Andeby Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Spør Tord. :--) 7369882[/snapback] Haha, den var god:D Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvilken butikk vil du drive? Dette sa meg jo ingenting, annet enn at du ville åpne en eller annen butikk. Du kan jo alltid prøve å bli franchisetager i en eller annen kjede, da blir mye lagt opp for deg med en gang. Men en sånn butikk som du beskriver der du f.eks. selger bøker vil trolig ende opp som en jobb der du jobber døgnet rundt og ikke vil tjene penger Dette fordi du ikke har stordriftsfordelene til bokhandlerkjedene, matvarekjedene etc. Har du noen erfaring fra butikkdrift? Har du en forretningsplan? Det er nok dessverre ikke så enkelt at du bare kan gå i banken og si; "gi meg et lån så jeg kan starte en butikk er lei av 9-4 jobb". 7369653[/snapback] Stordrift for store bedrifter koster gjerne mer enn det er verdt, de fleste gjør dette for å ha ett bra navn, og slippe reklame(f.eks det er letter å starte McDonalds og få kunder enn "kjell`s burgere") utgifter de som driver med stordrft har: -mye administrasjon(pengesluk) -store lager -store data-systemer de fleste kjente er franchisetager, som leier navnet, og får enkelte rabatter på f.eks frakt og lignende, men å drive det selv hadde for de fleste vært økonomisk bedre, men reklame-messig dyrere, og lever derfor på kjente navn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Stordriftsfordeler = kan kjøpe store kvanta, ergo få en lavere pris Dette har f.eks. Platekompaniet forstått, og er grunnen til at mindre konkurrenter sliter for de kan ikke ha samme lave priser uten å selge med tap. Skal man ha en "billigbutikk" er det en enorm fordel å kunne kjøpe inn i store kvanta. Til Trådstarter; du er jo bare 19 år. Hvorfor ikke få deg litt utdannelse i bunnen først? Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Stordriftsfordeler = kan kjøpe store kvanta, ergo få en lavere pris Dette har f.eks. Platekompaniet forstått, og er grunnen til at mindre konkurrenter sliter for de kan ikke ha samme lave priser uten å selge med tap. Skal man ha en "billigbutikk" er det en enorm fordel å kunne kjøpe inn i store kvanta. Til Trådstarter; du er jo bare 19 år. Hvorfor ikke få deg litt utdannelse i bunnen først? 7376166[/snapback] så det at jeg er bare 19 år betyr at jeg ikke vet om noe? hvordan kan du si det ? hvilken begrunnelse bruker du da? kjender du mine vaner? vet du hvor jeg jobber / har jobbet med / kjender / lærer? ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hjelpe å trøste da Ro ned det var ikke et personangrep. Jeg bare sier at det er jo en god del relevant utdannelse når det kommer til drift av butikk. Kanskje ikke så dumt å ha litt peiling på økonomi, markedsføring, regnskap etc. for å nevne noe. Nei jeg vet ikke hva du kan, dine vaner etc. og jeg syns det er et forferdelig dårlig argument. I stedet for å liste opp relevant utdannelse du evt har så går du hen og blir sur i stedet. Så da skal jeg omformulere meg; Hvilken utdanning/erfaring har du innenfor butikkdrift, og hva mener du gjør deg i stand til å starte en egen butikk i en alder av 19 år? Og ikke bli sur på meg fordi jeg spør, går du i banken og spør om lån til etablering får du garantert spørsmål om det samme Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Før dette utarter seg til å bli en enda større farse en det allerede er, stenges denne tråden. Trådstarter ønskes lykke til på sin ferd mot suksess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg