MhFaen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei. Jeg går på Videregående allmennfag, og jeg lurte på om noen kunne si meg hva slags karakterer jeg burde ha for å ha sjangs for å komme inn på NTNU i Trondheim.? Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei. Jeg går på Videregående allmennfag, og jeg lurte på om noen kunne si meg hva slags karakterer jeg burde ha for å ha sjangs for å komme inn på NTNU i Trondheim.? 7367441[/snapback] du kan prøve ntnu.no Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Sjekk samordnaopptak.no/studier Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Og som du ser hos Samordna Opptak så er det forskjellige grenser avhengig av hvilket studium du ønsker å gå på. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) En komplett liste med samtlige studier og poenggrenser (både ordinær- og primærvitnemålskvote) finner du HER. Forklaring av koder for inntakskrav finner du HER, og forklaring på poenggrensene samt hvordan du regner ut poengene dine finner du HER. Endret 28. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Hva er forskjellen på Ordinær- og Primærvitnemål? Endret 11. desember 2006 av ahpadt Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Primærvitnemålskvoten er for kvalifiserte søkjarar som - ikkje fyller meir enn 21 år i søknadsåret og har eit vitnemål der alle faga er tatt for første gang (utan forbetringar) - har fullført og bestått utdanninga innafor den normerte opplæringstida på 3 år (for nokre utdanningsløp 4 år) Søkjarar med primærvitnemål konkurrerer i primærvitnemålskvoten t.o.m. året dei fyller 21 år, men konkurrerer samstundes òg i ordinært opptak, der dei kan få medrekna forbetringar og evt. tilleggspoeng. Så du kan komme inn på primærvitnemål (som regel lavest krav) om du er yngre enn 21 og ikke har tatt opp igjen fag. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva er forskjellen på Ordinær- og Primærvitnemål? 7476045[/snapback] Primærvitnemålskvoten er for kvalifiserte søkjarar som * ikkje fyller meir enn 21 år i søknadsåret og har eit vitnemål der alle faga er tatt for første gang (utan forbetringar) * har fullført og bestått utdanninga innafor den normerte opplæringstida på 3 år (for nokre utdanningsløp 4 år) Det kan gjerast følgjande unntak frå kravet om normert opplæringstid: * inntil eitt år med internasjonal utveksling, folkehøgskole, verneplikt eller omsorgsarbeid * inntil eitt år ved omval av grunnkurs eller VKI * inntil to års sjukdomsavbrot I primærvitnemålskvoten tel berre skolepoenga. Søkjarar med primærvitnemål konkurrerer i primærvitnemålskvoten t.o.m. året dei fyller 21 år, men konkurrerer samstundes òg i ordinært opptak, der dei kan få medrekna forbetringar og evt. tilleggspoeng. Primærvitnemålskvoten er på 40 %, med unntak av medisin der kvoten er 50 %. Følgjande studium har ikkje primærvitnemålskvote: * 2-årige ingeniørutdanningar * Desentraliserte og/eller deltids utdanningar med minst eitt års yrkespraksis som spesielt opptakskrav * 2-årig trafikklærarutdanning ved Høgskolen i Nord-Trøndelag * Yrkesfaglærarutdanningar Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå