karl hungus Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kjære forum, Jeg skal kjøpe nytt hovedkort for å oppgradere en litt eldre PC med stabilitetsproblemer. Valget ligger for øyeblikket på et ASUS K8N-VM , men jeg ser at dette kortet kun har en IDE-kontroller ! SPM: Hvis jeg setter min UDMA100-harddisk sammen med en UDMA33 DVDRW på samme kontroller/kabel, vil dette føre til lavere ytelse enn om harddisken hadde hatt sin egen IDE-kabel/kontroller ? Takker og bukker for alle svar Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 på bildet ser d ut som om d er 2 ide uttak.. den blåe og svarte.. den svarte er for dvd-rom o.l mens den blåe for harrdisk Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Den sorte er vel floppy? Endret 27. november 2006 av Patz Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 se godt etter da.. det er to svarte den ene for floppy ned til venstre i bildet.. nesten helt bakerst ved pci-sporene Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 AHA, jeg blingset visst litt Av en eller annen grunn har de bøyd UDMA100-kontakten 90 grader ... Takk skal du ha, dette gjør jo saken lettere ! k Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 ta har jeg og lurt på mange ganger når den er bøyd sånn.. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 se godt etter da.. det er to svarte den ene for floppy ned til venstre i bildet.. nesten helt bakerst ved pci-sporene 7369021[/snapback] Aha, så ikke den med det samme nei. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 se godt etter da.. det er to svarte den ene for floppy ned til venstre i bildet.. nesten helt bakerst ved pci-sporene 7369021[/snapback] Aha, så ikke den med det samme nei. 7369034[/snapback] Vel, JEG så ikke den STORE blå ... Skal vurdere å skifte kornblanding. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) I følge specs fra produsenten har dette HK 2 stk UDMA 133 (IDE) controllere. Hvis muligt - er det altid best å ha brenneren på en annen kontroller end den, hvor HardDisken man brenner fra er montert. Kimmer Endret 27. november 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 hehe.. det der e kjmpebra kort til en rimelig penge.. men husk at det er 24 pins strømuttak for psu.. så viss du har en gammel strømforsyning så vil den nok ikke passe medmindre du har en overgang da.. men du har vel tenkt på d?? Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) En stor takk til Oterball som løste dette mysteriet hehe.. det der e kjmpebra kort til en rimelig penge.. men husk at det er 24 pins strømuttak for psu.. så viss du har en gammel strømforsyning så vil den nok ikke passe medmindre du har en overgang da.. men du har vel tenkt på d?? 7369069[/snapback] Det har jeg IKKE tenkt på nei. Kortet som skal skiftes ut er et førstegenerasjons Nforce av merket Asus (tror det heter A7N-VM men er ikke helt sikker). Jeg leter etter info. A7N266-VM er kortet som sitter i maskina nå. Etter å ha sjekket litt rundt er jeg ikke helt sikker på at PSUen som står i nå er 24 pins. Jeg vet den ble byttet ut for et års tid siden, det øker vel sjansene ? Hovedkortet som står i nå er også micro-ATX, kanskje det har noe å si ? Hrmpf, jeg fant et bilde av kortet som viser at det bruker 20-pins PSU-plugg. Finnes det noen enkel løsning her, eller må jeg skifte PSU ? edit: slått sammen poster Endret 27. november 2006 av macfjott Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 du kanj kjøpe en overgang på komplett for 50kr tror jeg.. men jeg har 2 stk liggende du kan få di viss du betaler portoen.. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 dette var veldig hyggelig av deg oterball ! la meg først sjekke opp med min far om det fulgte noe med PSUen han nylig kjøpte. takk skal du ha i alle fall ! Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 men jeg er 90% sikker på at du har 20 pins fra før Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Kjære Oterball Min far har nå åpnet maskina og det viser seg at den "nye" PSUen har en 24-pins kontakt som står på en 20-pins sokkel og "stikker litt ut" Da skulle det ikke være behov for noe adapter og jeg kan kjøpe mitt K8N-VM med god samvittighet. Tusen takk for tipset om UDMA100-kontakten, og en million takk for tilbudet om PSU-adapteret Lenke til kommentar
martbo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har slått sammen 5 poster som kom rett etter hverandre. Trådstarter oppfordres til å bruke edit-knappen hvis han har noe å tilføye og ingen har svart i mellomtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå