Drittsekken Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Mener at det var Microplex som hadde vannkjølte PSU'er (før ihvertfall). Men de kostet 2900 og var ikke kraftige. Jeg har selv gjort slik som Skrue og utallige andre, men etter at 2 PSU er har tatt kvelden tilsynelatende for ingenting gidder jeg ikke lenger. Konklusjonen min på krasjene er at man som regel bare konsentrerer seg om å kjøle ned transistorene (de med kjøleribber). Men det er flere ting i PSU'en som blir varmt som får luftkjøling av vifta. Her kan dere se hvordan jeg gjorde det: My Webpage Endret 30. november 2006 av Drittsekken Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tett fett Drittsekken! Som du sier må resten av PSU'en kjøles ned også, men det er viktigst med transistorene og diodene. Hvis man vannkjøler PSU så kan man bare la vifta stå i PSU'en, men kjøre den på 5 volt sånn at det ikke bråker lenger. Hvor fikk du tak i kobberet? Kostet det mye? Jeg ble nettopp ferdig med vannkjølingssystemet mitt (idag), bare for å finne ut at det var PSUen som bråket mest hele tida! Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tror det skal holde med å ha en vifte som sørger for god gjennomstrømning gjennom kabinettet, der man passer på at luften må passere gjennom PSU. Ofte så er det ikke plass til viften i PSU etter at røra er på plass, muligens sette vifta på utsiden av PSU. Luft bør strømme gjennom kabinettet for å kjøle alle de tingene som ikke har vannkjøling (småting). Kobberet er rester vi hadde igjen på jobben etter å ha bygget et par store elektrotavler (strømskinner), kobberrøra kjøpte jeg hos Clas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå