Gå til innhold

Er popcorn godteri?

Cnet23

Anbefalte innlegg

Popcorn er ikke godteri.

Men jeg har godteristopp nå i desember, og da får jeg ikke lov å spise popcorn. Men samtidig under den godteristoppen er det heller ikke lov å spise dessert, drikke brus. Så du kan definere godteri på to måter:

Godteri- som det meste som er usunt, du spiser for å kose deg.

Godteri- som i smågodt, sjokolade o.l.

jaja, popcorn er uansett godt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nå inne i min 9. måned uten godteri, og i går skulle dama ha meg til å spise popcorn... "Det er bare mais med luft", sier hun..:p Det er vel egentlig det som er opphavet til denne diskusjonen... ;)

Edit: Spiste faktisk ikke popcorn da...

Endret av Cnet23
Lenke til kommentar

Popcorn er ikke godteri etter hva jeg først og fremst tenker på som godteri. Popcorn er ikke i samme sjanger som smågodt og drops og søppeldynga og alle de greiene der. Popcorn er i samme sjanger som potetgull, altså snacks. Men alt er i det fulle og hele godteri, med tanke på at det er noe du spiser fordi det er godt, ikke fordi du nødvendigvis trenger det.

Men skal man følge DEN definisjonen, så kan man jo fort si at frukt også er godteri. SÅ det blir feil.

Popcorn og potetgull er snacks!

Lenke til kommentar
Å definere godterier som søte blir vel feil.

Eks.

Skjokolade = Søtt

Sitrondrops = Surt

Lakris = Salt

7372186[/snapback]

Både sitrondrops og lakris inneholder masse sukker, så det er søtt likevel, selv om man ikke smaker det. :)

Godteri ser jeg på som sukkerholdige, kunstige ting som: drops, "gelégodter", sjokolade, karamell, etc.

Snacks er for meg potetgull, popcorn, saltstenger, o.l.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Er popcorn godteri?

Nei, det er digg, men det er ikke godteri. ikke potetgull heller ..eller kjeks eller frukt eller kaker eller nøtter eller pastiller (sukkerfrie pastiller).

EDIT: Ifølge meg :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Jeg er fra Bergen og her har vi ikke godteri, vi har snop...og snop er det definitivt ikke.

7367605[/snapback]

jeg hater snop. en irriterende fyr i gamleklassen min brukte det ordet.

krøller seg i magen min med en gang jeg hører det.

når det er sagt er det hårreisende at noen mener at popcorn er godteri.

popcorn er snacks.

godteri inneholder sukker.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...