Onkel Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Har prøvd å eksperimentere litt med å jevne ut det forjævlige punktlyset fra blitzen (siden jeg foreløpig ikke har råd til et kamera som kan bruke en softboks, og høy-ISO-fotografering ikke har innfridd så langt). Det greieste jeg har funnet ser ut til å være denne løsningen: Holde et A4-ark (rødt) mellom linsa og blitzen, og bøye det gradvis inn foran blitzen, utenfor linsedekningen selvfølgelig: Jo lenger fra kameraet man bøyer arket inn foran blitzen, jo mykere blir lyset. Arket stjeler litt av lysstyrken, hos meg (Fuji F11) så det ut til at det gikk an å kompensere med en innstilling på +2 EV. Dette hjelper en del, men er ikke helt godt nok. Noen som har kommet opp med noen andre måter å gjøre dette på? Edit: kanskje dette hadde passet bedre under "tips og guider", moderator? Beklager. Endret 27. november 2006 av Onkel Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Matpapir funker som en diffuser.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå