Moskus Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har en del programmer som det hadde vært en fordel å kunne tatt med seg fra maskin til maskin. Eksempel Outlook, Visual Studio og Photoshop. Jeg har undersøkt noen muligheter til å kjøre Windows direkte fra en minnepinne (la oss si en stor "minnepinne", ca 10 GB) slik vil jeg alltid ha mine applikasjoner med meg uten at jeg trenger å dra på en PC... Helst skulle jeg fått Virtual PC 2004 eller en VMware Player direkte fra minnepinnen, men det er ikke uten videre enkelt. Noen som vet en måte å få Virtual PC 2004 til å kjøre uten installasjon? Jeg har pakket ut MSI-filen og har flyttet litt om på filene slik at programmet finner alle DLLene, men jeg får en feilmelding: "A valid Product ID is required to operate Virtual PC. [...]". Programmet er jo gratis, så det hadde jo vært hendig å fått dette til... Ellers har jeg sett på Mojopac som ser ut som om det vil gjøre jobben (bortsett fra at det kun er for WinXP). Har noen erfaringer med Mojopac? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Er noen interessert i en løsning, må man bare importere dette til registeret: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Virtual PC] "OverrideID"=dword:00000080 "OverrideFilename"="override.dict" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Virtual PC\5.0] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Virtual PC\5.0\Registration] "PID"="74216-270-6390755-41300" "Username"="VirPC" "Organization"="" "DPID"=hex: Nå trenger jeg bare å få til routing av nettverk videre til de virtuelle maskinene, men det har jeg allerede tilgjengelig med Portable CE. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Google er din venn.. Jeg er veldig interessert i portabel programvaremuligheter også. Jeg var innom på 3-4 sider før i dag som handlet om windows fra minnepinne, og mange andre typer ting.. Nå har jeg ikke bookmarka de da.. Men du finner vel ut av det =) Fant en veldig kul linux distro på 10mb som kunne brukes til å starte en datamaskin og da spille av video på den. Veldig kjekt for presentasjoner... jeg regner med du har vært inne på portable apps sida? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Google er min venn, men gir meg fremdeles ikke informasjonen jeg trenger. Har allerede prøvd den muligheten. Hvis du har sett noen sider, kan jeg spørre deg om å sjekke History? Endret 28. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Google er min venn, men gir meg fremdeles ikke informasjonen jeg trenger. Har allerede prøvd den muligheten. Hvis du har sett noen sider, kan jeg spørre deg om å sjekke History? 7374504[/snapback] http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php http://www.dirk-loss.de/win-tools.htm http://www.althack.com/index.php?option=co...id=24&Itemid=27 http://digg.com/software/Creating_bootable...0_XP_2003_Disc_ Hva søkte du på egentlig? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Utmerket, tusen takk! Jeg har bl.a. søkt på: "portable app" "windows live" "portable app" windows on usb "windows as portable application" og diverse variasjoner mellom og på begge sider. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) jeg fant enda flere linker jeg. Holder på å skal lage en windows install for usb... Fan blir så digg.. Jeg fant ett fett HP program også HP Drive Key Boot Utility version 7.41.3790.0 (8 Nov 05) må du søke på. Si fra om du finner lignende ting okey?den der er på 45 mb! JEg gjør oppmerksom på at dette er gratis å laste ned og ikke er wtrzrwwzr el no slikt =)) Endret 28. november 2006 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Nå er det jo det eneste at jeg egentlig ikke har behov for å boote fra minnepinnen, kun kjøre et "eget" OS (iallfall oppsett) med egne programmer... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hva mener du med det? Skal du lage en autorun applikasjon som skal kjøres fra usb? Det er jo ikke noe prob da. Men kult å kunne boote fra den og da =) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Booting er faktisk enklere å få til enn å lage et "image" man kan kjøre direkte som inneholder OSet og alle andre programmer man måtte installere det. Fordelen er at den virtuelle maskinen ikke endres, den er klin lik uansett hvilken maskin den egentlig startes opp. F.eks. Microsoft Virtual PC 2004 eller VMware, der begge alternativene er gratis, men ikke uten videre finnes i "portable edition"... Mojopac, se link i første post, har jo løst dette på en litt annen (og kanskje tilogmed bedre) måte, men der MÅ det være Windows XP både virtuelt og på host-maskinen. Det kan være en liten ulempe... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Hmmm... ny oppdagelse! Moka5 ser ut som om det holder det det lover, og kan være akkurat det jeg har bruk for. Forstår jeg det riktig, er det også gratis. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg skjønner deg ikke helt, du er ute etter å ha ett o.s. ifra usb men ikke å kunne boote fra det? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Bingo! Moka5 var et lite blindspor, da det ikke kan brukes like fritt som det gir uttrykk for. Blir noe feil med et par dll'er, som ikke nødvendigvis er så gunstig... Men nå ser det ut som om jeg får til å lage min egen "Portable Virtual PC" ved å bruke MS Virtual PC 2004. Dette er spennende! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Har du hørt om VmWare? Hello World! Jeg var skikkelig skeptisk til det der moka greiene også, virker useriøst. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Vet ikke hva du har spist, men "Hello World" til deg også! Moka5 er basert på VMplayer. Det fungerte greit nok, gikk kjapt og greit som VMplayer gjør. Hadde problemer med en liten dll på en maskin, og leter derfor fremdeles etter andre muligheter. VMware er dessverre ikke "portable" (hvis du ikke vet hva det er, så gå hit: http://www.portableapp.com). Moka5 gjør det portable, men ikke helt. Den foreløpige løsningen er som nevnt MS Virtual PC 2004. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kjører Portabel Firefox og alt mulig annet. Og elsker det. Gjort i noen år nå. Hvis du savner en dll fil så finner du jo lett det på internett? Og JO! Vmware er portabelt. Og JA det finnes =) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Er VMware portabelt? Det var gode nyheter! Hvor finner jeg det? Jeg har ikke klart å finne det, og jeg pleier å være god til å lete, men klart jeg kan bomme. Endret 30. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det var det da, for da beveger vi oss over i noe vi egentlig ikke kan prate om =) Google would say. GWS. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Men altså, Du vil Ha en portabel oppsett av Vmware workstation, eller vmware player? Og ja klart, maskinen må være portabel også da. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 En av dem, Player er jo stort sett det jeg trenger. Jeg har bare klart å finne linker til sider hvor det stort sett står at det ikke lar seg gjøre. Og de er oppdaterte i oktober og november i år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå