Gå til innhold

Noen som vil starte butikk med meg?

DaXoN

Anbefalte innlegg

hei lurte på om det er Noen som vil starte en butikk med meg?

Hvor? ikke sikker kr.sand / Oslo passer vel best

Type butikk: importvarer / mat / bøker / etc

Hvorfor? : hvorfor ikke? rundt omkring 70-80% av de mest rike folkene i verden startet får seg selv med lite penger..

hvorfor jeg plutselig vil dette? fordi jeg er lei av og ha en 9 til 4 jobb dag ut og dag inn uten og få noe igjen får det.

er det noen som har noen menig om dette? råd etc

og hold en høffelig tone er dere snille.. dritt slengning kan du ta på pm

*ingen som var intersert og ta en sjanse i livet og hører litt på det diskutere drømme vel verden er vel blit et 9/24 land* trist

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*ingen som var intersert og ta en sjanse i livet og hører litt på det diskutere drømme vel verden er vel blit et 9/24 land* trist

7368791[/snapback]

Du gir mindre enn 2 timer betenkningstid før du blir bitter på alle som ikke vil være med? Dette hørtes ut som en eksepsjonelt god og gjennomtenkt ide. Hvor skriver jeg under?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvilken butikk vil du drive? Dette sa meg jo ingenting, annet enn at du ville åpne en eller annen butikk.

Du kan jo alltid prøve å bli franchisetager i en eller annen kjede, da blir mye lagt opp for deg med en gang. Men en sånn butikk som du beskriver der du f.eks. selger bøker vil trolig ende opp som en jobb der du jobber døgnet rundt og ikke vil tjene penger :) Dette fordi du ikke har stordriftsfordelene til bokhandlerkjedene, matvarekjedene etc.

Har du noen erfaring fra butikkdrift? Har du en forretningsplan? Det er nok dessverre ikke så enkelt at du bare kan gå i banken og si; "gi meg et lån så jeg kan starte en butikk er lei av 9-4 jobb".

Lenke til kommentar

Et ordentlig inlegg her mekting imponert... og 1-2 frekk komentarer.

vel lagde denne tråden bare får gøy siden jeg kjedet meg på jobb og vis jeg skulle laget en butikk hadde det nok blitt en eller annen import butikk av varer som er ettertraktet

and for the record i am 19 year. happy?

vel joa det er ikke så enkelt og lage en butikk fra nothing får og si det sånn...

men skjønner jo at folk ikke kan ha litt humør selv om det var noen som var litt ironiske :)

Lenke til kommentar

har sett litt på planen din, er grei den, men det mangler en del...

her er ting du bør se på:

-er det marked for en slik butikk

-vil folk kjøpe bøker og mat samme sted?

-er dette en "billigbutikk"(som chlas ohlson), det virker slik etter som du satser på flere områder.

-finnes det slike butikker i område der du skal drive? hvis ja, hvordan slå konkurenten.

-lage en salgs-oversikt, med lønninger, leie/kjøpe lokaler, salg, oppstart osv...

Du må uansett ha dette da du trenger lån i banken for å starte opp

70-80% av alt går til de som er rike fordi de har gjort dette nøye og bra, og til riktig tid, samt hatt ekstremt flaks...

og har du 100mill er det greit å tape 5 mill på å ta en sjanse, dette gjør de rike flere ganger, og noen få av gangene blir det en stor suksess, og dermed får de enda mer penger...

legg frem en skikkelig oversikt over alt, så kanskje du får mer respons, ikke noe du har skrevet på 5 minutter...

Lenke til kommentar

7368791[/snapback]

Du gir mindre enn 2 timer betenkningstid før du blir bitter på alle som ikke vil være med? Dette hørtes ut som en eksepsjonelt god og gjennomtenkt ide. Hvor skriver jeg under?

7369637[/snapback]

Nøyaktig 15 minutter faktisk :)

to_post_off.gif i går, 13:56
Dette innlegget har blitt redigert av DaXoN: i går, 14:11
Endret av lilleslem
Lenke til kommentar
har sett litt på planen din, er grei den, men det mangler en del...

her er ting du bør se på:

-er det marked for en slik butikk

-vil folk kjøpe bøker og mat samme sted?

-er dette en "billigbutikk"(som chlas ohlson), det virker slik etter som du satser på flere områder.

-finnes det slike butikker i område der du skal drive? hvis ja, hvordan slå konkurenten.

-lage en salgs-oversikt, med lønninger, leie/kjøpe lokaler, salg, oppstart osv...

Du må uansett ha dette da du trenger lån i banken for å starte opp

70-80% av alt går til de som er rike fordi de har gjort dette nøye og bra, og til riktig tid, samt hatt ekstremt flaks...

og har du 100mill er det greit å tape 5 mill på å ta en sjanse, dette gjør de rike flere ganger, og noen få av gangene blir det en stor suksess, og dermed får de enda mer penger...

legg frem en skikkelig oversikt over alt, så kanskje du får mer respons, ikke noe du har skrevet på 5 minutter...

7375754[/snapback]

endelig et seriøst svar istede får mye dritt :p

skal prøve og få gjort men ikke akkurat nå siden jeg er på jobb

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...