apekatten123 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hei. Nå skulle jeg gjerne formatere vekk "-" og ta vekk mellomrom og bare ha 8 siffer. Som et vanlig telefonnr altså. Kanskje legge til "+47" Endret 28. november 2006 av zapperen Lenke til kommentar
ravika Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvis jeg forstår deg rett så har du en tabell emd mange telefonnummer av typen: 901-99999 Da vil denne koden formatere bort bindestreket og gi deg et sammenhengende tlf.nr. SELECT Trim(Left([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],"-")-1) & Mid([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],"-")+1,100)) AS Nummer FROM Tabell1; For å legge til +47 bruker du simpelthen bare & i samme koden: SELECT "+47" & Trim(Left([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],"-")-1) & Mid([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],"-")+1,100)) AS Nummer FROM Tabell1; Lenke til kommentar
apekatten123 Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Det ser veldig ut som det er noe slik jeg skal ha. Men det viser seg at det foreligger både , og _ der også. Pluss noen er formatert slik 99 99 99 99. Altså space. Skulle gjerne hatt vekk det også. Hvordan blir det da? Men tusen takk for hjelp. Er et godt stykke på vei Masse takk Lenke til kommentar
ravika Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Dette går helt sikkert an å gjøre på en enklere måte, men dette fungerer det også: SELECT IIf(InStr([Telefonnummer],"-")<>0,Trim(Left([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],"-")-1) & Mid([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],"-")+1,100)), IIf(InStr([Telefonnummer],"_")<>0,Trim(Left([Telefonnummer], InStr([Telefonnummer],"_")-1) & Mid([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],"_")+1,100)), IIf(InStr([Telefonnummer],",")<>0,Trim(Left([Telefonnummer], InStr([Telefonnummer],",")-1) & Mid([Telefonnummer],InStr([Telefonnummer],",")+1,100)), Replace([Telefonnummer]," ","")))) AS Nummer FROM Tabell1; Endret 27. november 2006 av t0my Lenke til kommentar
apekatten123 Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 tusen hjertelig Stoor hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå