mitt, er at "alt" får samme irq. USB-header, skjermkortet, wlan-pci-kortet (for trådløst ISP) og lydkortet får samme irq. Det som da skjer, er at alt fryser.. tar jeg ut et av disse.. dvs. enten wlan eller lydkort, går alt bra.. bortsett fra at uten lydkort blir CS kjedelig, og uten wlan-kort blir CS på net vanskelig :wink:

 

 

I Bios har jeg forsøkt å fjerne alt jeg ikke har brukt for.. com-porter, ekstra IDE-kontrollere for å fri opp IRQ'er.. samt satt hver av PCI-slotene til hver sin IRQ.. ute i oppstartsbildet, kommer dette frem, men inne i windows er alt "IRQ 11"

 

Noen råd på hvordan jeg endrer IRQ? Den check-boxen er nemlig grå.. Funka fint når jeg kjørte win98 husker jeg :wink:

 

HJELP! Jeg begynner å bli desperat.. for det meste av utstyret er nytt, og jeg vil ikke miste retur-retten (14 dg) og så vil jeg helst slippe å sende noe ifra meg unødvendig..da jeg ikke har noen annen PC å bruke i mellomtiden.

 

---

Chieftech DA01WD m/Chieftech 360W PSU

Abit KG-7 Raid XP2000+ m/Silent Twin

WD 80GB/8MB Crucial 256MB PC2600

MSI GForce 2 MX400 64MB

 

[ Denne Melding var redigert av: Banderaz på 2002-11-16 23:06 ]

Lenke til kommentar

Prøv å bytt plass på pci enhetene dine. Eg har satt mitt sånt på grunn av dårlig erfaring med irq problemer. AGP, Tomt, Lydkort, Tomt, Netverk, Tomt, scsi. Det har hjulpet meg mangen ganger når eg brukte win9X os'ene, Men har ikke opplevd noe problemer med xp/2k når det gjelder irq konflikt. Her er mine irq'er: IRQ 0 System timer OK

IRQ 1 Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard OK

IRQ 3 Communications Port (COM2) OK

IRQ 4 Communications Port (COM1) OK

IRQ 5 NVIDIA GeForce2 Ultra OK

IRQ 5 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller OK

IRQ 6 Standard floppy disk controller OK

IRQ 8 System CMOS/real time clock OK

IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System OK

IRQ 10 MPU-401 Compatible MIDI Device OK

IRQ 11 Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC OK

IRQ 11 Creative SB Audigy OK

IRQ 11 Adaptec AHA-2940AU PCI SCSI Controller OK

IRQ 11 Windows XP Promise FastTrak100 Controller (PDC20265) OK

IRQ 11 Intel® 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2442 OK

IRQ 11 Intel® 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2444 OK

IRQ 12 PS/2 Compatible Mouse OK

IRQ 13 Numeric data processor OK

IRQ 14 Primary IDE Channel OK

IRQ 15 Secondary IDE Channel OK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...