Gå til innhold

vannkjøle en psu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den strømmforsyninga bråker jo ikke da, så hvorfor vannkjøle den?

7370157[/snapback]

Dette er delvis rett, mange har vært heldige og fått en versjon av 580 som ikke bråker, men jeg vet om mange, VELDIG mange som har opplevd at 580 bråker verre enn uvær.

For øvrig er det kanskje bedre å innvistere i en MIST psu/Seasonic eller lignende merker kjent for å være stillegående enn å vannkjøle den?

Jeg googlet litt og fant noe som kan være interessant, dog er dette noe som må lages selv: bilde

Det å finne profesjonelle vannkjølingsenheter som masseproduseres er umulig, du må nok gå til de mindre produsentene/hjemmeprodusentene for å få noe dugelig, og fortsatt mådette moddes inn i PSUen. Det er allikevell viktig å ha en vifte(støysvak) for å flytte varmegang fra enheter som ikke dekkes av en eventuell vannkjølingsenhet.

Edit: Det virker som det bildet jeg ga var av en ferdig-PSU, dette må helt klart undersøkes videre, da det virker veldig interessant.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
ja, du kan jo altids prøve å lave en vannblokk til psu, hvist er er veldig keen på å vannkjøle den, ellers så er det mye lettere, sikrere, fortere og billigrere å bare kjøpe en stille 120 mm vifte og sette den inn.

7370365[/snapback]

Nja, man må fortsatt lodde, men det er en smal sak så sant du har gjort det før. Egentlig en smal sak uansett fordi det tar 0,0sekunder å lære seg. ;)

Lenke til kommentar

Lekker det vann i strømmforsyningen, er det ikke verre enn at jordfeilbryteren ryker i sikringskapet, eller at en sikring ryker. Kansje litt værre om du bor i blokk eller noe.

Sefølgelig så tar jo strømmforsyninga kvelden også da...

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...