Yidaki Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Er ikke et spørsmål dette...tenker bare på hvor rart dette er. Her sitter vi pc freaker, med noen vanvittige maskiner, 3dkort som er et godt stykke foran Ps2 f.eks, og en haug med ram. Allikevel hakker spill...er det mulig? Vel har en Pc en god del mer ting å forholde seg til enn en spillkonsoll, men burde vi ikke forventet annet. Burde ikke ALT alltid gått knirkefritt..:smile: ( er dette dumt sagt av meg eller? hehe.. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Nå så. Tenk litt på dette, unge mann: Våre maskiner må kjøre et heavy OS, E-mail, web browser, gjerne en Office pakke, har ørten andre spill og tonnevis av program installert, regitry stort som en låve i Trøndelag, vi er sjelden flinke til å tømme TEMP, Cookies og slikt særlig mye, ikke altfor mange har lært hvordan man partisjonerer HD´en og legger spill på en egen partisjon, eller defragmentere den jevnlig for bedre ytelse. Det går gjerne en del program i bakgrunnen når vi spiller, for hvem gidder å bruke 5 min på å finne alt man kan avslutte før man starter et spill. Ikke alle program som kjører i bakgrunnen vises på Ctrl+Alt+Delete listen, for den saks skyld. Vi har driver issues, vi har 100 millioner ulike system oppsett (grovt regnet hehe), det er rett og slett utrolig at spill funker så bra på så mange ulike system i dag. Og det er takket være Direct-X - lag et alter om du vil, men fakta er at Direct-X har gjort det mye lettere å gjøre spill spillbare på så mange ulike system. Tenk litt på det! :smile: Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Den 2002-11-16 06:26, skrev Hidden: Nå så. Tenk litt på dette, unge mann: Våre maskiner må kjøre et heavy OS, E-mail, web browser, gjerne en Office pakke, har ørten andre spill og tonnevis av program installert, regitry stort som en låve i Trøndelag, vi er sjelden flinke til å tømme TEMP, Cookies og slikt særlig mye, ikke altfor mange har lært hvordan man partisjonerer HD´en og legger spill på en egen partisjon, eller defragmentere den jevnlig for bedre ytelse. Det går gjerne en del program i bakgrunnen når vi spiller, for hvem gidder å bruke 5 min på å finne alt man kan avslutte før man starter et spill. Ikke alle program som kjører i bakgrunnen vises på Ctrl+Alt+Delete listen, for den saks skyld. Vi har driver issues, vi har 100 millioner ulike system oppsett (grovt regnet hehe), det er rett og slett utrolig at spill funker så bra på så mange ulike system i dag. Og det er takket være Direct-X - lag et alter om du vil, men fakta er at Direct-X har gjort det mye lettere å gjøre spill spillbare på så mange ulike system. Tenk litt på det! :smile: Hehe :smile: sant nok sant nok...tenkte litt på det og`da. Vet du forresten om programmer som stripper xp for det som ærig talt ikke trenger å brukes. Har hørt det finnes et slikt XP light program? Hilsner fra den unge mann til en gammel :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 1: nei, jeg vet desverre ikke om et slikt program 2: når du skal quote et helt innlegg velger du "bruk sitat" 3: en behøver ikke å quote et sitat som er rett åver.. :wink: Jan Erik Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har hørt om et program som lukker alt du ikke trenger. Tror det fungerer i XP også. Mener å huske at det het EndItAll eller noe sånt... Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> Tjenester Der kan du gjøre en del innstillinger med hvilke bakgrunns prosesser som skal foregå, men det er visst en liten mulighet at hvis du deaktiverer forsjellige ting kan det hende du ikke kan starte opp eller at programmer ikke virker lengere. På engelsk heter det "services", og det er mye lesestoff om det rundt omkring på internett. Jeg oppfordrer til å lære seg hva de forsjellige prosessene er FØR dere tokler med innstillingene :wink: Har ikke hat problemer sjøl pga av at jeg har gjort "dårlige" innstillinger, men så brukte jeg nesten 10 timer på å finne ut hva alt var første gangen. Pc'en ble betraktelig mye raskere :smile: Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Ok takk for råd, skal sette meg litt inn i det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå