Gå til innhold

DVD og harddisk på samme IDE-kabel/kontroller ?

karl hungus

Anbefalte innlegg

Kjære forum,

Jeg skal kjøpe nytt hovedkort for å oppgradere en litt eldre PC med stabilitetsproblemer.

Valget ligger for øyeblikket på et ASUS K8N-VM , men jeg ser at dette kortet kun har en IDE-kontroller !

SPM: Hvis jeg setter min UDMA100-harddisk sammen med en UDMA33 DVDRW på samme kontroller/kabel, vil dette føre til lavere ytelse enn om harddisken hadde hatt sin egen IDE-kabel/kontroller ?

Takker og bukker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stor takk til Oterball som løste dette mysteriet :fun:

hehe.. det der e kjmpebra kort til en rimelig penge.. men husk at det er 24 pins strømuttak for psu.. så viss du har en gammel strømforsyning så vil den nok ikke passe medmindre du har en overgang da.. men du har vel tenkt på d??

7369069[/snapback]

Det har jeg IKKE tenkt på nei. Kortet som skal skiftes ut er et førstegenerasjons Nforce av merket Asus (tror det heter A7N-VM men er ikke helt sikker). Jeg leter etter info.

A7N266-VM er kortet som sitter i maskina nå.

Etter å ha sjekket litt rundt er jeg ikke helt sikker på at PSUen som står i nå er 24 pins. Jeg vet den ble byttet ut for et års tid siden, det øker vel sjansene ?

Hovedkortet som står i nå er også micro-ATX, kanskje det har noe å si ?

Hrmpf, jeg fant et bilde av kortet som viser at det bruker 20-pins PSU-plugg. Finnes det noen enkel løsning her, eller må jeg skifte PSU ?

edit: slått sammen poster

Endret av macfjott
Lenke til kommentar

Kjære Oterball :)

Min far har nå åpnet maskina og det viser seg at den "nye" PSUen har en 24-pins kontakt som står på en 20-pins sokkel og "stikker litt ut" :ermm:

Da skulle det ikke være behov for noe adapter og jeg kan kjøpe mitt K8N-VM med god samvittighet.

Tusen takk for tipset om UDMA100-kontakten, og en million takk for tilbudet om PSU-adapteret :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...