Rottenspacehead Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Nei fean heller... nå har jeg sett så mye fram og tilbake mellom LCD og plasma, at jeg har bare bestemt meg=p Blir sannsynligvis plasma, pioneer 427XA i januar! jeg driter i om det blir innbrenninger etter mye spilling osv=P den tven er bare rålekker og ser for meg ringenes herre trilogien maraton på den feeeete skjermen!! blir våt i buksa av å bare tenke på det...=D Noen som har noen ord de vil si rundt panasonic pv600 og pioneer 427XA? Lenke til kommentar
Morten4 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Heisan Jeg har akkurat kjøpt en sony 40 w2000 truehd tv. Jeg har koblet den til datamaskinen, men jeg kan ikke se filmer. skjermen blir svart når jeg prøver i mediaplayer eller divx. Tven gir en beskjed om at jeg må gjøre noe med utsignalene.....kan noen hjelpe ? Spill og internett går fint. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Morten4; Mulig du allerede vet / har prøvd dette, men du må i hvert fall (tror jeg) gå på egenskaper og utforske TV-innstillingene dine der.. du må sette en "hovedskjerm" som du skal vise bilder/film på.. Men, et lite spørsmål selv; Hva betyr det at 40W2000 har et VGA (HD-15) "PC-grensesnitt"? Ser at 40X2000 har HDMI som PC-grensesnitt.. http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=32517...9874&sku=329698 Den "Tatung'n" så ikke så værst ut heller... - Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Bumper denne litt jeg.. Hva menes det med at denne skjermen har VGA (HD-15) PC-grensesnitt, og ikke HDMI? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) At den har vanlig analog inngang fra PC og ikke digital. Dvs. en vanlig skjermkabel av gammel type, ikke DVI. Endret 10. januar 2007 av Vice Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hmm.. Får man "knallbilder" da da? Burde ikke skjermen ha hatt HDMI -grensesnitt? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Ja, optimale bilder får man ved enten HDMI eller DVI. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 så.. hva er så stas med denne TV'n her til PC bruk da? Burde jo vært "optimale innstillinger" på denne TV'n, da den koster ca 25k! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Vel, nå har jeg også kommet hjem med en slik en.. Men, jeg har til nå "bare" fått kjørt 1080i på Xbox360'n.. noen som vet hvordan jeg får til 1080p ? Jeg bruker compositt(?) ..den kabelen med de 3 ledningene på (R/G/B).. Mulig å få til 1080p fra Xbox360 i disse dager? Og.. til PC.. skal jeg bare bruke PC-inngangen.. den VGA -inngangen!? Takk, takk! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Nei du trenger ikke bruke VGA.Det er tross alt et par HDMI innganger og du bør absolutt bruke en av dem til PC. Enten ved å bruke et skjermkort som har egen HDMI utgang, eller ved å kjøpe en liten konverter som konverterer fra DVI-plugg til HDMI-plugg. (HDMI har samme signaler som DVI, men DVI har ikke lyd) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Takk, takk.. må jeg få tak i en HDMI -kabel da.. for, det HDMI trengte en litt merkelig plugg.. visste ikke at dem så "slik" ut.. Tror skjermkortet mitt tar HDMI!? (se signatur, for det er den eneste PC'n jeg har foreløpig slikt sett..) Hva med Xbox360'n, da? Det er riktig å bruke komponent-kabel (ikke kompositt).. For, det er vel ingen bedre kabel på markedet ennå? Eller? Men, jeg fikk ikke til 1080p .. bare 1080i .. jepp.. er litt n00b når det gjelder dette.. Takk for hjelp!! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det er vel mulig å plugge i PC'n via HDMI -inngangen? (Hvis jeg får tak i en DVI <-> HDMI -kabel) Det står liksom i brukermanualen at man "må" koble PC'n til "PC-inngangen" en VGA HD-15 -inngang.. men da ser det ut til at man bare får en oppløsning på 1368(?)x768, og jeg er jo så sikker på at i hvert fall trådstarter kjører 1920x1080 med denne skjermen her.. Takker! Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Takk, takk.. må jeg få tak i en HDMI -kabel da.. for, det HDMI trengte en litt merkelig plugg.. visste ikke at dem så "slik" ut.. Tror skjermkortet mitt tar HDMI!? (se signatur, for det er den eneste PC'n jeg har foreløpig slikt sett..) Hva med Xbox360'n, da? Det er riktig å bruke komponent-kabel (ikke kompositt).. For, det er vel ingen bedre kabel på markedet ennå? Eller? Men, jeg fikk ikke til 1080p .. bare 1080i .. jepp.. er litt n00b når det gjelder dette.. Takk for hjelp!! 7705769[/snapback] bumper denne opp da jeg går i planer om å kjøpe denne tvn. hvordan er det med xbox 360 og 1080P på denne nå? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Heia! For å få 1080p via Xbox'n, så må du vel ha den nye Elite -maskina.. Ellers fungerer 1080i via komponent helt utmerket, det også! Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Heia! For å få 1080p via Xbox'n, så må du vel ha den nye Elite -maskina.. Ellers fungerer 1080i via komponent helt utmerket, det også! 9099512[/snapback] mener å ha lest at det går å få 1080p med VGA kabel på denne tvn? var visst vanskelig først men så kom det vissnok en oppdatering til 360 som gjorde det enklere nå i vinter? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nå ble jeg litt i tvil her, og jeg har ikke manualen her fremfor meg nå.. så skal ikke si noe for sikkert.. Men, trodde egentlig at det å få 1080p var kun igjennom HDMI.. Skal ikke si noe for sikkert, for jeg er litt gyngende grunn her.. Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 http://avforum.no/forum/tv-apparater/42670...40w2000-31.html Quote: Halstor Skrev: Har hatt denne tv'en i snart et halvt år, og kjører fint 1080p via VGA fra XBox 360. Aldri hatt noe trøbbel med det. Edit: Merk at skjermen offisielt ikke støtter 1080p over VGA, derfor må du trykke OK-knappen for å få bort "oppløsning ikke støttet"-meldingen som kommer. Men bildet er fin-fint, det... Dog skal det nevnes at enkelte mener at bildet fra 360'en via VGA har vært litt "blast" sammenliknet med 1080i via Component som har mere sprut i fargene. Dog har siste Update til Xbox'en bedret på dette, da man kan velge hvilken VGA-profil man ønsker å benytte (ikke spør meg om detaljer rundt VGA-profiler.. har bare skjønt at ulike skjermer støtter/takler ulike profiler på ulike måter) Håper dette ble litt klarere... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Da stemmer nok sikkert det.. men har aldri prøvd selv! Kjører 360'n på 1080i via komponent og er strålende fornøyd selv.. (mener også å ha hørt at det ikke er noe særlig forskjell fra 1080p og 1080i på spillkonsoller.. Forskjellen ligger mest i stillbilder, som ved tilkobling til PC, osv..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå