loathsome Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei, Fyrte nylig opp med nytt HK samt. CPU, og merket da at jeg selfølgelig ikke hadde et ATX-kabinett, men "E-ATX" eller "MINI-ATX" som butikken kalte det. Har derfor bygget PCen i esken som hovedkortet kom i (ser sabla stilig ut, egentlig ), og lurer bare på om det innebærer noen risiko? Hittil ser jeg bare fordeler: - Kaldere (slipper chassisvifter) - Lettere å modifisere (jeg driver å fikler inni der hele tiden (overklokk osv) ) - Stillere Fikk beskjed om å bygge den på en pappeske, og ikke tre / alluminium / metall. Takk for svar :!: Kan ect. slenge opp et bilde om litt. Hehe. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Null problem det, enkelte vil vel begynne å sutre om statisk elektrisitet og slikt, men det er sterkt overdrevet. EDIT: Forøvrig skal det ikke være noe problem å bygge det på tre heller. Endret 27. november 2006 av Patz Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 den største risikoen er vel om du skulle være så uheldig å støtte deg på pc-en, eller noe i den duren, da du kommer hjem fra fylla Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Synes det er kult med en åpen løsning jeg! Men ett spørsmål: må det ikke jordes må noe måte? Er det ikke noen pinner under som leder strøm, som gjør at det må legges på et ikke-ledende stoff for å unngå foreks. kortsluttning? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ja, vi venter spent på bilder Lenke til kommentar
amcarpej Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Et annet åpenbart problem er vel kansje støv. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 den største risikoen er vel om du skulle være så uheldig å støtte deg på pc-en, eller noe i den duren, da du kommer hjem fra fylla 7367934[/snapback] Synes det er kult med en åpen løsning jeg! Men ett spørsmål: må det ikke jordes må noe måte? Er det ikke noen pinner under som leder strøm, som gjør at det må legges på et ikke-ledende stoff for å unngå foreks. kortsluttning? 7368000[/snapback] Kult er det ja Ang. spørsmålet ditt så hadde det vært fint om noen kunne svare. Ja, vi venter spent på bilder 7368043[/snapback] Tatt raskt med mobilen i dårlig lys. Kan se om jeg kan skaffe noe bedre Et annet åpenbart problem er vel kansje støv. 7368107[/snapback] .. er ikke det enda en fordel? Støvet samler seg mye vanskeligere, og det er mye lettere å f. eks rense en i et trangt kabinett? Takk for svar, dere!! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg er mer interessert i bilde av kabinettet.. Fyrte nylig opp med nytt HK samt. CPU, og merket da at jeg selfølgelig ikke hadde et ATX-kabinett, men "E-ATX" eller "MINI-ATX" som butikken kalte det. Slikt ser man forskjell på.. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ser du har det liggende på gulvet.. Det er vel en viss skjanse for at ting kan dette på det, du kan tråkke på det, event. husdyr vær forsiktig ! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Slikt ser man forskjell på.. 7369578[/snapback] Beklager for at jeg ikke er like inn i kabinetter som deg, da vettu. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Tror han mente at man ser forskjell på E-ATX og Mini-ATX. Den første er nemlig større enn vanlig ATX, og kan vanligvis bruke ATX hovedkort. Mini-ATX er som navnet tilsier, en mindre utgave av ATX. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Har selv montert flere pc'r på tre, har boret hull til avstandstykkene som vanligvis sitter i kabinettet og satt HK på dem, det mest tvilsomme er at PCI(-E)/AGP kortene ikke har noe skikkelig feste, så jeg tok ut "bakdelen" fra et gammelt kabinett og skrudde det fast i treplaten slik at jeg fikk skrudd fast kortene skikkelig. Men ingenting slår en pc bygd i Lego, det er noe av det tøffeste! Ligger vel en tråd eller flere om det her på forumet hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 sikkert ikke noe farlig og ganske kult å se på, men hadde ikke turt ass. Søler du vann, dulter borti, gjerne etter en tur på byen eller bare i hverdagen er det kjørt liksom Var dette tenkt som en langvarig løsning eller bare til du får nytt kabinett? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hjemme hos meg: 7372706[/snapback] Før eller siden måtte det jo komme en rotete overklokker Her har du folk som har lov til å rote Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) -Direkte støyrute -Ikke jording -Kan ikke stables i høyden -Krever stor "forsiktighetssone" Men alt dette er egentlig uvensentlige problemer. Jeg kjørte min eskeserver i lang tid med 7 meter kabelforlengere på gangen. http://spackfish.com/hw/bilder/IMGA0011.JPG http://spackfish.com/hw/bilder/IMGA0012.JPG EDIT: Tape lagt dobbelt som limer PSU(kretskort)/disk/hovedkort til bunnen så den kunne bæres omkring. oysfaerg: Endret 27. november 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 -Direkte støyrute-Ikke jording -Kan ikke stables i høyden -Krever stor "forsiktighetssone" Men alt dette er egentlig uvensentlige problemer. Jeg kjørte min eskeserver i lang tid med 7 meter kabelforlengere på gangen. http://spackfish.com/hw/bilder/IMGA0011.JPG http://spackfish.com/hw/bilder/IMGA0012.JPG EDIT: Tape lagt dobbelt som limer PSU/disk/hovedkort til bunnen så den kunne bæres omkring. 7372904[/snapback] Du er helten min i dag Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 En ting som jeg må nevne (uten at jeg vet om det er nevnt) er jo faren for at du søler noe som kan lede elektrisitet, cola etc. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hjemme hos meg: 7372706[/snapback] Ser ut som du har noe til overs som jeg kan få! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hjemme hos meg: 7372706[/snapback] Ser ut som du har noe til overs som jeg kan få! 7372972[/snapback] Tenkte du på den vaselinboksen til venstre på bildet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå