Gå til innhold

MP3 spillere og Linux

Anbefalte innlegg

Har kikket en del på MP3-spillere i det siste, og har funnet tre alternativer.

- Apple iPod 60GB - 2600,-

- iAudio X5 20GB - 1995,-

- Creative Zen Vision:M 30GB - 1995,-

Når det gjelder linuxkompabilitet er vel iAudio klart best, da den støtter ogg og flac, og har ordentlig linux-støtte. Men når det gjelder alle andre specs er de andre spillerne bedre, med tanke på plass, støttede videoformater, skjermoppløsning etc.

Har noen erfaring med disse spillerne under linux? Hvordan fungerer lagringen, oppfører de seg som ekstern harddisk, eller må du ha sånne stygge progammer?

Andre ting om spillerne, som ikke nødvendigvis har med linux og gjøre mottas også med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en X5 og er veldig fornøyd med den -- tør påstå det er en av de bedre spillerene mtp. lyd.

iPod er stort sett noe ordentlig crap med mindre man har iTunes (imho)

http://www.rockbox.org/ kan du jo sjekke ut.. Går an å bytte ut firmware på enkelte av ipoddene og jeg har også gjort det på iaudioen min, men vistnok noe dårlig ipod støtte (strøm etc. står sikkert i forumene.)

Eventuelt så kan du jo sjekke her: http://iaudiophile.net/

http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?p=103877

Endret av xeon
Lenke til kommentar

Ikke testet, men tror kanskje du bør ta en titt på faq'en dems.. Også må du være sikker på at det er en 4G og ikke 5G du kjøper...

"Currently we use Intel's highly optimised library for the ARM processor that includes MP3 decoding support. The MP3 player in podzilla that uses this library runs quite well, but it isn't perfect - some songs will skip, VBR isn't handled too well and high bitrates aren't always decoded fast enough. With current developments on 4G iPods, realtime playback is possible and these problems generally don't apply."

Også var det dette med batteritid igjen

Så glemte jeg å gjenta meg selv: ipod er noe crap imho

Nå sier jeg ikke at X5 er løsningen mtp. at den er såpass gammel, men du bør absolutt prøve å finne noe som ikke krever eget program for overføring av filer...

Bah, mye editing nå. Jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt en X5 hvis jeg skulle kjøpt på ny i dag med mindre jeg fant noe av tilsvarende kvalitet med høyere harddiskkapasitet.. Og hva skal du egentlig med så stor skjerm til?

Endret av xeon
Lenke til kommentar
Kan se ut som det er en 5G de har på tilbud ja :/

RockBox så jo også ganske greit ut, ihvertfall med tanke på lydformater.

Men det sto ikke noe om hvilke videoformater den taklet..

7367107[/snapback]

Video? Why? Eneste videoen jeg har spilt av på X5en er de som fulgte med... Kan ikke helt se for meg at det er noe særlig praktisk..

Lenke til kommentar

Jeg har en X5 og er meget fornøyd med den. Jeg har brukt den til å se diverse serier på bussen om morgenen og det at folk mener skjermstørelsen er for liten til å brukes til slikt mener jeg er bare sprøyt.

Det eneste lille minuset med spilleren er kanskje at det er litt klumsete med headsettledningen som stikker ut på sidene istedefor å være på toppen av spilleren, men ellers kan X5 anbefalles på det sterkeste.

Lenke til kommentar
For meg poppet den opp som en harddisk, som hold for min del, så jeg har ikke testet med mediaspillere for synkronisering osv.

7367204[/snapback]

At den oppfører seg som harddisk er jo helt kurant, mye greiere enn å måtte bruke programvare.

Ellers har jo creativen dobbelt så høy oppløsning som iAudio'en, så går nok for den med mindre noen kommer med gode argumenter for iAudio.

Lenke til kommentar
I og med at trynemjoel sier den popper opp som harddisk og at det holder for hans del, vil jeg tro det funker. Regner ikke med han kjøper en Creative hvis han kun er ute etter å bruke den som harddisk.

Men du (trynemjoel) kan jo godt bekrefte/avkrefte det :)

7367466[/snapback]

... Det han strengt tatt sa var at han fikk overført filer til den og at det holdt for han..

http://blogs.ign.com/namlas/2006/07/12/24727/

GIYF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...