Gå til innhold

Når man har lyst på noe godt og søtt på kvelden..

VikinGz

Anbefalte innlegg

sikkert flere enn meg her inne som får lyst på noe godt til kvelden når man ser film osv... Lurte på om noen her har noen gode råd?

Jeg slutta med snop en stund og det gikk bra, men en gang mes snop, så får man sukkertrang med en gang :dontgetit:

Så lurer på om dere vet av noe som er sundt og veldig godt, som også er kalorifattig og som man ikke får så mye energi av, som man kan spise i blant når man får litt ekstra sukkertvang :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå på vinteren er det fint å spise klementiner.

7368405[/snapback]

Det er sant, bare de kunne hatt noen som ikke er grønne, bulkete og ødlagt, stein harde, sitron sure...

Også frukt har en del kalorier, tenkte mer på noe litt kalorifattig (er vell ganske så bra med energi i frukt)

Lenke til kommentar

Vel... hvis du sløyfer kriteriet om at det skal være kalorifattig er det en masse mer man kan spise og samtidig er godt for kroppen :D Nøtter f.eks.

Grønnsaker og dipp er sundt og godt :D Bruk lett yoghurt istede for rømme, personlig syns jeg det smaker bedre også. Det finnes også sånne sesam-stenger. Det er en del kalorier i dem og er kanskje ikke så bra som grønnsaker, men det er bedre å dippe dem enn potetgull i alle fall.

Sukkerfrie godterier, pastiller (nye IFAen er jo knallgod :D) og nå har mentos kommet med en sukkerfri variant også.

Lenke til kommentar
Jeg spiser grønne oliven til tider, Fjerner vesken og har det på en talerken og snavler litt.

er ikke det sunneste men..

154 kalorier, 1g protein, 3,8gram karbohydrater og 15 gram fett per 100 gram

7415387[/snapback]

Oliven i et et glass med martini o.l er snadder, ikke så sunt, men OK :p

Lenke til kommentar
Mange nevner Te, dette inneholder vel en del Koffein, og det vil kanskje ikke være helt heldig for alle å helle i seg på kveldstid (?)

7424528[/snapback]

Te inneholder koffein, men ikke i lik mengde som i kaffe(gjelder sikkert ikke alle te-sorter), men mange hevder at te har en beroligende effekt,og derfor skal være fint om kvelden :)

Forøvrig synes jeg frukt er fint om kvelden, men unngår grønne epler..myten sier at man får mareritt av dem :tease:

Endret av Bjorhus
Lenke til kommentar
Og drikk gjerne en del vann, det kan hjelpe.

Hvordan er det med dadler, er det veldig usunt?

7424053[/snapback]

Tørket daddel

Næringsinnhold pr. 100g:

Kcal: 307

Protein: 2g

Karbohydrater: 72,6g

Kostfiber: 8,7

Fett: 0,5g

Fersk daddel

Næringsinnhold pr. 100g:

Kcal: 120

Protein: 1g

Karbohydrater: 29g

Fett: 0g

Kostfiber: 1g

Det er veldig høyt sukkerinnhold i dadler, i tillegg til jern og kalsium. Det som er bra med fruktsukker er at det ikke får blodsukkeret ditt til å gå bananas. Så du kan nok trygt fortsette å spise dadler i jula. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Hehe, anbefaler deg tørket aprikos i poser, de fleste matbutikker skal ha det. Tror ogå de har banan snacks. Mye å velge mellom

7368419[/snapback]

Banansnacks og tørkede aprikoser etc har veldig mye sukker, og er ikke kalorimessig sett et "sunnere" alternativ en godteri. Vanlig frukt er greiere, for vanninnholdet gjør at det blir mye mindre kalorier i forhold til mengden (og metthetsfølelsen). I tillegg er gulerøtter veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...