amdorintel Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei, har vannkjøling på det meste i min maskin så den er ganske stillegående . Det eneste som "bråker" nå er psu..en hiper 580 type R.. Er det noen som har prøvd og vannkjøle psu? eller vet hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 høres farlig ut... Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Det er mulig det..høres sikkert farlig ut med vann inni maskina i det hele tatt og. :!: men,men...man får jo vannkjølt alt annet så hvorfor ikke psu.. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Den strømmforsyninga bråker jo ikke da, så hvorfor vannkjøle den? Men hviss så skal vannkjøle den, så spørr Skrue Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det finnes en guide på vannkjølt psu på hw.no en plass men jeg fant den ikke nå men du kan jo prøve selv. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvis ikke du får det til å vannkjøle PSUen kan du eventuelt bytte de viftene som er i PSUen til vifter som bråker mindre (ikke bråker). Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Viftene i hipper 580M bråker jo ikke, så ingen vits i å bytte, min hipper bråker ivertfal ikke, kansje du er uheldig med din? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Han er ikke den eneste som har Hiper som bråker (se min signatur), og sett noen flere som klager på det. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Den strømmforsyninga bråker jo ikke da, så hvorfor vannkjøle den? 7370157[/snapback] Dette er delvis rett, mange har vært heldige og fått en versjon av 580 som ikke bråker, men jeg vet om mange, VELDIG mange som har opplevd at 580 bråker verre enn uvær. For øvrig er det kanskje bedre å innvistere i en MIST psu/Seasonic eller lignende merker kjent for å være stillegående enn å vannkjøle den? Jeg googlet litt og fant noe som kan være interessant, dog er dette noe som må lages selv: bilde Det å finne profesjonelle vannkjølingsenheter som masseproduseres er umulig, du må nok gå til de mindre produsentene/hjemmeprodusentene for å få noe dugelig, og fortsatt mådette moddes inn i PSUen. Det er allikevell viktig å ha en vifte(støysvak) for å flytte varmegang fra enheter som ikke dekkes av en eventuell vannkjølingsenhet. Edit: Det virker som det bildet jeg ga var av en ferdig-PSU, dette må helt klart undersøkes videre, da det virker veldig interessant. Endret 27. november 2006 av PatrickM Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) ja, du kan jo altids prøve å lave en vannblokk til psu, hvist er er veldig keen på å vannkjøle den, ellers så er det mye lettere, sikrere, fortere og billigrere å bare kjøpe en stille 120 mm vifte og sette den inn. Endret 27. november 2006 av Hellemyr Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 ja, du kan jo altids prøve å lave en vannblokk til psu, hvist er er veldig keen på å vannkjøle den, ellers så er det mye lettere, sikrere, fortere og billigrere å bare kjøpe en stille 120 mm vifte og sette den inn. 7370365[/snapback] Nja, man må fortsatt lodde, men det er en smal sak så sant du har gjort det før. Egentlig en smal sak uansett fordi det tar 0,0sekunder å lære seg. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 jeg så en worklog på gamle overklokking.no hvor en fyr lagde seg vannkjøling på en psu. men siden at de delene som blir varme(transistorer) er forskjellige må du finne noen kjøleblokker som passer evt. lage en selv. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Takker for svar ...den bråker ikke så mye når kun den på 120 går, men når den blir varmere så starter 80mm bak og den høres ganske greit. så jo kult ut og få til noe som var på det bildet.. det var en som nevnte "skrue"..har han prøv dette? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Tror Skrue vannkjøler sin størmforsyning, men er ikke helt sikker. Men du kan jo spørre han. Lenke til kommentar
audible Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det høres seriøst farlig ut å ha vannkjøling i en PSU. Man har direkte kontakt med veggstrømmen om det blir noe lekasje. Om man søler vann i pcen er det ikke 240 volt ( såfremt det ikke når PSUen da.) :-) Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Kanskje verdt å se på denne PC'en, litt av et vannkjølingssystem han har laget. Og her er løsningen hans på å vannkjøle PSU'en. Jeg skulle gjerne ha prøvd det selv, men mangler penger. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Lekker det vann i strømmforsyningen, er det ikke verre enn at jordfeilbryteren ryker i sikringskapet, eller at en sikring ryker. Kansje litt værre om du bor i blokk eller noe. Sefølgelig så tar jo strømmforsyninga kvelden også da... Endret 28. november 2006 av Hellemyr Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 interessant link Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 vil vel kanskje tro at du mister rettighetene dine i forhold til garanti osv. ved utførelse av dette Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 ja det må jeg regne med da ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå