Gå til innhold

Lydproblemer med filmavspilling

Anbefalte innlegg

Hei! har postet dette problemet en gang før, men har ikke fått noen svar i videodelen av forumet. Kanskje fordi det ikke er så mange som leser noe der? :D Men uansett så prøver jeg her, i håp om at noen kan hjelpe.

For en uke siden forsøkte jeg å brenne noen videosnutter over på DVD. Filene jeg skulle brenne var av formatet Xvid, som jeg ved hjelp av NeroVision konverterte over til vob-filer og brandt ud på en DVD-r plate.

Da jeg satte DVD-plata inn i spilleren og trykte på play så alt ut til å virke fint. Bildet var sylskarpt uten forstyrrelser, og alt fungerte optimalt. Det var først 10 minutter ut i videoen at det oppsto problemer, da begynnte nemlig lydsporet å henge etter bildet. Lyden kom altså cirka 3 sekunder etter at noen hadde snakket på filmen.

Det første som ante meg var at dette måtte være en codec-feil på dvd spilleren, men da jeg puttet plata i pc'en så var problemet akkurat det samme.

Kan det være at jeg bruker feil plate å brenne på? Jeg har noe som heter DVD-r, men jeg vet at det også finns DVD+r?

Takker for svar :)

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...