V-by Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei. Jeg sitter nå på jobb, og i mangel av å gidde å gjøre det jeg egentlig burde ha gjort, så ble jeg sittendes og glane ned i en pc... Så så jeg noe rart. På hovedkortet er det en slik greie (hva kaller man det?) som ligner på slikt som er på bunnen av et PCI elns kort. Hva kan dette brukes til? Er det hvis jeg f.eks skulle ha satt opp en slags erver eller kraftig pc? og trengte flere HK? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det er jo hovedkort SLI det da Kan være som du sier at det er multiHK greie, som blir som SLI på en måte bare på HK og ikke GPU For der trenger man CPU kraft og ikke GPU kraft. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 det er litt dårlige bilder, Dustete kamera... Det er en Dell Optiplex gx150 hvis det har noe å si... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 En form for GPIO kansje? Lenke til kommentar
KickF Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Dell offered (at the point of sale) an expansion riser board for the OptiPlex GX150 and GX240 mini-tower systems with an optional ISA slot. These risers contain one ISA slot and one PCI slot Lenke til kommentar
solboy Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Edit: Removed Qoute Kollegaen ved siden av forteller at dette var vanlig på enkelte desktopper og mindre pcer tidligere. Denne kunne brukes til utvidelse av hovedkortet slik at du f.eks fikk utvidelsesslotter( eventuelt flere). Husker hva det heter, men det er altså en slags tilkobling for flere muduler av hovedkortet. Ø. Endret 27. november 2006 av solboy Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Edit: Dell offered (at the point of sale) an expansion riser board for the OptiPlex GX150 and GX240 mini-tower systems with an optional ISA slot. These risers contain one ISA slot and one PCI slot 7367937[/snapback] det er vel en "slot"? en slik du putter kortene i...? På HK så er det en PCI slot, og en slik anna litt større, som det sitter et kort i med to PCI spor til i. Tror det er den du beskriver der... Endret 27. november 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 http://app.infopia.com/img/image/fp/VPID/2.../img161/img.jpg er vel noe som ligner på dette kortet som kan kobles på der Lenke til kommentar
KickF Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 umm vist du tar å lakker det dellkabinettet der hvit ... ehh ja da ligner det litt på en Xbox360 ... :S ... merklig ... designeren til MS jobba for Dell tidligere eller ? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det er en slags PCI-slot expansion pack. De fleste DELL-maskinene har lik størrelse på alle hovedkortene (produksjonskostnader sikkert). Så istedenfor å lage større hovedkort til PCene med midi-tower føyer dem bare til denne saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå