Ingeborg4 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Popcorn er ikke godteri. Men jeg har godteristopp nå i desember, og da får jeg ikke lov å spise popcorn. Men samtidig under den godteristoppen er det heller ikke lov å spise dessert, drikke brus. Så du kan definere godteri på to måter: Godteri- som det meste som er usunt, du spiser for å kose deg. Godteri- som i smågodt, sjokolade o.l. jaja, popcorn er uansett godt Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er så teit å si at popcorn / potetgull og sånt ikke er godteri, noen som har godtefritt år, og kan spise potetgull og slikt, da er jo hele poenget borte.. Hva kjøper man inn til en lørdags kveld (Bortsett fra øl .. ) jo, potetgul og sjokolade eller noe.. Min mening.. Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Er nå inne i min 9. måned uten godteri, og i går skulle dama ha meg til å spise popcorn... "Det er bare mais med luft", sier hun.. Det er vel egentlig det som er opphavet til denne diskusjonen... Edit: Spiste faktisk ikke popcorn da... Endret 27. november 2006 av Cnet23 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Godteri er små syntetiske saker som er tilsatt alt for mange giftige stoffer Mens popcorn er laget av et naturlig produkt, mais.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Popcorn er ikke godteri etter hva jeg først og fremst tenker på som godteri. Popcorn er ikke i samme sjanger som smågodt og drops og søppeldynga og alle de greiene der. Popcorn er i samme sjanger som potetgull, altså snacks. Men alt er i det fulle og hele godteri, med tanke på at det er noe du spiser fordi det er godt, ikke fordi du nødvendigvis trenger det. Men skal man følge DEN definisjonen, så kan man jo fort si at frukt også er godteri. SÅ det blir feil. Popcorn og potetgull er snacks! Lenke til kommentar
Axes Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Nei, mere snacks. Og der dro jeg ned på butikken for å kjøpe meg mat og popcorn. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Sunneste snacksen som finnes? (Spørs hvordan du tilbereder den) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Og for å gjøre det litt vanskeligere: Hva med popcorn med sukker? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Smaker dritt, men selger som hakka møkk i store fornøyelsesparker. Endret 27. november 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Sefølgelig er ikke popcorn godteri det er snacks. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg ser på popcorn som godteri, ja. Sammen med potetgull, smågodt, sjokolade og vingummi. Alt er godteri for meg. Ordet snacks bruker jeg ikke. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Å definere godterier som søte blir vel feil. Eks. Skjokolade = Søtt Sitrondrops = Surt Lakris = Salt Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 det står i godterihylla. det er godteri. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Neineinei, popcorn står i chips-hyllen, og går dermed under kategorien "chips og diverse lignende". Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Å definere godterier som søte blir vel feil. Eks. Skjokolade = Søtt Sitrondrops = Surt Lakris = Salt 7372186[/snapback] Både sitrondrops og lakris inneholder masse sukker, så det er søtt likevel, selv om man ikke smaker det. Godteri ser jeg på som sukkerholdige, kunstige ting som: drops, "gelégodter", sjokolade, karamell, etc. Snacks er for meg potetgull, popcorn, saltstenger, o.l. Endret 28. november 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Er popcorn godteri? Nei, det er digg, men det er ikke godteri. ikke potetgull heller ..eller kjeks eller frukt eller kaker eller nøtter eller pastiller (sukkerfrie pastiller). EDIT: Ifølge meg Endret 28. november 2006 av Gjest Lenke til kommentar
Joney Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 ikke etter min mening. men så er det jo noen som mener at gulrøtter er godteri da. så jeg veit ikke jeg... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 De som sier gullrøtter er godteri er enten sopere, eller mødere som vil få deg til å like det fordi det er sunt Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Jeg er fra Bergen og her har vi ikke godteri, vi har snop...og snop er det definitivt ikke. 7367605[/snapback] jeg hater snop. en irriterende fyr i gamleklassen min brukte det ordet. krøller seg i magen min med en gang jeg hører det. når det er sagt er det hårreisende at noen mener at popcorn er godteri. popcorn er snacks. godteri inneholder sukker. Endret 29. november 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Og for å gjøre det litt vanskeligere: Hva med popcorn med sukker? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Smaker dritt, men selger som hakka møkk i store fornøyelsesparker. Fremdeles snacks. Se på det som dip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå